انتقام سخت در انتظار جنایتکاران خواهد بود

گروه سیاسی/ به دنبال شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان او در عراق در حمله تروریستی امریکا، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، شهادت این سردار بزرگ و پرافتخار اسلام را تبریک و تسلیت گفتند و تأکید کردند که انتقام سختی در انتظار جنایتکاران این حادثه خواهد بود. رئیس جمهوری هم در پیام جداگانه‌ای، با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران و فرمانده شجاع سپاه قدس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تأکید کرد که شهادت سردار قاسم سلیمانی عزم ایران را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی دوچندان کرد. به پیروی از رهبر معظم انقلاب، دولت جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن صدور پیامی، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز ایران!


سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود. با رفتن او به حول و قوه‌ الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه‌ دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ دوستان-و نیز همه‌ دشمنان- بدانند خط جهاد و مقاومت با انگیزه‌ مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد. ملت ایران یاد و نام شهید عالی مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ جهان اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۳ دی ماه ۱۳۹۸
رئیس جمهوری: مسیر پرافتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی هم به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«الَّذِینَ آمَنُوا وَ‌هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أنْفُسِهِمْ أعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»
شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان بویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.
بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.
یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام برافراشته خواهد ماند و مسیر پرافتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.
اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌‌گرایی در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، آحاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همرزمان و دوستداران و بویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.
هیأت دولت هم در پیام خود با بیان اینکه چهار دهه مجاهدت خالصانه و مبارزه بی‌امان با تروریسم بین‌المللی پاداشی کمتر از شهادت به دست ناپاک‌ترین افراد بشر و سردمدار تروریسم جهانی ندارد، ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه، ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.
 موضع نهادهای نظامی
ستاد کل نیروهای مسلح هم در پیامی با اشاره به اینکه امت اسلامی ازجمله ملت عظیم الشأن عراق، بخوبی شاهد فداکاری‌های آن شهید والامقام در کنار ملت مجاهد عراق و حشدالشعبی قهرمان در مقابله با تروریست‌های تکفیری در آن خطّه بوده‌اند، تأکید کرد که بی‌شک دستور دهندگان و عاملان این جنایت باید منتظر انتقام سخت و پشیمان کننده باشند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم  در پیام خود اطمینان داد که با انتقام سخت خون‌های پاک و به‌ناحق ریخته شده این شهیدان والامقام از جنایتکاران، راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط همرزمان آن عزیز در این نهاد انقلابی و مردمی با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و جبهه مقاومت اسلامی نیز مصمم تر از گذشته آرمان‌های بلند او را دنبال خواهد کرد. وزارت اطلاعات نیز در بیانیه خود، با بیان اینکه شیطان بزرگ و ایادی دست نشانده‌اش باید بدانند با درهم آمیخته شدن خون پاک شهدای ایران و عراق که جرمی جز قلع و قمع داعش، این دست‌پرورده امریکا نداشته‌اند، اتّحاد و وحدت آسمانی بین دو ملت ایران و عراق رقم خورد که تا قیامت ناگسستنی است، اعلام کرد: از این پس، جبهه مقاومت اسلامی نخواهد گذاشت آب خوش از گلوی ناپاکان فرورود و دستان پلیدشان را که آغشته به خون بی گناهان و مظلومان عالم می‌باشد، از منطقه قطع خواهند کرد.
پیام تسلیت مقام‌های کشوری
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم  در پیام خود، سردار سلیمانی را فرمانده مقتدر، محبوب و عزت آفرین و  افتخار همه ایرانیان توصیف کرد و گفت: امروز رژیم امریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می‌داند که با این گونه جنایت‌ها هرگز نخواهد توانست در اراده‌های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت‌های مسلمان تربیت شده‌اند، خللی به وجود آورد.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه هم با اشاره به اینکه تروریسم بین‌الملل به سرکردگی امریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود، تصریح کرد: طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست امریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در پیام خود، سردار سلیمانی را فرزند رنج و تقوا و ایثار و قهرمان ملی در همه جبهه‌های دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم دانست و گفت: شهادت او مثل زندگی‌اش مایه همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم منطقه و آزادگان سراسر جهان خواهد بود.
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه شهادت سردار سرفراز و پرآوازه ایران و اسلام، ‌قهرمان مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، اگرچه آرزوی دیرین خودش بود اما همه ایرانیان را سوگوار و تاریخ سیزدهم دی‌ماه را در حافظه جمعی‌مان ماندگار کرد، اظهار کرد: نام او از گذشته در سیاهه قهرمانان ملی و سرداران بزرگ مدافع وطن ثبت شده بود اما از امروز درخشش بیشتری خواهد داشت.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در پیام خود با بیان اینکه خباثت و حماقت نیروهای تروریست امریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی،  بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد، تصریح کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست امریکا درخصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.  علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نماد قدرت، همبستگی علیه ظلم و سرمایه نمادین تمام ایرانیان بود، گفت: چنانچه می‌خواستیم به نسل جدید بگوییم که این افراد به خاطر استیضاح، دنیا را به خاک و خون می‌کشند، ترامپ با اقدام اخیر خود این را به بهترین شکل نشان داد. او تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی چهره کریه ایالات متحده و دولت امریکا را برای همه نسل‌های جدید قرائت کرد و نشان داد. ربیعی اضافه کرد: دولت در کنار نهادهای نظامی و همه ایرانیان آنچنان به امریکا درس می‌دهد که ترامپ و تمام رؤسای جمهوری بعدی امریکا به یاد داشته باشند که زمانی که نماد و عزت یک ملت را به سخره بگیرند، پاسخ قاطع خواهند گرفت.

