کورش الماسی موسسه صلح قاسم سلیمانی

هیچ واژه‏‏ای نمی‏تواند درد، غم و احساسات ناشی از شهادت و فقدان سردار قاسم سلیمانی را انعکاس یا به تصویر بکشد. مطالبه انتقام‏جویی از خون قاسم سلیمانی نه‏تنها بدیهی بلکه ضروری است. بدون هیچ تردیدی، انتقام خون قهرمان وطن‏پرست قاسم سلیمانی باید گرفته شود.
در مقطع کنونی ضروری است تا احساسات وطن‏پرستانه جایگزین سلیقه ها گوناگون و اختلاف‏نظرهای جناحی شود، و همه وطن‏پرستان همانند مشتی آهنین در تولید تدابیر و اجرای سخت‏ترین شیوه انتقام در برابر دشمن مشارکت کنند.
بسیار حائز اهمیت است تا به این حقیقت کاربردی توجه شود که ابزارهای انتقام، برخورد و آسیب‏زدن به دشمنان در دوره‏های گوناگون تاریخی، بنا بر مولفه‏‏های گوناگون(علمی، اقتصادی، ادوات نظامی و...) متفاوت است. در جهان معاصر و با توجه به شرایط گوناگون(اقتصادی، دفاعی، روابط خارجه و...) ایران و آمریکا، کاربردی و سخت‏ترین سلاح برای انتقام، برخورد و آسیب‏‏زدن به منافع آمریکا، «تاسیس موسسه صلح قاسم سلیمانی» است.
شاید از یک منظر احساسی، ایده تاسیس موسسه صلح قاسم سلیمانی غیر‏منطقی، ناکافی و در‏خور سردار بزرگی چون سردار سلیمانی نباشد، اما باید توجه داشته باشیم که ما هم می‏خواهیم انتقام سختی از قاتلان سردار سلیمانی بگیریم و هم می‏خواهیم یاد و راه قاسم سلیمانی برای همیشه در تاریخ ایران زمین جاودان بماند.


به‏طور‏کلی می توان به دو شیوه سخت یا نرم انتقام سردار سلیمانی را از قاتلان گرفت:
1- وارد‏کردن آسیب‏های موضعی «مبتنی بر احساسات شدید» به نیروها، تاسیسات و منافع آمریکا در هر مکان ممکن در جهان.
2- انتقام نرم، از طریق بیرون کردن یا تضعیف شدید جایگاه و ابزارهای نفوذ آمریکا در منطقه خاورمیانه.
بزرگ‏ترین آسیب به آمریکا این است که آنها را از منطقه بیرون یا تضعیف کنیم. بیرون انداختن آمریکا از منطقه مشروط به‏ رابطه سالم و عاری از تنش میان ایران و کشورهای همسایه(عراق، عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خیلج فارس و...) است. منوط به این است که ایران با همه کشورهای همسایه مبادلات سودمند اقتصادی، تجاری، امنیتی، فرهنگی، علمی و... داشته باشد. ایران و همه همسایگان باید از همجواری یکدیگر احساس امنیت کنند. منوط به این مهم است که ایران با عملکرد منطقی، عقلانی و دوراندیشانه مبتنی بر صیانت از منافع و امنیت ملی به کشورهای همسایه تفهیم کند که نه ایران، بلکه انرژی‏خواران استعمار‏گر غربی و شرقی، منشا آشفتگی و دشمنی میان کشورهای خاورمیانه هستند و...
هدف و کاربرد موسسه صلح قاسم سلیمانی؛ بیرون انداختن قاتلان و انرژی‏خواران استعمار‏گر غربی و شرقی از خاورمیانه است. موسسه صلح قاسم سلیمانی از طریق دعوت از اندیشمندان، صاحب‏‏نظران، سیاست‏‏ورزان، کارشناسان امور امنیتی، اقتصادی، دفاعی، فرهنگی، سیاسی و... کشورهای خاورمیانه به‏ویژه همسایگان ایران به ایجاد درک مشترک پیرامون این حقایق که ایران و همسایگان هیچ تضاد منافع امنیتی و اقتصادی ندارند، اینکه ارتباظ بدون تنش میان ایران و همسایگان در راستای ارتقاء و ثبات امنیت و منافع همه شهروندان خاورمیانه است، شفاف کردن این حقیقت عینی که منشا همه تنش‏ها در خاورمیانه کشورهای فرامنطقه‏ای هستند که به شیوه‏های گوناگون میان کشورهای خاورمیانه اختلاف و تنش ایجاد می‏کنند‏ و اینکه انرژی‏خواران فرامنطقه‏ای غربی و شرقی از آب گل‏آلود ناآرامی و تنش ساختگی و مصنوعی میان کشورهای دارای تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و... مشترک به تاراج منابع و دارایی‏های سرشار انرژی و دیگر ذخایر این کشورها می‏پردازند.
