پیکر مرد میدان جهاد و مبارزه امروز وارد میهن‌ می‌شود همه با هم در آیین بدرقه سردار

گروه سیاسی- کمتر از دو ماه دیگر به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و فضای کشور به سمت انتخاباتی شدن پیش می‌رفت تا این‌که بامداد جمعه خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای سپاه قدس پاسداران یک شوک عظیم به کشور وارد کرد. خبر ترور سردار و همراهانش در بغداد از سوی آمریکا فضای کشور را کاملا متفاوت کرد و هنوز سراسر ایران در شوک از دست دادن سردار شجاع خود است. امروز پیکر این سردار شجاع وارد میهنش می‌شود و مردم ایران بی‌صبرانه منتظر هستند تا با فرزند انقلاب آخرین دیدار را داشته باشند. امروز دیگر خبری از رقابت نیست و همه در کنار هم قرار دارند. جریان‌ها و جناح‌های سیاسی امروز در مراسم تشییع سردار خود در کنار همدیگر قرار دارند و داغ‌دار یکی از فرزندان انقلاب هستند.
این اقدام تروریستی آمریکا علیه امنیت ایران و منطقه فضای کشور را به کل تغییر داد و در شرایطی که جناح‌های سیاسی و جریان‌ها در‌پی تدارک فضای انتخاباتی خود بودند به یکباره خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی همه جناح‌های سیاسی را در کنار همدیگر قرار داد. اینجا دیگر رقابت معنا ندارد چرا که آمریکا با ترور سردار سلیمانی امنیت کشور و کل منطقه را به خطر انداخته است. اینجا فرزند ایران به شهادت رسیده است. طی دو روز گذشته همه فعالان سیاسی و جریان‌ها در تهدید امنیت کشور از طریق این اقدام تروریستی یک صدا بودند و تاکید داشتند که این اقدام آمریکا علیه امنیت ایران و منطقه را فراموش نخواهند کرد و قطعا پاسخ این جنایت را به زودی خواهد گرفت.
درواقع دولت آمریکا با این اقدام نه تنها یک اشتباه تاریخی را مرتکب شد بلکه حتی یک بار دیگر ملت ایران را علیه دشمن متحدتر کرد‌ به گونه‌ای که جناح‌های سیاسی که تا دیروز در میدان رقابت انتخاباتی مقابل همدیگر قرار گرفته بودند، امروز در کنار هم فقط یک صدا از آنها می‌شنویم و آن چیزی نیست جز خونخواهی و انتقام خون سردار سلیمانی. یعنی شهادت حاج قاسم توانست میلیون‌ها قلب را در ایران دوباره به هم نزدیک کند.
اینجا دیگر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در یک خط قرار دارند و همگی این اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند. این همدلی را می‌توان در بیانیه‌ها، سخنرانی‌ها و حتی واکنش فعالان سیاسی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی مشاهده کرد‌ به گونه‌ای که روز گذشته بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی آمریکا به سپهبد قاسم سلیمانی که منجر به شهادت وی شد را محکوم کردند.


در این بیانیه آمده است: ما امضاکنندگان، حمله تروریستی دولت آمریکا که منجر به شهادت سردار رشید قاسم سلیمانی شد و با تیره‌تر کردن چشم‌انداز صلح در منطقه پرآشوب خاورمیانه، راه بر ماجراجویی، تشدید تنش‌ها و تخاصم بیشتر گشود، را قاطعانه محکوم می‌کنیم و از دولت‌ها و ملت‌های جهان می‌خواهیم با نشان ‌دادن واکنش‌ موثر سیاسی و حقوقی علیه جنگ‌افروزی کاخ سفید، از احتمال بروز جنگی جدید در منطقه ما بکاهند. ما همچنین مسئولان کشورمان را به پرهیز از افتادن در دامی که جنگ‌سالاران آمریکایی و اسرائیلی برای ایجاد اختلال در روند طبیعی تحولات در ایران و گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و فروش سلاح بیشتر پهن کرده‌اند، دعوت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم با این جنایت مصیبت‌بار، هوشیارانه و همه‌جانبه مواجه شوند و حفظ امنیت عمومی و ملی و نیز آبادانی و رفاه ملت را بر هر موضوع دیگری اولویت دهند. ما این ضایعه تاسف‌بار را به ملت ایران، نیروهای مسلح میهن و خانواده این عزیز تسلیت می‌گوییم.
