جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان بر اثر ازدحام شدید جمعیت در کرمان

به گزارش ایرنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان درباره تعداد جانباختگان حادثه در حاشیه مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تاکنون ۵۰ نفر از جان باختگان مراسم تشییع سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تحویل پزشکی قانونی شده اند که از این تعداد، هویت ۴۰ نفر تعیین شده است. عباس آمیان افزود: احتمال افزایش تعداد جان باختگان این مراسم وجود دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: در مجموع ۲۱۲ مصدوم این حادثه در مراکز درمانی بستری و پرونده برای آن‌ها تشکیل شده است.
حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: تعدادی از مصدومان جراحت جزئی داشتند که سرپایی در اورژانس بیمارستان‌ها رسیدگی شد و ۶۷ مصدوم این حادثه در مراکز درمانی کرمان  در حال خدمات گرفتن هستند.
گفتنی است، وزیر بهداشت نیز که در زمان حادثه در کرمان حضور داشت، با حضور در بیمارستان وضعیت رسیدگی به مصدومان این حادثه را از نزدیک بررسی کرد.
پیام تسلیت رئیس‌جمهور


رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در مراسم خاکسپاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان به معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا سریعاً به وضعیت مصدومان و خانواده‌های بازماندگان رسیدگی نمایند.
در متن پیام حسن روحانی آمده است: «حضور گسترده مردم بزرگ ایران در مراسم تشییع و تجلیل از سردار بزرگ اسلام و ایران سپهبد شهید قاسم سلیمانی، جلوه‌‌ای از قدرشناسی مردم ایران را به نمایش گذاشت. وجودی که در زمان حیات با دفاع از تمامیت ارضی کشور سنگ‌تمام گذاشت و پیکر مقدسش هم خروشی از جنوب تا شمال کشور ایجاد کرد. با کمال تأسف در مراسم خاکسپاری ایشان به دلیل استقبال بی‌نظیر و متراکم مردمی تعدادی از هموطنان عزیز بر اثر ازدحام جمعیت جان خود را از دست داده‌اند.
از وزیر محترم بهداشت که هم‌اکنون در کرمان بسر می‌برند خواسته‌ام تا سریعاً به وضعیت مصدومان رسیدگی کنند. معاون اول محترم نیز مأمور شده‌اند تا به وضعیت خانواده‌های بازماندگان رسیدگی نمایند و همچنین هیئتی را مأمور رسیدگی به دلایل بروز این اتفاق نمایند. اینجانب با ابراز همدردی، این مصیبت را به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند رحمان برای این جان‌باختگان که از شیفتگان و دلدادگان آن شهید والامقام بودند، رحمت الهی را خواستارم.»
کیهان: جان‌باختن عده‌ای از هموطنان عزیز در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در کرمان را تسلیت می‌گوییم.