وداع ١۱كيلومتری با فرمانده!

آرمان ملي- حميد شجاعي: ديروز کرمان غوغا بود و مردم شهيدپرور اين شهر با حضور ميليوني خود آمده بودند که براي آخرين بار با سردار قلب‌ها وداع کنند. سردار پس از طواف حرمين شريفين در کاظمين، کربلا، نجف و مشهد و پس از بدرقه حيرت‌آور مردم اهواز و تهران اين بار آمد که براي هميشه در زادگاهش بماند، آمد که به جاي يک عمر نخوابيدن تا ابد در آغوش وطن و در کنار ياران ديرين و همرزمان قديم آرام بگيرد. ديروز سيدالشهداي مدافعان حرم پذيراي پرچم گنبد حرم حضرت زينب (س) بود که سال‌ها براي دفاع از حرمش در مقابل تکفيري‌هاي داعش جنگيد. اجتماع و حضور مردم کرمان از ميدان آزادي تا گلزار شهدا حيرت‌انگيز و بي‌سابقه بود که به رغم تشييع باشکوه و بي‌نظير پيکر سردار سپهبد شهيد قا‌سم سليماني و همرزم شهيدش سردار پور‌جعفري و به‌رغم وداعي 11 کيلومتري با فرمانده خود، به دليل ازدحام جمعيت خاکسپاري به زمان ديگري موکول شد. سردار سلامي فرمانده سپاه پاسداران در اين اجتماع ميليوني خطاب به تشييع کنندگان گفت: انتقامي سخت، محکم، پشيمان کننده، قاطع و تمام کننده از آمريکا مي‌گيريم.
تشييع در کرمان
پس از تشييع با شکوه، ميليوني و تحيرآور پيکر شهداي مقاومت و سيد‌الشهداي مدافعان حرم سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني در کاظمين، بغداد، کربلا، نجف اهواز، مشهد، تهران و قم بالاخره پيکر شهيد سليماني و شهيد پورجعفري در ميان شعارهاي «حسين آرام جانم، روح و روانم» و «صلي علي محمد ياور رهبر آمد» در ميان غم و اندوه مردم ديار کريمان وارد ميدان آزادي کرمان شد و سيل مشتاقان و علاقه‌مندان به افتخار شهرشان که از ساعات اوليه صبح سه‌شنبه در ميدان آزادي کرمان تجمع کرده بودند بالاخره پيکر شهيد سليماني و شهيد پورجعفري را در آغوش گرفتند. مردم در ميدان آزادي يکصدا شعارهاي صل علي محمد ياور رهبر آمد، مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل، خوني که در رگ ماست هديه به رهبر ماست و دسته گل محمدي به خانه‌ات خوش آمدي سر دادند. در ابتداي اين مراسم پيام رهبر معظم انقلاب در پي شهادت سردار شهيد سپهبد قاسم سليماني و شهداي همراه ايشان بار ديگر قرائت شد. پس از آن مراسم تشييع ‌با حضور قشرهاي مختلف مردم که از شهرهاي مختلف به کرمان آمده و حضور ميليوني را رقم زده بودند تا براي آخرين بار با سردار محبوبشان وداع کنند؛ از ميدان آزادي به سمت ميدان شهدا آغاز گرديد. در اين اجتماع بزرگ سردار سرلشکر پاسدار سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور، نمکي، وزير بهداشت، پيروز حناچي شهردار تهران، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌ا... خاتمي امام جمعه موقت تهران، محمدباقر قاليباف عضو مجمع تشخيص سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثار‌ا... استان کرمان و حجت‌الاسلام مرتضوي‌مقدم رئيس ديوان عالي کشور شرکت داشتند. همچنين هياتي سوري نيز براي آخرين وداع با سردار مقاومت خود را به کرمان رساندند و با هماهنگي آيت‌ا... طباطبايي توليت مصلاي حرم حضرت زينب(س)، پرچم گنبد حرم مطهر آن حضرت از سوي هيات سوري تقديم شهيد حاج قاسم سليماني شد. تراکم جمعيت در ميدان آزادي، خيابان شريعتي و ساير خيابان‌هاي منتهي به گلزار شهداي کرمان به حدي بود که جمعيت به سختي حرکت مي‌کرد. در طول مسير تشييع مردم عزادار غم سردار دل‌ها را به غم شهداي کربلا گره زدند و در رثاي مظلوميت قمر بني‌هاشم(ع) و سردار شهيد سليماني، نوحه‌اي اهل حرم، مير و علمدار نيامد؛ سپهدار نيامد خواندند. با اين حال پس از ورود پيکر شهدا به ميدان شهدا و گلزار شهداي کرمان مسئول کميته تشييع پيکر شهدا اعلام کرد که با توجه به ازدحام جمعيت امکان خاکسپاري پيکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاري متعاقبا اعلام مي‌شود.
انتقام سخت


فرمانده‌کل سپاه پاسداران در مراسم وداع مردم ديار کريمان با شهداي مقاومت ميان شعارهاي «سلامي، سلامي انتقام انتقام» اظهار داشت: حرف آخر را اول مي‌زنم. انتقام مي‌گيريم. انتقام سخت، محکم، پشيمان کننده، قاطع و تمام کننده. سرلشگر پاسدار حسين‌سلامي گفت: او ابوذر بوده و هست و وفاداري را از حضرت ابوالفضل گرفته بود و اين وفاداري و عشق به اسلام و ولايت و ايران عزيز را اثبات کرد. او ميثم، عمار و ياسر بود. وي افزود: امروز خداي شهيدان شاهد طلوع دو خورشيد روي زمين است. ما امروز آمده‌ايم در آسمان اين شهر عزيز دو خورشيد پرفروغ را بنشانيم. ما در نبرد با آمريکا فرمانده شجاع، فداکار و بي‌نظير که سردار قلب‌ها بود و سردار رشيد اسلام، ايران و کرمان را از دست داديم. سلامي افزود: گستره شخصيت او فراتر از مرزهاي ايران و جهان اسلام بود و امروز همه جهان از او به عنوان اسوه حمايت از مظلومان و مستضعفين ياد مي‌کنند و چه بد است کار کساني که مي‌خواهند به خورشيد سنگ بزنند و آن را خاموش سازند. وي بيان کرد: اين کار آمريکا به پايان استکبار و سلطه آنان بر جهان خواهد انجاميد. فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه شهادت قاسم سليماني و يارانش نقطه پايان آنان نيست، بلکه نقطه آغاز آنان محسوب مي‌شود، اظهار کرد: حاج‌قاسم يک راه است که تازه آغاز شده و ما را به قله‌هاي بلند مي‌رساند. دشمن بداند شهيد سليماني از قاسم سليماني براي دشمن خطرناک‌تر است.