بنابراین هر جا که بحث منافع ملی و امنیت کشور مطرح باشد همگی در یک خط و در کنار همدیگر قرار می‌گیرند وحدتی که این روزها شاید بیش از هر زمان دیگری لازم بود به چشم ‌می‌آید. قطعا این اقدام باعث وحدت و انسجام بیشتر نیروهای درونی خواهد شد و مردم ایران با جدیت بیشتری مسیر رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی را طی خواهند کرد.
سید‌رحیم ابوالحسنی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تاثیر چنین حوادثی نسبت به وحدت درونی همه جریان‌های سیاسی در کشور به «ابتکار» می‌گوید: این دست حوادث در‌واقع نشان می‌دهد که هیچ اختلافی در اصول نظام جمهوری اسلامی چه بین جناح‌ها و چه بین خود مردم وجود ندارد. مسائل ما مشترک است. قطعا هیچ جریانی حاضر نیست منافع ملی را فدای منافع جناحی و جریانی کند. در مسائل کلان کشوری همه یک نظر و دیدگاه دارند. خودی و غیر‌خودی قطعا در مسائل امنیت ملی جایی نخواهد داشت و شما طی این دو روز کاملا این امر را مشاهده کردید.
این فعال سیاسی با بیان این‌که مردم نسبت به امنیت و استقلال کشورشان یک‌صدا و هم‌نظر هستند، می‌گوید: باید توجه داشت که در رابطه با حوزه امنیت کشور همه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی یک دیدگاه داشته و دارند. اختلاف‌نظرها در حوزه چگونگی مدیریت را نباید اختلاف و دوگانگی در داخل کشور دانست. سردار سلیمانی فرزند این سرزمین است و ترور این سرباز نظام قطعا امنیت کشور را تهدید می‌کند.
این استاد دانشگاه می‌افزاید: وقتی ما چنین صحنه‌هایی از همدلی و یک‌صدایی را در کشور مشاهده می‌کنیم باید از آن بهره ببریم و قدر این مردم را بدانیم که حاضر نیستند منافع ملی را فدای دعواهای جناحی و جریانی کنند.
سایر اخبار این روزنامه
پیکر مرد میدان جهاد و مبارزه امروز وارد میهن‌ می‌شود همه با هم در آیین بدرقه سردار کورش الماسی موسسه صلح قاسم سلیمانی هنرمندان در واکنش به شهادت «سردار قاسم سلیمانی» چه نوشتند؟ هنر در سوگ عروج «حاج قاسم» کنش‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند مسیر بازارهای اقتصادی را تغییر دهد؟ بازار بورس در انتظار تعادل هزینه ارسال و دریافت پیامک حاوی رمز پویا رایگان است؟ حذف گزینه فعال‌سازی رمز یکبارمصرف از طریق پیامک از ‌ATMها «ابتکار» تازه‌ترین تحولات پیرامون ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی را بررسی می‌کند جهان در شوک شهادت سردار سازوکارهای جبران عقب‌ماندگی در حوزه حمل و نقل عمومی بررسی شد چرخ اتوبوس و مترو در چاله بودجه رئیس‌جمهوری در منزل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: سردار یک سیاستمدار و استراتژیست بود جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران: پاسخ محکمی به آمریکا خواهیم داد علی مطهری: ترامپ هیچ ارزشی برای حاکمیت ملی عراق قائل نیست به احترام سرباز جاودان ایران‏زمین نقش اسطورهای شهید سلیمانی در ژیٔوپلیتیک منطقه ابتکار صلح هرمز؛ طرحی برای احیای سنت گفت‏وگو رضا رسالت