انتقام سختی در انتظار جنایتکاران خواهد بود

بخش خبری: در حمله تروریستی بامداد دیروز پهپادهای وزارت جنگ آمریکا در بغداد، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشدالشعبی عراق و چند تن دیگر از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند.
سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس وهمراهانشان زمانی که با 2 خودرو از فروگاه بغداد خارج شدند، هدف راکت قرار گرفتند و شهید شدند. دراین حمله تروریستی، جمعا ده نفر به شهادت رسیدند که پنج نفر از جمله سردار قاسم سلیمانی و پنج نفر دیگر از جمله ابومهدی مهندس معاون نیروهای حشدالشعبی عراق، عراقی بودند. در این حمله تروریستی سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا،سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانیان، از نیروهای سپاه قدس هم به شهادت رسیدند.
در همین ارتباط، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: خودروی حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ساعات ابتدایی روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به شهر بغداد مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفت و تمام همراهان وی به شهادت رسیدند.
ایرج مسجدی با تبریک و تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی به بیان جزییاتی از به شهادت رسیدن این فرمانده سپاه پرداخت و گفت: حدودا ساعت یک بامداد جمعه دو خودرو که حامل سرلشگر سلیمانی و ابومهدی المهندس درحال حرکت از فرودگاه بغداد به سمت این شهر بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و تمام سرنشینان این دو خودرو به شهادت رسیدند.


سفیر ایران در عراق با اشاره به واکنش‌ها به خبر شهادت سردار سپهبد سلیمانی در کشور عراق گفت: از ساعات اولیه بامداد جمعه که خبر شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه در رسانه‌ها منتشر شد مقامات، مسئولان، شخصیت‌ها و افراد بسیار زیادی با سفارت ایران تماس گرفتند و در صدد بودند تا برای ابراز همدردی در سفارتخانه ایران حضور یابند که من از آنها درخواست کردم به دلیل این‌که ما درگیر انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال پیکر شهدا به کشور هستیم این کار را انجام ندهند.
وی با بیان این‌که شخصیت‌های عراقی از به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی بسیار ناراحت هستند، گفت: شخصیت‌های عراقی اقدام جنایتکارانه آمریکایی‌ها را به شدت محکوم می‌کنند.
در همین ارتباط، سفارت جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد که پیکرهای پاک شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صبح امروز (شنبه) در بغداد تشییع می‌شوند.
براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، بنا به درخواست آحاد مردم عراق، پیکرهای پاک این شهید سرافراز سپاه اسلام به همراه دیگر شهدای عملیات تروریستی، دیروزدر شهرهای مقدس کربلا و نجف نیز تشییع شدند.
پیکرهای شهید سردار سلیمانی و دیگر همرزمانش عصر امروز(شنبه) به تهران انتقال خواهند یافت.
وزارت دفاع آمریکا دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور ترامپ نیروهای نظامی آمریکا به کاروان سردار سلیمانی حمله کرده‌اند.
واشنگتن پست هم به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا نوشت: عملیات ترور سردار سلیمانی از قبل طراحی شده بود و مدتها در صدد فرصت برای این عملیات بودیم. یک هفته قبل منابع خبری رد سلیمانی را زدند و روی وی قفل کردند، بگونه‌ای که تمام ترددهای وی زیر نظر بود.
به گفته این منبع آمریکایی، به محض حرکت سردار سلیمانی به سمت بغداد رمز عملیات اعلام شد و در ساعت 1:20 دقیقه به وقت محلی موشک لیزری از پهباد بسمت خودروی حامل وی شلیک شد.
*رهبر انقلاب:‌ انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است
در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام سردار قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس، رهبر انقلاب پیامی صادر کردند.
متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز ایران!
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه دوستان -‌ و نیز همه‌ دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.
ملت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.
سیدعلی خامنه‌ای
*پیام تسلیت مراجع تقلید
مراجع تقلید هم با صدور پیام‌هایی جداگانه شهادت سردار سرافراز جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند و جنایات آمریکا در این حمله تروریستی را محکوم کردند.
*پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی
بسمه تعالی
با تاسف و تاثر فراوان شهادت سردار بزرگ اسلام، مجاهد سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دریافت نمودم. شهیدی که دوران زندگی خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و پاسداری از ارزش‌های اسلامی نمود؛ آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم‌السلام بود، که با پیروی از مکتب نورانی اهل‌بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست‌های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود.هنر مردان خدا اینست که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند.شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می‌گویم.
نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم.
