حمایت از جبهه مقاومت و همدردی با خانواده شهدای سانحه هوایی

مردم غیور و شهیدپرور مشهد با حضور گسترده در اجتماع و راهپیمایی روز گذشته، ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی،حمایت قاطعانه خود  از جبهه مقاومت اسلامی را فریاد زدند.به گزارش «خراسان رضوی»، مردم شهیدپرور، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی علی ابن موسی‌الرضا(ع) روز گذشته در اجتماعی عظیم و راهپیمایی شکوهمندی با خانواده شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی همدردی و اعلام کردند که درراه حفظ اقتدار و مقاومت در منطقه با رهبر معظم انقلاب لبیک‌گویان بیعت می‌کنند. این مراسم روز گذشته با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در سرمای مشهد از میدان شهدا آغاز شد و تا حرم مطهر رضوی ادامه پیدا کرد.
سانحه هواپیمای اوکراینی یک امتحان الهی برای ماست
راهپیمایی کنندگان در پایان مسیر و در حرم مطهر رضوی پای سخنان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد نشستند.آیت‌ا... علم الهدی در این مراسم با استناد به برخی آیات قرآن کریم، در خصوص امتحان الهی مردم بعد از شهادت حاج قاسم سیلمانی اظهار کرد: خداوند با جوانان و ثمراتی که در راهش از دست می‌دهید، امتحانتان می‌کند. در کنار شهادت یک عرصه امتحان پیش می‌آید و در اثر یک خطای انسانی یک سانحه هوایی رخ می‌دهد و عزیزان و ثمراتی از بین می‌روند. این ثمرات که 144 عزیز روشن‌اندیش درس‌خوانده تحصیل‌کرده در حد نبوغ و احیاناً برخی از این عزیزان در اوج انقلابی در خط مقابله با استکبار بودند، با از بین رفتن این‌ها خداوند شما را می‌آزماید که آیا از راه بازمی‌گردید و منصرف می‌شوید یا خیر، راه را از یاد می‌برید یا خیر، این سانحه یک آزمایش در تحقق آیه 155 سوره بقره برای مردم ما بود.
ارزش‌های انقلاب را فدای مصلحت‌های مقطعی نکردیم


امام‌جمعه مشهد با طرح این سؤال که در این امتحان قصه چه بود؟ گفت: انقلاب ما انقلابی ارزشی است، انقلابی دینی و اسلامی است. این انقلاب به یک جریان، قدرت خاص یا دار و دسته تعلق ندارد، انقلاب متعلق به دین و اسلام است، شهدای ما درراه اسلام جان دادند و 40 سال از عمر توانمند این انقلاب گذشت و خون شهدا پای این انقلاب است. لذا ارزش‌های دینی انقلاب برای ما آن قدر ارزشمند است که  اصول ارزشی خودمان را فدای مصلحت‌های مقطعی نمی‌کنیم. وی گفت: یکی از اصول ارزشی انقلاب ما داشتن شفافیت و صداقت با مردم است، چون انقلاب متعلق به مردم است و صاحب انقلاب مردم هستند، مردم بنده خالص پروردگار هستند که در این عرصه با سرسخت ترین دشمنان خداوند جنگیدند، جان دادند تا انقلاب به پیروزی رسید و این قدرت می‌رود که همه دنیا را تسخیر کند و این حاکمیت اسلام بر همه کره زمین سایه بیندازد. این مردم در انتظار امام زمان(عج) پای انقلاب جان دادند. لذا باید بر اساس اصل ارزشی انقلاب با مردم صداقت و شفافیت داشته باشیم و این اصل باید حفظ شود.