اگر صادقانه می‏خواهیم قاسم سلیمانی در تاریخ ایران زمین برای همیشه ماندگار شود، کارآمد و کاربردی‏ترین انتقام، تاسیس موسسه صلح قاسم سلیمانی است. اینکه این موسسه به تمام شهروندان خاورمیانه که در راستای صلح پایدار اقدامی عملی، مثلاً، تولید اندیشه، طرح، راهکار یا... انجام می‏دهند، جوایز صلح سلیمانی اعطا کنند.
به گواه شواهد بی‏شمار تاریخی؛ سیاست‏ها، راهکارها، طرح‏ها و اقدامات خرد بنیاد کاربردی و کارآمدتر از سیاست‏ها، اقدامات، راهبردها و راهکارها مبتنی بر احساسات (آنی) بوده است. درست است که در این روزها و ایام دوستداران سردار سلیمانی مملو از خشم غیر‏قابل وصفی هستند، اما صاحب‏منصبان، کارگزارن و وطن‏پرستان نظامی نمی‏توانند همانند شهروندان عادی تصمیم‏هایی مبتنی بر احساسات بگیرند. بنابراین، ایده انتقام از طریق تاسیس موسسه صلح سلیمانی که دارای کارکرد دوگانه درخور قهرمان بزرگی چون سردار سلیمانی است. کارکرد دوگانه بدین معنی که هم انتقام سختی از قاتلان می‏گیریم و هم یاد و راه قاسم سلیمانی برای همیشه در تاریخ ایران زمین، خاورمیانه و جهان ماندگار خواهد شد.
موسسه صلح قاسم سلیمانی می‏‏تواند بستر کارآمدی برای ایجاد تفاهم و همکاری در امور گوناگون از جمله امنیتی میان ایران و همسایگان در راستای تضعیف نفوذ و بیرون انداختن قاتلان فرامنطقه‏‏ای(آمریکا‏یی) شود. اگر میان ایران و همسایگان رابطه امن و بدون تنش وجود داشته باشد، قاتلان آمریکایی دیگر جایی و دلیلی برای حضور در خاورمیانه نخواهند داشت.
سایر اخبار این روزنامه
پیکر مرد میدان جهاد و مبارزه امروز وارد میهن‌ می‌شود همه با هم در آیین بدرقه سردار کورش الماسی موسسه صلح قاسم سلیمانی هنرمندان در واکنش به شهادت «سردار قاسم سلیمانی» چه نوشتند؟ هنر در سوگ عروج «حاج قاسم» کنش‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند مسیر بازارهای اقتصادی را تغییر دهد؟ بازار بورس در انتظار تعادل هزینه ارسال و دریافت پیامک حاوی رمز پویا رایگان است؟ حذف گزینه فعال‌سازی رمز یکبارمصرف از طریق پیامک از ‌ATMها «ابتکار» تازه‌ترین تحولات پیرامون ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی را بررسی می‌کند جهان در شوک شهادت سردار سازوکارهای جبران عقب‌ماندگی در حوزه حمل و نقل عمومی بررسی شد چرخ اتوبوس و مترو در چاله بودجه رئیس‌جمهوری در منزل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: سردار یک سیاستمدار و استراتژیست بود جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران: پاسخ محکمی به آمریکا خواهیم داد علی مطهری: ترامپ هیچ ارزشی برای حاکمیت ملی عراق قائل نیست به احترام سرباز جاودان ایران‏زمین نقش اسطورهای شهید سلیمانی در ژیٔوپلیتیک منطقه ابتکار صلح هرمز؛ طرحی برای احیای سنت گفت‏وگو رضا رسالت