پلوسی: ترامپ سال آینده پیروزی در انتخابات را نمی‌بیند

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال پیگیری روند طرح استیضاح ترامپ و ارائه آن به مجلس سنا گفت: ترامپ سال آینده رئیس جمهوری جدید آمریکا نخواهد بود.
پلوسی در مصاحبه با شبکه‌‌ای بی‌سی نیوز گفت: نمایندگان حزب دموکرات به احتمال زیاد ترامپ را قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از طریق پیگیری روند استیضاح از کاخ سفید بیرون خواهند کرد. وی با اشاره به اهتمام نمایندگان گفت: ترامپ برای همیشه استیضاح خواهد شد.
پلوسی تاکید کرد که تاخیر وی در ارائه مصوبه استیضاح ترامپ به مجلس سنا کمکی بوده به آگاهی دادن به رای دهندگان آمریکایی بر لزوم داشتن "دادگاهی عادلانه" به شواهد و شهود برای شهادت دادن. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: فکر می‌کنم ترامپبرای این موضوع باید در برابر مردم آمریکا مسئوول باشد.
پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درحالی سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399)برگزار می‌شود که ترامپ با چالش رسوایی ناشی از تماس‌های غیرقانونی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین دست و پنجه نرم می‌کند.


مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در اقدامات کنگره متهم کرده و طرح استیضاحش را در 18 دسامبر 2019 (27 آذر 98) تصویب کرد. طرح استیضاح ترامپ باید به سنا برود تا جلسه محاکمه او در آنجا آماده و برگزار شود.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی گفت قصد دارد هفته آینده بندهای طرح استیضاح را به سنا بفرستد. مقام‌های ارشد حزب دموکرات در کنگره مطمئن هستند که محاکمه ترامپ از ماه جاری میلادی (ژانویه) آغاز می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
بهره‌برداری از 2 میلیارد دلار طرح پتروشیمی تا پایان امسال 3000 امدادگر درحال کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان پلوسی: ترامپ سال آینده پیروزی در انتخابات را نمی‌بیند عطوان: گسترش ماموریت ناتو به معنی اشغال عراق است عذرخواهی دولت از ملت، افکار عمومی و روزنامه نگاران سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد شناسایی پیکر 50 تن از جان باختگان هواپیمای اوکراینی وزیر نفت در جلسه علنی مجلس تاکید کرد نیاز 10 میلیارد دلاری برای بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها حمایت مجدد اروپا و روسیه از حفظ برجام و کاهش تنش‌ها سومین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پنجشنبه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی منصوب شد ایجاد 2400 شغل بنیاد برکت در مناطق محروم یزد مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم اعلام کرد اخذ 6000 مجوز استخدام عضو هیات علمی حضور دکتر جهانگیری در منزل دو تن از جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی؛ معاون اول رئیس جمهور: از عمق جان به همه بازماندگان این حادثه تسلیت می‌گویم این سفیر، عنصر نامطلوب است