عراقی‌ها جمعه هفته آینده برای اخراج آمریکا تظاهرات میلیونی برگزار می‌کنند

درخواست «مقتدا صدر» رهبر جریان «صدر» عراق، برای مشارکت میلیونی مردم این کشور در تظاهرات ضد‌آمریکایی جمعه هفته آینده، با استقبال گسترده عراقی‌ها مواجه شد. این در حالی است که آمریکا برای ماندن در عراق، به شدت دست و پا می زند.
به گزارش ایسنا، مقتدا صدر در صفحه توئیتر خود با اشاره به حمله هوایی آمریکا علیه سردار شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «حشدالشعبی»، تاکید کرد: «به آسمان عراق و حاکمیتش توسط نیروهای متخاصم تجاوز شده است.»
وی همچنین، مردم عراق را به راهپیمایی میلیونی مسالمت آمیز و یکپارچه در محکومیت حضور آمریکا و اقدامات تجاوزکارانه اش فراخواند.
رهبر جریان صدر در این بیانیه، خطاب به عراقی ها نوشت: «عزم خود را جزم کنید و متحد شوید، سستی نکنید. عراق امروز شما را فرا می خواند، پس کوتاهی نکنید. من اطمینان دارم که شما به همه ثابت خواهید کرد که در برابر استکبار جهانی تسلیم نخواهید شد و تنها تسلیم خدا هستید».


اعلام آمادگی گروه های مقاومت
«ابوآلاء الولائی» دبیرکل «گردان‌های سیدالشهدا»(ع) عراق، در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «در وطن ذوب می‌شویم، همان‌ طور که در وجدان‌های‌خود ذوب شده‌ایم.»
وی همچنین از ملت عراق خواست، به درخواست مقتدا صدر برای برگزاری تظاهرات  جهت «اخراج اشغالگران از خاک، آب و آسمان عراق»، جواب مثبت بدهند.
از سوی دیگر، «گردان‌های حزب‌الله» عراق نیز درخواست برگزاری تظاهرات را تأیید کرد و از مردم مبارز و صبور عراق خواست در این حماسه بزرگ شرکت کنند.
گردان‌های حزب‌الله عراق به آمریکا درباره «انقلاب یکپارچه مردمی» علیه اشغالگران هشدار داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «موارد نقض و جنایات از سوی نیروهای متجاوز، چندین برابر شده است و گردنکشی آنها در سرزمین مقدسات از طریق افزایش شمار نیروها  و اصرارشان برای به ‌چالش کشیدن اراده ملت عراق و مخالفت با تصمیم پارلمان ، تشدید و مشخص شده است که آمریکایی‌ها به اراده ملت عراق احترام نمی‌گزارند و هیچ ارزشی برای قوانین بین‌المللی قائل نیستند. »
به گزارش ایسنا، « هادی عامری» رئیس ائتلاف «فتح» عراق نیز از مردم این کشور خواست به فراخوان مقتدا صدر برای شرکت در تظاهرات میلیونی، پاسخ مثبت بدهند.
«قیس خزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق نیز تأکید کرد: مردم باید با شرکت در تظاهرات میلیونی، این پیام را بدهند که با اشغالگری و تجاوز مخالفند.
همچنین، «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش« نجباء» عراق در توییتر اعلام کرد: من از مردم عراق می‌خواهم در تظاهرات میلیونی با شعار «نه به آمریکا، ما تحت پرچم عراق دارای حاکمیت متحد هستیم» شرکت کنند.
شیخ «خالد الملا» رئیس علمای اهل سنت عراق، حضور در تظاهرات ضد آمریکایی را آزمون میهن پرستی برای همه عراقی‌ها توصیف کرد و از همه عراقی‌ها دعوت کرد در تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا در کشورشان، شرکت کنند.
«ریان الکلدانی» رئیس جنبش «بابلیون» عراق، نیز از درخواست مقتدا صدر حمایت کرد و از مردم خواست با اشغالگری آمریکا مقابله کنند.
آمریکا منتظر پاسخ در خور باشد
« احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «النهج الوطنی» در پارلمان عراق، طی مصاحبه با تلویزیون عراق اعلام کرد: «حمله به ابومهدی المهندس، حمله به عراق بود و تصمیم ما برای اخراج نیرو‌های بیگانه، تصمیمی از سر احساسات نیست، اگر می‌خواستیم احساسی پاسخ بدهیم، (تا کنون) قاتلان فرماندهان شهید را کشته بودیم.»
وی افزود: «تصمیم پارلمان به اخراج نیرو‌های بیگانه، یک تصمیم عاقلانه بود.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، الاسدی تاکید کرد: «آمریکا از توان مقاومت و نفرات و تجهیزات آن باخبر است و پاسخ مقاومت عراق، پاسخی مسئولانه و در خور عراق و بر حسب میزان خساراتی خواهد بود که توسط آمریکایی‌ها به عراق وارد آمده است.»
آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی ، سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و هشت تن دیگر از همرزمان آنها را به شهادت رسانده است. پس از این اتفاق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، طی یک کنفرانس خبری، رسما اعلام کرده که به دستور مستقیم او، این عملیات انجام شده است.