‌ جایی را که عشق امریکاست به آتش می‌کشیم

سرویس سیاسی جوان آنلاین: این روزها، اما با شهادت سردار سلیمانی، انتقام از امریکایی‌های تروریست به یک مطالبه ملی و منطقه‌ای تبدیل شده و آحاد مردم و مسئولان بر این نکته اتفاق نظر دارند که دولت تروریست‌پرور امریکا باید تقاص این اقدام جنایتکارانه را بدهد. همان نکته که دیروز هم در کلام سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در کرمان مورد تأکید قرار گرفت: «حرف آخر را اول می‌زنم. انتقام می‌گیریم. انتقام سخت، محکم، پشیمان کننده، قاطع و تمام کننده.»
به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در آیین تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری در جمع میلیونی عزاداران در میدان آزادی کرمان اظهار داشت: حرف آخر را اول می‌زنم انتقام می‌گیریم. سلامی با بیان اینکه امروز در سرزمین کرمان شاهد طلوع دو خورشید هستیم، افزود: ما امروز آمده‌ایم تا در آسمان افتخارات این سرزمین عزیز دو خورشید پرفروغ را بنشانیم. وی با یادآوری اینکه ما در نبرد با امریکا شهدای عزیزی را تقدیم کرده‌ایم، تصریح کرد: فرمانده شجاع و بی‌نظیر سپاه اسلام که تاریخ بشریت همانند او را کمتر و یا اصلاً ندیده است، سردار قلب‌ها و دل‌ها حاج قاسم سلیمانی.
شهید سلیمانی در شجاعت مالک‌اشتر
سرلشکر سلامی با ابراز اینکه همه ما امروز می‌دانیم کسی را تا عرش خدا بدرقه می‌کنیم که در صولت، هیبت، صلابت، معرفت و ایمان کم‌نظیر است، گفت: او که در شجاعت مالک اشتر بود و رفت و می‌رود تا عمود خیمه دشمن را برکند.


فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی زهد و تقوا را از ابوذر و وفاداری را از حضرت عباس (ع) گرفته بود، تصریح کرد: سرانجام نیز همانند مراد خویش با دستانی جداشده در نزدیکی حرم مولای خویش وفاداری را اثبات کرد. وی با تأکید به اینکه او میثم، عمار و یاسر بود و زیباترین جلوه انسانیت بود که هیچ‌گاه در برابر دشمن نلرزید و برای ۴۱ سال لباس جهاد را از تن در نیاورد، گفت: او می‌دانست لباس جهاد، لباس عزت مسلمین است.
خورشید با سنگریزه خاموش نمی‌شود
سرلشکر سلامی با اظهار اینکه شخصیت او فراتر از جهان اسلام بود و همه جهان با تحسین و ستایش از او به‌عنوان اسوه مقاومت و حمایت از مظلومان یاد می‌کنند، ادامه داد: آن‌ها که می‌خواهند با پرتاب سنگریزه خورشید را خاموش کنند بدانند که اشتباه می‌کنند.
فرمانده‌کل سپاه با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی خورشید پرفروغ عالم اسلام است که راه او به شکست عالم استکبار خواهد انجامید، ابراز داشت: توصیف ابعاد شخصیت چنین انسانی برای بنده حقیر ممکن نیست. وی با بیان اینکه سردار سلیمانی فرمانده‌ای با‌صلابت، باوقار و بسیار متواضع بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در درون خویش هیچ‌گاه خود را بالاتر از هیچ سربازی ندید و درجه روی شانه‌اش در او تفاخر ایجاد نکرد.
سرلشکر سلامی با تصریح به اینکه شهید حاج قاسم در اوج سختگیری، دریای مهربانی و مظهر مجسم «اشدّاء علی الکفّار» بود، تأکید کرد: سینه‌اش در برابر کفار همانند کوه‌های بلند و استوار بود و در برابر مستضعفان لبخندی ملیح به لب داشت. وی با ابراز اینکه چگونه طاقت بیاوریم مظهر این همه زیبایی را از خود جدا کنیم، اظهار داشت: او امروز به آسمان می‌رود و کرمان امروز آسمانی است و کویر کرمان امروز دریاست.
شهادت نقطه آغاز راه است
فرمانده‌کل سپاه خطاب به دشمنان با بیان اینکه بدانید شهادت نقطه پایان نیست و نقطه آغاز راه است، گفت: قاسم یک شخص نبود و نیست و راهی است که تازه آغاز شده و فتح قله‌ها را نوید می‌دهد. وی با ایراد این پرسش که این شهید چه کرده بود که چنین مورد ترور ناجوانمردانه دشمنان قرار گرفت، گفت: او فراتر از مرز‌ها و معمار شکست امریکا است.