7 جمادی الاولی 1441 – لطف‌الله صافی
*پیام حضرت آیت‌الله یوسف صانعی
بسمه تعالی
وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِراً اِلَى‌الله وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَى اللهِ... (النساء/100). شهادت پاسدار سرافراز و سربلند اسلام و ایران شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی(رحمه‌الله علیه) موجب تاسف و تاثر اینجانب و همه آزادیخواهان و مبارزان با انحراف و کج روی و کج اندیشی و ایستادگان در مقابل استکبار و تمامیت خواهان گردید.
این سردار شهید به حق یکی از هزاران پرورش یافته سیدنا الاستاد خمینی کبیر(سلام‌الله‌علیه) و مکتب تشیع بود، که مراد او با غبطه د رحق آنان فرمود‌ای کاش من هم یک پاسدار بودم؛ آن شهید والا مقام و همرزمانش در دوران دفاع مقدس تبلور عینی کسانی بودند که برای حفظ اسلام، مردم و ایران از خود گذشتند و با پذیرش خطر در عمل و اندیشه برای امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و باید همگان بدانند که حسب منطق قرآن اجر آنها با الله، ذات باری تعالی است که اجرش نامحدود می‌باشد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، خانواده معزی همه شهداء این حادثه و کلیه نیروهای مسلح، از خداوند منان برای آنان علو درجات و حشر با ائمه اطهار (علهیم‌السلام) و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل خواستارم.
یوسف صانعی
الجمعه - 7 جمادی الاولی 1441
*پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
مِنَ الْمُوْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ. شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانى (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه‌دار و عواطف راد مردان مجاهد را متالّم کرد.
این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهداى صدر اسلام و همرزمان وى از خداى سبحان مسئلت کرده، انتقام الهى یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.
13/10/1398
*پیام حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ‌الله اَمْوَاتًا بَلْ اَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ‌الله مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ اَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ(سوره آل عمران، آیات 169 و 170).جنایت ترور سردار رشید؛ حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همراهان ایشان (رحمت‌الله علیهم) بسیار اسفناک است. نقش ارزشمند این شخصیت بزرگ در صیانت از عتبات عالیات ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و سال‌ها مقابله با رژیم صدام و فرقه منحوسه داعش در اذهان مومنین به ویژه دو ملت قدرشناس ایران و عراق محفوظ و ماندگار است. امید است که در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) این حادثه دردناک، رسوایی و شکست توطئه‌های معاندین اسلام و تشیع و عزت اسلامی را به دنبال آورد.
*پیام حضرت آیت‌الله سبحانی
حضرت آیت‌الله سبحانی نیز شهادت سردار سر افراز شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفته و تاکید کردند:سردار قاسم سلیمانی شجاع و دل بسته اعتلای اسلام و حفظ ایران بود. این شهید والا مقام، خدمات بزرگی در سالها فرماندهی سپاه انجام داد.این سردار بزرگ در عرصه‌های خطر و مقاومت حضور داشت و عاشق شهادت در راه خدا بود.
*پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُوْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا‌الله عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا. بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خوار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد. بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.این عزیزان شایسته شهادت بودند و اجر مجاهدات خود را دریافت کردند، همانطور که امام عظیم الشان فرمودند "شهادت هنر مردان خداست". امروز دشمان بدانند این ملت میلیون‌ها عاشق شهادت دارد که راه این شهدای والامقام را ادامه خواهند داد.اینجانب شهادت این شهدای والامقام خصوصاً حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را به روح بلندشان تبریک گفته و به همه ملت‌های آزادیخواه جهان تسلیت عرض می‌نمایم.
حسین نوری همدانی
*پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی‌نظیر و شجاع همه را تکان داد.او مردی بزرگ و کم نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو. جنایتکاران آمریکایی با این عمل وحشیانه گور خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست. اینجانب این ضایعه بسیار اسف انگیز و شهادت دوستان او به ویژه سردار ابومهدی المهندس را به همه رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادی خواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آنها تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و یقین دارم که علاقه مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.
ناصر مکارم شیرازی
13/10/1398
*پیام حضرت آیت‌الله مظاهری
بِسْمِ‌الله الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اِنَّا لِلَّهِ وَ اِنَّا اِلَیْهِ راجِعُونَ
فاجعه بزرگ شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی رحمه‌الله‌علیه و شمار دیگری از مجاهدان راه حق و فضیلت، مایه تاسّف و تاثّر است.نقش با اهمیت و برجسته این سردار مجاهد در مبارزه با گروه‌های تکفیری خصوصاً داعش- که جهان اسلام را با مصائب و حوادث ناگواری روبرو ساخت- هرگز فراموش نخواهد شد. اینک این سردار مجاهد پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه با مستکبران و طواغیت، به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خداوند تعالی بود دست یافته است و خون پاک خود را برای رهایی مسلمانان نثار کرده است.«رحمه‌الله علیه رحمهً واسعه».این حادثه تلخ را به ملت عظیم‌الشان ایران و مقام معظم رهبری و خاندان گرامی این شهید سرافراز تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند قادر متعال مسالت می‌کنم که دست ناپاک آمریکا و تروریسم بین‌المللی را از شرارت علیه امّت اسلامی قطع فرماید و اسلام و مسلمین را از توطئه و مکر دشمنان بدخواه محافظت و صیانت فرماید.
