مشهد؛ میزبان حاج قاسم و همرزمانش

پیکرهای مطهر سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» ظهر امروز در مشهد مقدس تشییع می شود. به گزارش خراسان رضوی، پس از خروش انقلابی و دشمن شکن مردم قدرشناس مشهد در ظهر جمعه به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و اعلام انزجار از تروریسم دولتی آمریکا، ظهر امروز پیکر مطهر این شهید والامقام، خادم آستان خورشید و منتقم کرار سپاه اسلام و همچنین پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس در جوار آستان ثامن الحجج (ع)  روی دستان مردم انقلابی مشهد و در حریم امن رضوی تشییع خواهد شد. بر اساس اعلام ستاد برگزاری مراسم، پیکرهای مطهر این شهیدان ساعت 12 امروز از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع خواهد شد.
دعوت نماینده ولی فقیه، تولیت آستان قدس و استاندار  از مردم
به همین مناسبت آیت‌ا... علم‌الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی و علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی، در پیامی مشترک، از مجاوران و زائران حرم امن رضوی برای حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام دعوت کردند. به گزارش روابط عمومی استانداری، در این پیام آمده است : «امروز که امت اسلام در سوگی بزرگ به سر می‌برد و امروز که مردم مسلمان نشان داده‌اند چگونه در برابر ظلم و استکبار یارای ایستادن دارند، نه تنها آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست، بلکه ایادی آن‌ها هم دانسته‌اند که ایران اسلامی سرزمین دلیران و غیور مردانی است که هر چقدر بر پیکر آن‌ها زخم بزنند، رویش‌ها و جوانه‌ها بیشتر سر بر می‌آورند. سرداران بزرگ اسلام شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان به دیگر شهدای تاریخ نبرد حق علیه باطل پیوستند، اما سرداران دیگری از خون مطهر این شهید به بار خواهند نشست تا پرچم دار جبهه مقاومت و ولایتمداری  باشند. در این راستا، یک شنبه ۱۵ دی ماه ساعت 12 ظهر، پیکر مطهر و پاک شهیدان والامقام جبهه مقاومت، از میدان ۱۵ خرداد مشهد روی دستان مریدان کوی دوست تشییع می شود و مضجع شریف و ملکوتی امام هشتم (ع) را طواف خواهند کرد. بدین وسیله از آحاد مردم شهید پرور و انقلابی مشهد مقدس دعوت می‌شود در این مراسم پر فیض حضور به هم رسانند.»شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد مقدس نیز با دعوت از مردم برای حضور در این مراسم اعلام کردند : قرار است پیکر پاک خادم الرضا (ع) سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، برای آخرین بار برای طواف حرم محبوبش به مشهد مقدس مشرف شود، شایسته است ما مردم ولایتمدار و قدردان مشهد مقدس فرمانده دلاور ملی‌مان را در وداعی باشکوه همراهی و حق مهمان‌نوازی را به بهترین شکل ادا کنیم.
خدمات ‌دهی خطوط مترو و اتوبوسرانی


به گزارش روابط عمومی شورای شهر، با موافقت اعضای شورا، امروز خدمات ‌دهی خطوط مترو و اتوبوسرانی در زمان برگزاری مراسم تشییع «سپهبد شهید سلیمانی» رایگان شد. بر این اساس، خطوط یک و دو قطارشهری از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و خطوط اتوبوسرانی منتهی به میدان 15 خرداد، میدان بسیج و حرم مطهر از ساعت ۱۱ تا ۱۳ رایگان خواهد بود؛ خدمات ‌دهی اتوبوس‌ها به عزاداران و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع، از حرم مطهر به سایر نقاط شهر نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ رایگان است.
محدودیت های ترافیکی در طول مسیر مراسم
در همین زمینه، جانشین رئیس پلیس راهور مشهد در گفت و گو با خراسان رضوی جزئیات محدودیت های ترافیکی مسیر برگزاری مراسم تشییع شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را اعلام کرد. سرهنگ «حسنعلی امامی» گفت : از ساعت ۹ صبح یک شنبه (امروز)، پاک سازی خیابان امام رضا (ع) از میدان بیت المقدس تا میدان ۱۵ خرداد در مسیر رفت و برگشت انجام می شود. همچنین از ساعت ۱۰ صبح محدودیت تردد در مسیرهای منتهی به خیابان امام رضا (ع) شامل میدان امام خمینی به سمت میدان ۱۵ خرداد، تقاطع کوشش به سمت میدان ۱۵ خرداد، تقاطع نخریسی به سمت میدان بسیج، تقاطع چهارراه بی سیم به سمت میدان بسیج، تقاطع عنصری و همچنین تقاطع شهید اندرزگو اعمال خواهد شد.اصناف و بازاریان مشهد نیز امروز برای حضور پرشور در مراسم تشییع پیکرهای مطهر این دو شهید مغازه های خود را تعطیل می کنند. به گزارش ایرنا، بر این اساس همه واحدهای صنفی در  مشهد به ویژه واحدهای مستقر در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) فعالیت نخواهند داشت.