سرلشکر سلامی با تأکید به اینکه سپهبد شهید ما معمار شکست‌های چهار دهه امریکا از مسلمانان عالم است، گفت: شهید قاسم سلیمانی دشمن را در بیابان‌ها، خیابان‌ها و دشت‌ها، کوه‌ها تا شرق مدیترانه و شمال دریای سرخ تعقیب کرده است. وی با ابراز اینکه او نهضت فلسطین را احیا کرده و رژیم صهیونیستی را در باریکه‌ای در حصار آتش‌های قدرتمند فلسطینیان قرار داده است، افزود: او احیاگر میدانی نهضت فلسطین بود و سیاست امریکا را برای از بین بردن حلقه مقاومت با شکست بزرگ روبه‌رو کرد و استراتژی امریکا برای برهم زدن آرامش مسلمانان را با شکست مواجه کرد.
نقطه آغازی بر پایان زودرس امریکا
وی با بیان اینکه او از جغرافیای یکپارچه جهان اسلام محافظت کرد و اجازه نداد دشمنان به رؤیای باطل خود جامه عمل بپوشانند، گفت: او مانع سیطره امریکا بر عراق شد و اجازه نداد موفقیت‌های امریکا در عراق علیه صدام به قدرت و موقعیت سیاسی تبدیل شود. فرمانده کل سپاه با تصریح اینکه دشمنان مهر تأییدی بر پایان حضور خود در منطقه زدند، گفت: شهادت سردار بزرگ جهان اسلام نقطه آغازی است بر پایان زودرس امریکا از جهان اسلام و جهان که به‌زودی خواهد دید. وی با اعلام اینکه ما می‌خواهیم آینده جدیدی بسازیم و این اراده الهی ماست، متذکر شد: امریکایی‌ها اشتباه کردند و سال‌های سال در فضای مجازی و بسیج همه رسانه‌ها و عملیات‌های سنگین تلاش کردند قدری از کینه و نفرت مسلمانان را نسبت به خود بکاهند.
انقلاب با شهادت سلیمانی دوباره زنده شد
سردار سلامی با بیان اینکه امریکا خیلی تلاش کرد تا ملت ایران را از انقلاب و رهبری و اسلام جدا کند و تصور می‌کردند به نتیجه رسیده و مردم پژواک صدای آن‌ها شده‌اند و مردم به خیابان‌ها می‌ریزند و علیه نظام عمل می‌کنند، گفت: امریکا با این اقدام خود ببیند مردم برای چه به میدان آمدند و انقلاب دوباره زنده شده است. وی با ابراز اینکه امروز بذر کینه امریکا در دل ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان کاشته شده و مسلمانان دیگر هیچ نقطه امنی در هیچ جایی برای امریکا نخواهند گذاشت، اضافه کرد: همه سرمایه‌گذاری‌های‌تان را با این ترور ناجوانمردانه به‌آتش کشیدید و امروز یک نیروی پیشران قوی و انرژی جدید که اصل مبارزه با امریکاست، شکل گرفته است و قلب‌ها برای همیشه سرشار از نفرت امریکا است. وی با هشدار اینکه اراده ما محکم است و انتقام می‌گیریم و اگر حرکت دیگری انجام دهند آنجا را که دوست دارند و به آن عشق می‌ورزند به‌آتش می‌کشیم، گفت: خود آن‌ها می‌دانند آنجا کجاست.
جان باختن تعدادی از هموطنان به دلیل ازدحام جمعیت
از حوادث غم‌انگیز و تأسف‌بار در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در کرمان، جان باختن و مصدوم شدن جمعی از هموطنان بر اثر ازدحام جمعیت بود. موضوعی که باعث گردید، مسئول کمیته تشییع اعلام کند: مراسم تدفین سردار سلیمانی و همرزم شهیدش به دلیل ازدحام جمعیت به زمان دیگری موکول شد. بر اثر ازدحام و فشار جمعیت، تعدادی از تشییع‌کنندگان مراسم سردار سلیمانی مصدوم شدند و شماری نیز جان باختند. «سید محمد صابری» رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی در استان کرمان در گفتگو با ایرنا ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که این افرادِ اغلب مسن، در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.
به گفته کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همه مصدومان به بیمارستان منتقل شدند و ابعاد این حادثه در دست بررسی است، اما هنوز نمی‌توان آمار دقیقی از جان‌باختگان و مصدومان حادثه اعلام کرد. جهانپور گفت: ازدحام جمعیت در یکی دو نقطه از جا‌هایی که تراکم جمعیت وجود داشت باعث شد عده‌ای از مردم زیر دست و پا و ازدحام بمانند و در این حادثه تعدادی از عزاداران دچار آسیب شدند که در بین آنان زن و مرد و سالمند و نوجوان وجود دارد.