صداقت با مردم اصل ارزشی انقلاب است
آیت ا... علم الهدی تصریح کرد: اگر حفظ این اصل در عرصه بین‌الملل برای ما هزینه دارد، باید هزینه آن را پرداخت کنیم،اگر در جهان سیاست، حفظ اصل صداقت با مردم  برای ما خرج دارد باید این خرج را آن‌هایی که به این انقلاب و نظام وابسته‌اند بپردازند و یک مصلحت مقطعی که در میدان جنگ دشمن هستیم و کشور در وضعیت جنگی به سر می‌برد، این‌ها نباید باعث شود که اصل ارزش انقلاب که صداقت با مردم است، زیر پا گذاشته شود. وی افزود: برحسب اجرای این اصل یک حادثه‌ای اتفاق افتاد، یک خطای انسانی رخ داد و به‌جای موشک کروز، سامانه خودکار عمل کرد و این هواپیما را زدند و 170 و چند انسان بی‌گناه کشته شدند، 140 و چند انسان عزیز نابغه از این مملکت و میهن عزیزمان در خاک و خون غلتیدند، درعین‌حال این حادثه اتفاق افتاد و این شد عرصه آزمایش و امتحان ما.امام جمعه مشهد با اشاره به سیر اتفاقاتی که در پی اطلاع رسانی درخصوص سانحه هواپیمای اوکراینی رخ داد، اظهارکرد: مطلب به رهبر معظم انقلاب رسید، ایشان فرمودند ما با مردم مان صداقت داریم، انقلاب و نظام متعلق به مردم است، دفاع شما نیز درراه اراده مردم است بنابراین آن چه اتفاق می‌افتد، مربوط به مردم است و باید مردم باخبر شوند. مانند این موضوع در شب رحلت امام(ره) رخ داد که عده‌ای به رهبر انقلاب که آن زمان رئیس‌جمهور بود و طبق قانون اساسی مسئولیت کشور با ایشان بود گفتند خبر رحلت امام(ره) را به دلیل شرایط خاص و توطئه‌های دشمن تا زمان انتخاب رهبر بعدی توسط مجلس خبرگان عقب بیندازیم که رهبر معظم انقلاب قبول نکردند و فرمودند ما با مردم صداقت داریم و باید به آن‌ها اعلام کنیم که امام تان دیگر در بین شما نیست. نمونه دیگر آن در ماجرای پذیرش قطعنامه 598 دوره جنگ بود که یکی از مسئولان به امام (ره) گفتند بگذارید بنده مسئولیت پذیرش قطعنامه را بر عهده بگیرم تا موضوع مستقیم به شما بازنگردد که آن جا نیز امام (ره) فرمودند ما سیاسی‌کاری نداریم، ما مردم‌داریم و هر چه را پیش می‌آید باید با مردم در میان بگذاریم زیرا صاحب انقلاب و نظام مردم هستند.
عکس حاج قاسم را پاره کنند و ما نفس بکشیم؟
آیت ا... علم الهدی با بیان این که بعد از 40 سال از عمر انقلاب، با این رویه قدرت و نفوذ انقلاب در جهان 40 برابر شده است، اظهار کرد: در چنین شرایطی عده‌ای ستون پنجم آمریکا در این مملکت دقیقاً با مدیریت علنی و صریح  سفیر ناپاک انگلیس بیایند، تمام اصول و ارزش‌های ما را زیر پا بگذارند و مقابل ما بایستند، ما هم  بایستیم و تماشا کنیم؟ نگاهشان کنیم؟ امروز روز هفتم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی است، هنوز هفت روز  نگذشته است در شهری که هفت میلیون نفر در مراسم تشییع پیکر آن شهید شرکت کردند، 15 کیلومتر مسیر را طی کردند، بیایند قبل از هفتم این شهید، عکسش را پاره کنند و ما زنده باشیم و نفس بکشیم؟ وی ادامه داد: مردم ما بایستند نگاه کنند که یک عده مزدور آمریکایی و انگلیسی بیایند به اسم این مردم جنایت کنند، بعد هم از حلم و بردباری نظام و مسئولان نظام برخوردار شوند، تکلیف مردم چه می‌شود؟ شهید سلیمانی اوج گرفت و پرواز کرد و ما ماندیم و عرصه امتحان، چقدر در این عرصه پیروز می‌شویم؟نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: واقعا دنیای بی‌انصافی است، یک  عنصر ناپاک در رأس یک قدرت استکباری هدف موشک‌های تیزپرواز رزمندگان ما قرارگرفته و پایگاه‌های نظامی‌اش و صدها هزار نظامی‌اش خاک و خاکستر شده‌اند، به گفته دیگرانی که گزارش می‌دهند ، هنوز در حال انکار است و می‌گوید یک آمریکایی کشته نشده است، این ازیک‌طرف و از طرف دیگر یک نظام که رهبرش می‌گوید بروید به مردم بگویید ما هواپیما را خودمان عوضی هدف قراردادیم، این سانحه را ما ایجاد کردیم و پای مسئولیتش هم ایستادیم.وی افزود: دنیا چشم دارد؟ این دنیا دنیای عدل و انصاف است؟ این دنیا واقعاً دنیای انسانیت است؟ اسلامیت هیچ. که رهبر یک نظام بیاید شفاف با مردم حرف بزند که برای او در عرصه بین‌المللی هزینه دارد، به خاطر صداقت با مردم هزینه آن را بپذیرد و در طرف مقابل یک ناپاک قدرت‌مدار استکباری بیاید این‌گونه با صراحت به مردمش دروغ بگوید، بعد در خاک ما، در سرزمین ما، یک عده مزدور و جاسوسش راه بیفتند نه یک‌شب، نه دو شب و نه سه شب، بیایند عکس شهید سلیمانی را پاره کنند، از این صداقت تشکر نکنند و بشوند مزدور آمریکا که دشمن ماست.وی  گفت: مسئولان نظام ما ،مسئولان امنیتی و قضایی بدانند، این کشور یک کشور جنگی است، ما 13 موشک زدیم درحالی‌که 70 سال کسی به آمریکا نگفته است بالای چشمت ابروست. در شرایطی که ما در جنگ با این کشور و در شرایط جنگی هستیم، در چنین شرایطی این‌هایی که می‌آیند با دشمن همدست می‌شوند ستون پنجم هستند، این‌ها باید محاکمه صحرایی شوند.
همه جای دنیا ستون پنجم را محاکمه صحرایی و اعدام می کنند
وی افزود: این قانون همه دنیاست، ستون پنجم را در میدان جنگ اعدام می‌کنند، محاکمه صحرایی می‌کنند، این‌ها ستون پنجم هستند. نقل‌شده است این‌ها وقتی رد می‌شدند، روی زمین عکس پرچم آمریکا و اسرائیل بوده که این‌ها از روی پرچم آمریکا و اسرائیل رد نشدند و از کنارش رفتند، این‌ها آمریکایی هستند، این‌ها اسرائیلی هستند،این‌ها ستون پنجم آمریکا و اسرائیل هستند که آمدند در کشور این کار را می‌کنند. در همه دنیا با ستون پنجم چه‌کار می‌کنند؟  شما هم مانند همه دنیا با ستون پنجم برخورد کنید.
سفیر  انگلیس اخراج شود بالاترین محبت در حق اوست
آیت ا... علم الهدی تاکید کرد: آن‌وقت می‌گویند سفیر انگلیس باید اخراج شود، سفیر  انگلیس اخراج شود بالاترین محبت در حق اوست ، بالاترین گذشتی است که مردم ما  به اخراجش راضی بشوند، نخیر سفیر انگلیس باید تکه‌تکه شود. انگلیس باید ممنون نیروهای انتظامی و عزیزان امنیتی ما باشد که او را نجات دادند آن شب، اگر این عنصر ناپاک به دست نیروهای خط شهید حاج قاسم سلیمانی، آن‌هایی که روی پیشانی خود نوشته بودند ما قاسم سلیمانی هستیم می‌افتاد تکه بزرگش گوشش بود. این ستون پنجم دشمن ماست که آمده بود جاسوس‌های انگلیسی و آمریکایی را رهبری می‌کرد. وی با اشاره به دستگیری سفیر انگلیس تصریح کرد: این ستون پنجم دشمن ما بود که این جا گرفته شد. این که اخراجش کنید منتهای رحمت مردم ماست. حاج قاسم سلیمانی آسمانی شد و سفره امتحان برای ما باز است، تا کجا ایستاده‌ایم؟ تا این جا ایستاده ایم که ستون خیمه نظام هدف هجوم قرار بگیرد و بعد شما از کنارش بی‌تفاوت رد شوید؟امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: بنده از مردم مشهد و همت ارزشمند بسیجیان و حزب اللهیان مشهدی تشکر می‌کنم که در طول این دو سه شب در عرصه حضور داشتند و نگذاشتند جاسوسان دشمن و مزدوران دشمن از این سانحه و قضیه سوءاستفاده کنند.