بـــــرش

رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی:
حاج قاسم در راه خدا و انجام وظیفه از هیچ کس و هیچ ‌چیز پروا نداشت

رهبر معظم انقلاب اسلامی دیشب (جمعه) با حضور در منزل سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن مجاهد مخلص و عالی‌مقام را تبریک و تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اخلاص و فداکاری شهید سلیمانی، گفتند: حاج قاسم بارها و بارها در معرض شهادت قرار گرفته بود اما در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد، از هیچ‌کس و هیچ چیز پروا نداشت. رهبر انقلاب اسلامی، شهادت سردار سلیمانی به دست خبیث‌ترین افراد عالم یعنی امریکایی‌ها و افتخار آنها به این جنایت را یک ویژگی ممتاز برای آن مجاهد شجاع برشمردند و خاطرنشان کردند: جهاد او جهاد بزرگی بود و خداوند نیز شهادت او را شهادت بزرگی قرار داد. این نعمت عظیم بر حاج قاسم که شایسته آن بود، گوارا باشد. حاج قاسم باید همین‌جور به شهادت می‌رسید. ایشان با طلب نزول صبر و سکینه الهی بر دل خانواده سردار شهید و دل‌های همه مردم ایران، افزودند: امروز دیدید که مردم در شهرهای مختلف کشور با چه جمعیت و ارادتی به خیابان‌ها آمدند، مراسم تشییع را نیز خواهید دید، این نعمت‌ها مقابل چشم ما است تا ارزش شهادت را متوجه شویم. خوشا به‌حال حاج قاسم که به آرزویش رسید، او شوق شهادت داشت و برای آن اشک می‌ریخت و داغدار رفقای شهیدش بود. حضرت آیت‎الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه جهاد بیرونی متکی به جهاد اکبر یعنی جهاد درونی است، خطاب به دختر شهید گفتند: همه مردم عزادار و قدردان پدر شما هستند و این قدردانی در اثر اخلاص بزرگی است که در آن مرد وجود داشت، چرا که دلها به دست خداست و بدون اخلاص، دل‌های مردم این گونه متوجه نمی‌شود. خداوند به همه ما و به همه ملت ایران عوض خیر عنایت بفرماید.