رئیس قوه قضائیه: در رسیدگی به پرونده سقوط هواپیما، عدالت اجرا خواهد شد

رئیس قوه قضائیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مصداق «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» دانست و با بیان اینکه جامعه و مردم عزیز ما در جریان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی قدردان شفافیت و خضوع فرزندان خود در سپاه هستند، تاکید کرد که به هیچ عنوان اجازه موج سواری و سوءاستفاده عده‌ای معدود از خون قربانیان این حادثه را نخواهیم داد.
به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه سقوط پرواز ۷۵۲ تهران – کی‌یف را اتفاقی ناگوار و غم‌انگیز دانست و با بیان اینکه حقیقتا غم بزرگی بر دل همه مردم و مسئولان نشست، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهم این حادثه، مسئله حقوقی آن است که باید دنبال شود لذا همه مردم عزیز مطمئن باشند که تمامی حقوق مادی و معنوی جان‌باختگان و خانواده‌های این عزیزان، به صورت کامل استیفا خواهد شد و اراده نظام نیز بر این استوار است.
رئیسی، رسیدگی قضایی به این حادثه را یکی دیگر از ابعاد مهم آن برشمرد و ادامه داد: رسیدگی‌های ابتدایی در کمیسیون‌های تخصصی و فنی انجام شد، زیرا این حادثه، ابعاد فنی پیچیده‌ای دارد که باید مورد توجه باشد. ادامه بررسی‌ها را به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح واگذار کردیم که این سازمان نیز با بهره‌مندی از قضات برجسته و همچنین استفاده از کارشناسان متبحر به پرونده رسیدگی می‌کند و مردم عزیز ما اطمینان داشته باشند که تاکید ما، اجرای عدالت در این خصوص بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای است.
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در این میان، متاسفانه آمریکا و برخی همدستان آن در عملیات ترور سرداران مقاومت که از سیلی سپاه آسیب شدیدی دیده‌اند، به دنبال ایجاد فضایی برای سوءاستفاده از خون پاک عزیزان ما در حادثه سقوط هواپیما هستند، اما باید بدانند که امروز جان‌باختگان این حادثه، عزیزان این ملتند و جایگاه خانواده‌هایشان برای همه مسئولان و مردم بسیار محترم است و مسئولان نیز به دنبال استیفای حقوق آن‌ها هستند لذا اجازه موج سواری و سوءاستفاده از خون قربانیان این حادثه تلخ را به هیچ کس نخواهیم داد.


ابراهیم رئیسی تاکید کرد: امروز سپاه بیش از هر مجموعه‌ای به دنبال کشف حقیقت در این حادثه است و همانگونه که همه مشاهده کردند، فرماندهان عالی سپاه که شجاعانه مقابل دشمن می‌ایستند، متواضعانه و خاضعانه به پیشگاه ملت گزارش دادند و بر این مبنا می‌توان آنان را مصداق «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» دانست.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این شفافیت و تواضع در گزارش‌دهی در کنار ایستادگی و شجاعت مقابل دشمن، مورد تقدیر جامعه است، افزود: امروز نباید اجازه داد که دشمنان از این فضا سوءاستفاده کنند. مردم عزیز ما تردید نداشته باشند که با ماموریت مقام معظم رهبری به ستاد کل نیرو‌های مسلح و پیگیری‌های قضایی موضوع، ابعاد این حادثه روشن خواهد شد و ما بار دیگر از خداوند می‌خواهیم که به خانواده‌های داغ‌دیده، صبر و اجر بدهد و همه ما نیز در غم این عزیزان شریک هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» موضوع جانشینی هیثم بن طارق به جای سلطان قابوس را بررسی می‌کند محمدرضا ستاری دردهای بی‏درمان خاورمیانه «ابتکار» از دلایل ثبات نرخ دلار گزارش می‌دهد ثبات، مهمان تازه بازار ارز مشاوران رسانه‌ای گاهی بخش‌هایی از حقایق را به مسئولان منتقل نمی‌کنند چه کسانی به مسئولان مشاوره می‌دهند؟ آیا اتفاقات رخ داده در چند ماه اخیر فکر مهاجرت را در ذهن ایرانیان بیشتر از پیش زنده کرده است؟ «ابتکار» از رویکرد اصلاح‌طلبان بعد از بررسی صلاحیت‌ کاندیداها گزارش می‌دهد اصلاحات دوباره در بن‌بست انتخابات مردم و مسئولان محلی سیستان و بلوچستان از ناکافی بودن کمک‌ها به سیل‌زدگان این استان خبر می‌دهند رهبر انقلاب در پی سیلاب سیستان از وقوع خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود رئیس قوه قضائیه: در رسیدگی به پرونده سقوط هواپیما، عدالت اجرا خواهد شد شورای نگهبان: داوطلبان تایید صلاحیت‌نشده شکایت خود را اعلام کنند سازمان همکاری اسلامی استفاده از پتانسیل‏ها و ظرفیت‏‏ها