با موافقت دولت و در قالب طرح سه فوریتی مقابله با عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی تصویب شد

رای مجلس به «انتقام سخت»
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران:
حرف آخر را اول می‌زنم انتقامی سخت، محکم، پشیمان کننده، قاطع و تمام کننده می‌گیریم
دیروز نمایندگان مجلس در قالب طرح سه فوریتی «انتقام سخت»، عاملان و آمران شهادت سردار قاسم سلیمانی را تروریست معرفی کردند. این در حالی است که همزمان فرمانده سپاه پاسداران نیز در کرمان و در مراسم تدفین پیکر مطهر سردار سلیمانی به وضوح انتقام سخت از رفتار وحشیانه دولت آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی را تایید و خاطرنشان ساخت که مردم باید آرام و مطمئن باشند که تروریست ها از کرده خود پشیمان خواهند شد. درواقع دیروز یکبار دیگر هم از سوی مجلس و هم از سوی مقام های بلند پایه نظامی، انتقام سخت تایید وبر ضرورت آن پای فشاری شد. بی شک باید این روند و یا مطالبه عمومی در برخورد با عاملان ترور شهید سلیمانی را در راستای اتحاد و همگرایی سراسری در کشور توصیف و تحلیل کرد که سلیمانی با جانفشانی خود به عنوان یک سرباز وطن، تصویری ماندگار از آن را برای قوام تاریخ کشور به یادگار گذاشت. نمایندگان مجلس، اقدام خود را در راستای کلیات و جزئیات طرح سه‌فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا برای انتقام سخت، به تصویب رساندند.


به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا در دستور کار صحن قرار گرفت.
نمایندگان مجلس سرانجام کلیات طرح سه فوریتی «اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» با موافقت دولت و در راستای زمینه‌سازی برای «انتقام سخت» تصویب کردند.
۲۰۰ میلیون یورو به سپاه قدس اختصاص یافت
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح این طرح، گفت: در قانون قبلی که آمریکایی‌ها سپاه پاسداران را به عنوان «سازمان تروریستی» دانستند و در اردیبهشت سال جاری به تصویب رسید، «سنتکام» و «فرماندهی مرکزی آمریکا» به عنوان گروه های تروریستی معرفی شدند.
«پنتاگون» به عنوان سازمان تروریستی معرفی شد
وی افزود: امروز با اقدام سفاکانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی که رئیس جمهور آمریکا مسئولیت آن را پذیرفت، این قانون را اصلاح و اعلام می‌داریم که کلیه اعضای پنتاگون، فرماندهان، عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی به عنوان نیروهای تروریستی شناسایی می‌شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ملت ایران پشتیبان مقاومت هستند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: در ادامه اصلاح این قانون، مقرر شد «فقط برای دو ماه، مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در راستای حمایت از نیروی قدس سپاه، به این نیرو اختصاص یابد». نمایندگان با سر دادن فریاد «الله‌اکبر»، اظهارات لاریجانی را تائید کردند.
جزئیات طرح «انتقام سخت»
به گزارش مهر، پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزئیات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
در ماده یک قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، عبارت کلیه اعضای پنتاگون، شرکت ها، موسسات وابسته و عاملان و آمران شهادت حاج قاسم سلیمانی بعد از عبارت فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اضافه می شود. این ماده به رای نمایندگان گذاشته شد و به تصویب رسید.
در ماده ۲ این طرح آمده است: در ماده ۴ قانون عبارت کلیه اعضای پنتاگون و عاملان و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از عبارت فرماندهان ستاد سربازان مرکزی آمریکا سنتکام اضافه شود. این ماده نیز به تصویب نمایندگان مجلس رسید. در ماده ۳ این طرح سه فوریتی آمده است: یک ماده به قانون الحاق می شود، قانون موظف است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد. این ماده نیز به تصویب نمایندگان مجلس رسید. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجوزهای لازم برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت کمک به سپاه قدس از مقام معظم رهبری اخذ شده است. براساس اعلام رئیس مجلس، دولت نیز موافق این طرح بوده است.
مقرر شد حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان در داخل مجلس جلسه ای گذاشته و این طرح را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را به هیئت رئیسه مجلس اعلام کنند.
لاریجانی تاکید کرد: شب گذشته از رهبر معظم انقلاب، مجوز گرفته شده است که امسال، ۲۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق به سپاه قدس اختصاص یابد.
انتقامی قاطع و پشیمان کننده می‌گیریم
در این میان فرمانده کل سپاه پاسداران که به کرمان سفر کرده است دیروز گفت: انتقامی سخت، محکم، پشیمان کننده، قاطع و تمام کننده می‌گیریم. به گزارش تسنیم، سرلشکر حسین سلامی صبح دیروز در آئین تشییع پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی در میدان آزادی کرمان در جمع مردم عزادار اظهار کرد: حرف آخر را اول می‌زنم انتقامی سخت، محکم، پشیمان کننده، قاطع و تمام کننده می‌گیریم؛ شما مردم مطمئن و آرام باشید. او ادامه داد: امروز سرزمین کرمان و دیار کریمان شاهد طلوع دو خورشید روی زمین است. ما امروز آمده‌ایم تا در آسمان افتخارات این سرزمین عزیز دو خورشید پر فروغ را که دیگر هرگز غروب نخواهند کرد، بنشانیم. سردار سلامی با اشاره به اینکه ما در نبرد با آمریکا شهدای عزیزی را تقدیم کرده‌ایم، افزود: فرمانده شجاع، وفادار، فداکار و بی نظیر سپاه اسلام که تاریخ بشریت همانند او را کمتر دیده و یا اصلاً ندیده است که او سردار قلب‌ها و دل‌ها، سردار رشید جهان اسلام، ایران و کرمان حاج قاسم سلیمانی است. او با یاد فرمانده رشید، رعنا، عاشورایی و ولایی شهید عراقی ابومهدی المهندس گفت: همچنین شهید بزرگ اسوه حیا و نجابت و وفاداری سرتیپ شهید حسین پورجعفری از دیار کریمان و جزو افتخارات شماست. سردار سلامی ضمن گرامیداشت یاد پاسدار قهرمان شهید مظفری نیا، پاسدار شهید دلاور هادی طارمی و پاسدار شهید زمانی نیا اظهار کرد: امروز می‌دانیم کسی را تا عرش خدا بدرقه می‌کنیم که در هیبت، صلابت، شکوه، معنویت، معرفت و ایمان کم نظیر است. او که در شجاعت مالک اشتر است. همواره قاسم به خیمه دشمن از همه نزدیک تر بود او می‌رفت و می‌رود تا عمود خیمه دشمن را برکند.
فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی زهد و تقوا را از ابوذر گرفته بود؛ او ابوذر بود و هست. او وفاداری را از حضرت عباس به ولی امر خود گرفته بود و سرانجام با دستانی جدا همانند مرادش حضرت ابوالفضل (ع) در نزدیکی حرم آن حضرت، وفاداری و عشق به اسلام و ولایت و ایران عزیز را اثبات کرد. او ادامه داد: او میثم بود، عمار بود، یاسر بود؛ او جلوه‌ای از زیباترین فضائل آدم در وجود یک شخصیت ممتاز بود. او هرگز در مقابل دشمن سست نشد، نلرزید و قلبش آرام و مطمئن بود.
سایر اخبار این روزنامه