امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم بزرگداشت جانباختگان سقوط هواپیما‌ی اوکراینی ازسوی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود‌

مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه سقوط هواپیما‌ ازسوی حوزه علمیه امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور مراجع و علما، فضلا و طلاب و قشرهای مردم در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
در همین زمینه دفتر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با انتشار اطلاعیه ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه اسفناک سقوط هواپیما از مومنین، فضلا و طلاب برای حضور گسترده در این مراسم دعوت به عمل آورد. در این اطلاعیه آمده است:
با عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار بازماندگان حادثه اسفناک سقوط هواپیما و همچنین تسلیت به خانواده‌های محترم جان‌باختگان در کرمان و طلب رحمت و مغفرت الهی برای آنان و صبر و اجر برای بازماندگان به اطلاع می‌رساند؛ که روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء مجلس ترحیم در مسجد اعظم ازسوی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
شرکت مومنین، فضلا و طلاب محترم در این مجلس موجب تسکین آلام بازماندگان عزیز خواهد بود.


حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز در پیامی حادثه جانباختن سرنشینان هواپیمای اوکراینی را تسلیت گفتند.
در این پیام است: در ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و همزمان با شهادت مظلومانه شهید سلیمانی خبر شهادت عده‌ای از هموطنان مادر جریان هواپیمای اوکراینی موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.
اینجانب ضمن اظهار همدردی با خانواده آن عزیزان از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت را برای جانباختگان این حادثه اسفناک مسئلت می‌نمایم و بجاست حوزه مبارکه قم در تکریم شهادت این عزیزان مجلس بزرگداشتی برقرار نماید. توفیق همگان را ازخداوند متعال خواستارم.
برگزاری مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه هواپیما با حضور مراجع
همچنین مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی سه‌شنبه شب با حضور مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در این مراسم، ضمن تسلیت این مصیبت به خانواده جان‌باختگان گفت: این داغ و حادثه برای تمام مومنین به اندازه مصیبتی که برای نزدیکان و خانواده جان‌باختگان وارد شده، سخت و سنگین بود.
وی با بیان این‌که این حادثه اولین و آخرین حادثه رخ داده نیست، به تبیین علل حوادث پرداخت و اضافه کرد: گاهی علت وقایع دشوار و سنگین، رویدادهای طبیعی، گاهی اثر گناهان و گاهی در نتیجه تهاجم دشمنان و در برخی از موارد نتیجه خطای انسانی حتی ازسوی عزیزان است.
رفیعی با بیان اینکه چه بسا ممکن است پدر خانواده در اثر خطا و اشتباه غیرعمد، فرزند خویش را با مرگ روبرو سازد، اظهار کرد: در تحلیل حوادثی که در اثر کوتاهی و بی‌توجهی روی می‌دهد، باید مراقب باشیم تا شاخه‌ای را قطع نکنیم که خودمان بر روی آن نشسته‌ایم.
رفیعی به سوء استفاده برخی افراد از این حادثه اشاره کرد و افزود: افرادی که دست به این تجمع زدند و دنبال آشوب بودند، دلشان نه برای مصیبت‌دیدگان سوخته و نه به فکر عروج‌یافتگان هستند؛ اینها اگر واقعاً ناراحت بودند، از همان روز اول اقامه عزا می‌کردند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بیمه مرکزی: همه واحدهای مسکونی و تجاری در کشور بیمه می‌شوند رئیس جمهور در همایش تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی: پرونده هواپیمای اوکراینی، یک پرونده عادی و معمولی نیست سخنگوی قوه قضائیه: افرادی در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراین بازداشت شدند ادعای نیویورک‌تایمز: هواپیمای اوکراینی 30 ثانیه قبل از اصابت موشک ارسال سیگنال را متوقف کرده بود تجلیل از 166 کشاورز نمونه و فعالان برتر عرصه جهاد کشاورزی بغداد: هیچ توافق جدیدی برای ابقای نیروهای آمریکایی وجود ندارد برای تولید ریل شرکت‌های مترو و شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور؛ سه تفاهم نامه تولید ریل با ذوب آهن اصفهان به امضاء رسید سخنگوی وزارت خارجه ایران: اقدام 3 کشور اروپایی، کاملاً انفعالی و از موضع ضعف است امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم بزرگداشت جانباختگان سقوط هواپیما‌ی اوکراینی ازسوی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود‌ پیشنهاد به شورای نگهبان 2 آزمون استخدامی 27 دی ماه برگزار می‌شود عناوین روزهای دهه فجر سال 1398 اعلام شد توئیت وزیر فرهنگ در انتقاد از سنگ قبر سردار سلیمانی