حاج قاسم سلیمانی آسمانی شد

... دل شدی!
همدلی| بامداد روز گذشته-جمعه- نیروهای آمریکایی در اقدامی جنایتکارانه و تروریستی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشدالشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان و دیگر یارانش به شهادت رساندند. سردار سپهبد قاسم سلیمانی که از فرماندهی جریان مقاومت در منطقه را بر عهده داشت در سال‌های گذشته نقش اصلی در مبارزه با تروریست‌های داعش را در خاورمیانه ایفا می‌کرد. سپهبد شهید به عنوان چهره ملی شناخته می‌شود و مورد احترام همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این باره اظهار کرد: خودروی حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ساعات ابتدایی روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به شهر بغداد مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفت و تمام همراهان وی به شهادت رسیدند. ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تبریک و تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان جزییاتی از به شهادت رسیدن این فرمانده سپاه پرداخت و گفت: حدودا ساعت یک بامداد روزجمعه دو خودرو که حامل سرلشگر سلیمانی و ابومهدی المهندس در حال حرکت از فرودگاه بغداد به سمت این شهر بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و تمام سرنشینان این دو خودرو به شهادت رسیدند.او اظهار کرد: از ساعات اولیه بامداد روز جمعه که خبر شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه در رسانه‌ها منتشر شد مقامات، مسئولان، شخصیت‌ها و افراد بسیار زیادی با سفارت ایران تماس گرفتند و در صدد بودند تا برای ابراز همدردی در سفارتخانه ایران حضور یابند که من از آنها درخواست کردم به دلیل این‌که ما درگیر انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال پیکر شهدا به کشور هستیم این کار را انجام ندهند. او تاکید کرد که شخصیت‌های عراقی از به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی بسیار ناراحت هستند.
پیام رهبر انقلاب:انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است


در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس رهبر انقلاب پیامی صادر کردند. در این پیام آمده است:«ملت عزیز ایران! سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به‌دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه‌‌الله‌ ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به‌حول و قوه الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه‌ دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ دوستان ــ و نیز همه‌ دشمنان ــ بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است، ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد. ملت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.»
پیام تسلیت رئیس‌جمهوری
رئیس جمهور با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیس‌جمهور به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او، به این شرح است:«الَّذِینَ آمَنُوا وَ‌هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ اَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ وَ اُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»
شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد. بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی آمریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.
در ادامه پیام روحانی آمده:‌ یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت. اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، آحاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسالت دارم.»
واکنش سپاه: سردار سلیمانی باور و مکتبی تمام نشدنی است
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای جنایت اخیر آمریکایی‌ها در بغداد، بر تداوم راه این شهید والامقام و انتقام سخت خونهای به‌ناحق ریخته‌شده از جنایتکاران تاکید کرد.
به گزارش تسنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت اخیر آمریکایی‌ها در بغداد، بر تداوم راه این شهید والامقام و انتقام سخت ازجنایتکاران تاکید و تصریح کرده است: سردار سلیمانی نه تنها یک شخص، بلکه باور و مکتبی تمام نشدنی است و از این پس جلوه‌گری‌های معنادار‌تر آن را در جغرافیای سلطه و حضور نامشروع و اشغالگرانه خود در اقصی نقاط عالم تجربه خواهند کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: به فضل الهی شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی، حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرزندان تربیت یافته در مکتب ولایت فقیه و مقاومت اسلامی، بر خلاف نیت و غایت این اقدام شوم، فصل نوین و گشاینده جبهه‌های جدیدی در روند مقاومت ضد صهیونیستی و مقابله با تروریست‌های متجاوز و اشغالگر امریکایی در منطقه خواهد شد. این سردار محبوب، مجاهد نستوه، فرمانده مقتدر و سرباز پاکباخته ولایت و عاشق امت اسلامی و ملت ایران، عمر پر برکت خود را در مسیر اعتلای اسلام عزیز و پاسداری از حریم قرآن و عترت و دفاع از امنیت، منافع و مصالح ملی سپری کرد و به عنوان مصداق جامع و کامل «مجاهد فی سبیل‌الله»، نقش‌آفرینی‌های افتخارآمیز و ماندگاری در این صراط مستقیم برای همیشه این سرزمین به ودیعت نهاد تا الهام‌بخش نسل‌های امروز و فردای جامعه اسلامی قرار گیرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ولی امر مسلمین، آحاد امت اسلامی بویژه ملت شهید پرور و حماسه ساز ایران و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی منطقه اطمینان می‌دهد با انتقام سخت خون‌های پاک و به ناحق ریخته شده این شهیدان والامقام از جنایتکاران، راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط همرزمان آن عزیز در این نهاد انقلابی و مردمی با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و جبهه مقاومت اسلامی نیز مصمم تر از گذشته آرمان‌های بلند او را دنبال خواهد کرد و به دشمنان امت اسلامی به ویژه دولت شرور و تروریست پرور آمریکا و رژیم جعلی و منفور صهیونیستی یادآوری می‌کند: سردار سلیمانی نه تنها یک شخص، بلکه باور و مکتبی تمام نشدنی است و از این پس جلوه‌گری‌های معنادار‌تر آن را در جغرافیای سلطه و حضور نامشروع و اشغالگرانه خود در اقصی نقاط عالم تجربه خواهند کرد.
به ارواح تابناک این شهیدان گرانقدر و تاریخ‌ساز درود می‌فرستیم و با عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (روحی له الفدا) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای( مدظله العالی)، آحاد امت اسلامی و خانواده‌های معظم و سرافراز آنان، از اقشار مختلف ملت قدر شناس و فهیم ایران اسلامی برای حضور حماسی و باشکوه در آیین‌های استقبال، تشییع، خاکسپاری و تکریم و ترحیم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جنایت اخیر آمریکایی‌ها در بغداد، که متعاقباً اعلام خواهد شد، دعوت به عمل می‌آید.
همچنین دیروز دفتر فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسامی شهدای عضو سپاه پاسداران­ را که در حمله تروریستی آمریکایی‌ها در بغداد به شهادت رسیدند را اعلام کرد.بنابر این گزارش دراین حمله تروریستی، جمعا ده نفر به شهادت رسیدند که پنج نفر از جمله سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی, ایرانی و پنج نفر دیگر از جمله ابومهدی مهندس معاون نیروهای حشدالشعبی عراق، عراقی بودند.اسامی شهدای پاسدار همراه سردار شهید سلیمانی به این شرح است: سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا،‌ سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا ، سرگرد پاسدار‌هادی طارمی ، سروان پاسدار وحید زمانیانبر این اساس برخی شایعات مبنی بر حضور و شهادت داماد سردارسلیمانی در حمله تروریستی بامداد امروز امریکاییها تکذیب می‌شود
با صدرو حکمی از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت
انتصاب سردار قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه
درپی شهادت سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،‌ در بخشی از متن حکم فرمانده معظم کل قوا آمده است:
درپی عروجِ شهید عالی‌مقام سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی رضوانالله علیه، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرافراز سرتیپ اسماعیل قاآنی که در شمار برجسته‌ترین فرماندهان سپاه در دفاع مقدس بوده و در طول سالیان متمادی در نیروی قدس در کنار سردار شهید در منطقه خدمت کرده است، می‌سپارم. برنامه‌ آن نیرو عیناً همان برنامه‌ دوران فرماندهی شهید سلیمانی است. از همه‌ همکاران آن نیرو حضور و همکاری آنان را با سردار قاآنی خواهانم و توفیق و تایید و هدایت الهی را برای ایشان مسالت می‌کنم.