پیکر پاک سردار شهید، قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش، در کرمان آرام گرفت سردار در پناه«صاحب الزمان»

همدلی| مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری که در ساعات اولیه صبح دیروز از طریق فرودگاه کرمان وارد این شهر شدند، توسط مردم این شهر برگزار شد. نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان نیز در این مراسم گفت: سردار سلیمانی در رابطه با بحث تدفین خود وصیت کرده بود که در گلزار شهدای کرمان دفن شوند و در این راستا نیز در گلزار شهدای کرمان چند مکان برای این امر در نظر گرفته شده است که طبق وصیتنامه این شهید بزرگوار و با نظر خانواده ایشان به خاک سپرده خواهند شد.
مراسم تشییع پیکرهای مطهر در حالی روز گذشته در کرمان آغاز شد که مردم کرمان از ساعات اولیه صبحگاه با تجمع در میدان آزادی کرمان و مسیرهای منتهی به گلزار شهدا، به پیشواز این شهدا آمده بودند.
از بامداد دیروز، ورودی های شهر کرمان دارای ترافیک بسیار سنگینی بوده و مردم از نقاط مختلف کشور در حال رساندن خود به کرمان برای حضور در این مراسم تشییع بودند .این در حالی است که از شب قبل آن، صدها کرمانی در قالب پویش «کرمان میزبان میهمانان حاج قاسم»، منازل خود را برای میزبانی زائران حاج قاسم سلیمانی آماده کرده بودند و به استقبال میمهمانان رفته بودند.در این مراسم پیکر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری با شعار «حسین آرام جانم، روح و روانم» و «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» و در میان غم و اندوه مردم وارد میدان آزادی کرمان شد.
جمعی از مردم خوزستان نیز برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار سپهبد شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان حضور داشتند. حضور جمعیت زیاد مردم بر روی کوه صاحب الزمان منتهی به گلزار شهدای کرمان و مشرف بر محل خاکسپاری شهید قاسم سلیمانی، به طوری که دامنه این کوه را تقریبا سیاه پوش کرده بودند یکی دیگر از تصاویر جالب توجه در این مراسم بود.


برخی افراد در این مراسم با پوشیدن کفن و با نوشته «انتقام»، نیت خود را در انتقام از مسببان این جنایت تروریستی اعلام کردند. همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان نیز با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون «راهت ادامه دارد»، «سرار دلها آرام بخواب ما بیداریم» و «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم» در این مراسم حضور پیدا کردند.
من یک سلیمانی ام، عنوان پلاکارد هایی بود که مردم کامفیروز شمالی و قادر آباد که از استان فارس است به گلزار شهدای کرمان آمده بودند، در دست داشتند . بر روی پلاکاردهای مردم فارس ، شعارهایی چون «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، نیز به چشم می خورد. فریادهای «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» نیز از شعارهای مردم در این مراسم بود.
جمعیت حاضر در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردارپورجعفری با شعارهایی از جمله «الله اکبر»، «علمت بر زمین نمی ماند»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و ... با آرمان های انقلاب و شهید سلیمانی تجدید بیعت کردند. همچنین در طول مسیر، پلاکاردهایی با هشتک «انتقام سخت» در دست تشییع کنندگان به وضوح خود نمایی می کند.
داوود میرباقری کارگردان سریال مختار به همراه مصطفی پورمختاری و رحمان نظام اسلامی و اسماعیل نجار رییس ستاد بحران کشور از جمله افرادی بودند که در مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی حضور داشتند. رزمندگان سیستان و بلوچستان گردان ۴۰۵ و ۴۰۹ لشکر ۴۱ ثارالله در دوران جنگ تحمیلی نیز در این مراسم حضور داشتند.
اهتزاز پرچم ایران در کنار پرچم عراق و فاطمیون در کرمان یکی دیگر از جلوه های این مراسم بود. همچنین پرچم «یا زینب کبری»، «لبیک یا حسین»، «یا لثارات الحسین» با رنگ های زرد، سبز، سفید، قرمز و مشکی در دست تشییع کنندگان دیده می شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم بود که در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه حتما انتقام خون سردار سلیمانی از دشمنان گرفته خواهد شد، اظهار کرد: دشمنان خواهند دید که حاج قاسم‌ها انتقامی سخت می‌گیرند، اما زمان و جغرافیای انتقام را ما مشخص می‌کنیم نه دشمنان‌مان.
دریادار پاسدار علی تنگسیری تصریح کرد: پیام ما به دشمنان این است که از منطقه بروند. ماندن آنها هم معظلی برای منطقه است و هم برای‌ آنها هزینه‌های بسیار سنگینی در بردارد. بهتر است پیش از آنکه از آنها به سختی انتقام گرفته شود، از منطقه بروند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: نیروی دریایی سپاه همیشه آماده و پا در رکاب و گوش به فرمان ولایت است. ما آمادگی کامل داریم که فرمان ولی امرمان را اجرا کنیم. در دریاها و جزایر آمادگی کاملی داریم و با وضعیتی که پیش آمده آمادگی خود را بیشتر خواهیم کرد.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،سید احمد مرتضوی رئیس دیوان عالی کشور، احمد تویسرکانی مشاور رئیس قوه قضائیه، هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سعید نمکی وزیر بهداشت، حسین سیمایی دبیر هیئت دولت و پیروز حناچی شهردار تهران، از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
گفتنی است که به علت ازدحام بالای شرکت کنندگان در مراسم تشییع و جان باختن بعضی از مردم به علت فشار ناشی از آن، انجام مراسم خاکسپاری پیکر مطهر شهدا به زمانی دیگر موکول شده بود و در نهایت، مقدمات مراسم تدفین این شهدا در ساعات پایانی روز گذشته و لحظه تنظیم این خبرانجام پذیرفت.
سایر اخبار این روزنامه