پهلوانان در دیار بلوچستان

ایران‌ورزشی‌- سیل سیستان و بلوچستان، جدیدترین خبر غم‌انگیزی است که هموطنان ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
تغییرات اقلیمی، خشک شدن زمین‌ها و باران‌های سیل‌آسیا باعث شده تا راه‌های ارتباطی صدها روستا در استان محروم سیستان و بلوچستان قطع شود و زندگی خیلی‌ها را آب ببرد. بعد از پیام مقام معظم رهبری در پی سیل سیستان‌وبلوچستان و درخواست ایشان از دولت و مجموعه‌های مردمی برای یاری بیشتر مردم درگیر منطقه، جامعه ورزشی هم چند روزی است که حضور خود در شهرهای سیل‌زده را پررنگ‌تر کرده است.
دیروز مدیر کل ورزش و جوانان سیستان‌و‌بلوچستان با اشاره به تأکید وزیر ورزش و جوانان مبنی بر در اختیار گذاشتن تمامی امکانات ورزشی به سیل‌زدگان گفت: «ورزشکاران و جوانان عضو سازمان‌های مردم نهاد در قالب یگان‌های امداد با محوریت ستاد بحران سیستان‌وبلوچستان جهت کمک‌رسانی به همشهریان و میهمانان آماده‌باش هستند.»
بعد هم اعلام شد سعید پیرامون، بازیکن چابهاری تیم ملی فوتبال ساحلی ایران و دارنده مدال طلای مسابقات جهان، همدوش سایر ورزشکاران و اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان به کمک مردم مظلوم و سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان رفته.


اما شاید خبر جالب‌تر که خیلی هم رسانه‌ای نشده بود، حضور قهرمانان کشتی ایران، رسول خادم، کمیل قاسمی و اصغر بذری در مناطق  سیل‌زده بود.
آنها بدون اینکه بخواهند کارشان را رسانه‌ای کنند به مناطق سیل‌زده رفته بودند تا از نزدیک به مردم کمک کنند. این حضور قطعاً می‌تواند باعث دلگرمی مردم سیستان‌و‌بلوچستان باشد و شاید از کمک‌های مالی هم بیشتر مورد توجه‌شان قرار بگیرد.
رسول خادم در این چند روز در صفحه اینستاگرامش که با اسم مستعار آن را به روز می‌کند، پست‌هایی درباره شرایط مردم استان هم گذاشته است که خواندن بعضی از قسمت‌هایش جالب است و نشان می‌دهد مردم آنجا چه مشکلات عظیمی دارند. او دیروز با انتشار ویدئویی از منطقه کشاری سیستان‌و‌بلوچستان نوشت: «به دلیل شدت آب، جاده تخریب شده بود. دیشب یک اتومبیل را در همین محل آب برده بود و اهالی به زحمت نجاتش داده بودند. همه در انتهای جاده متوقف شده بودیم تا ماشین شاسی بلندی بیاید و برویم پی ادامه کارمان. جمعی از مردم هم مانند ما، معطل و بلاتکلیف بودند. ناگهان از جهت مخالف ما، بانویی بلوچ به همراه فرزندانش، وارد مسیر سیلاب در جاده تخریب شده گردید. همه با تعجب او را نگاه می‌کردند که چرا و چگونه با سه بچه کوچک به آب زد‌. هنوز به وسط آب نرسیده بود که بچه‌ها از شدت ترس و لغزندگی، شروع به گریه کردند. همه مشاهده‌کنندگان این صحنه، به هم ریختند. دو نفر جوانِ بلوچ، پاچه‌های‌شان را بالا زدند و دویدند وسط آب. خلاصه به زحمت مادرِ جوان و کودکانش نجات یافتند.»
سیل سیستان‌و‌بلوچستان تا چند روز آینده فروکش خواهد کرد اما قطعاً آسیب‌های آن تا ماه‌ها باقی خواهد ماند و حضور ورزشکاران بنام ایران در استان می‌تواند همچنان نگاه‌ها را به سمت مشکلات مردم سیستان‌و‌بلوچستان جلب کند تا شاید زودتر به وضعیت عادی بازگردند.