و لا حول و لا قوّه الا بالله العلی العظیم
*رئیس جمهوری: پرچم عزت و پایداری سردار سپهبد سلیمانی برافراشته خواهد ماند
رئیس جمهور هم در پیامی با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه گفت: یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام برافراشته خواهد ماند و مسیر پرافتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت.
آقای روحانی در این پیام اظهار داشت: شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان وی به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.
وی افزود: بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی آمریکا در منطقه و احساس انزجار ازسوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.
رئیس جمهور تصریح کرد: یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام برافراشته خواهد ماند و مسیر پرافتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.
آقای روحانی با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی وی تبریک و تسلیت گفت و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسالت کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پیامی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.
حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه هم در پیامی تاکید کرد:آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله(ع) است به اشد وجه خواهند ستاند.
*آیت‌الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی هم در پیامی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران آقای حاج قاسم سلیمانی رحمه‌الله علیه و همراهان غیور و مجاهدش اگرچه حادثه‌ای بس ناگوار است و قلوب همه آزاد مردان و مجاهدان را جریحه‌دار نمود اما در واقع برگ زرینی در تاریخ جهاد و شهادت در اسلام است. آمریکای جنایتکار و ترامپ خبیث با این ترور ناشیانه طبل زوال استکبار و آغاز رشد جهاد و فداکاری را در همه عالم به صدا درآوردند. این شهید بزرگوار الگویی بس راسخ و موثر برای جوانهای منطقه و همه دلدادگان به راه مقاومت است. امید آنکه با این شهادت انگیزه دفاع از اسلام و مقابله با کفر جهانی خصوصا آمریکا در همه ملت‌ها افزون گردد و هرچه زودتر شاهد اضمحلال استکبار خصوصا اسرائیل غاصب باشیم.
*تاکید سپاه بر انتقام سخت خون‌های به ناحق ریخته شده
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت اخیر آمریکایی‌ها در بغداد، بر تداوم راه این شهید والامقام و انتقام سخت خون‌های به ناحق ریخته شده از جنایتکاران تاکید و تصریح کرده است: سردار سلیمانی نه تنها یک شخص، بلکه باور و مکتبی تمام نشدنی است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از این پس جلوه گری‌های معنادار‌تر آن را در جغرافیای سلطه و حضور نامشروع و اشغالگرانه خود در اقصی نقاط عالم تجربه خواهند کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت اخیر آمریکایی‌ها در بغداد، بر تداوم راه این شهید والامقام و انتقام سخت ازجنایتکاران تاکید و اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ولی امر مسلمین، آحاد امت اسلامی بویژه ملت شهید پرور و حماسه ساز ایران و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی منطقه اطمینان می‌دهد با انتقام سخت خون‌های پاک و به ناحق ریخته شده این شهیدان والامقام از جنایتکاران، راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط همرزمان آن عزیز در این نهاد انقلابی و مردمی با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و جبهه مقاومت اسلامی نیز مصمم‌تر از گذشته آرمان‌های بلند او را دنبال خواهد کرد و به دشمنان امت اسلامی به ویژه دولت شرور و تروریست پرور آمریکا و رژیم جعلی و منفور صهیونیستی یادآوری می‌کند: سردار سلیمانی نه تنها یک شخص، بلکه باور و مکتبی تمام نشدنی است و از این پس جلوه گری‌های معنادار‌تر آن را در جغرافیای سلطه و حضور نامشروع و اشغالگرانه خود در اقصی نقاط عالم تجربه خواهند کرد.
سپاه پاسداران همچنین از اقشار مختلف ملت قدر شناس و فهیم ایران اسلامی برای حضور حماسی و باشکوه در آیین‌های استقبال، تشییع، خاکسپاری و تکریم و ترحیم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جنایت اخیر آمریکایی‌ها در بغداد، که متعاقباً اعلام خواهد شد، دعوت به عمل ‌آورد.
*هیات دولت سه روز عزای عمومی اعلام کرد
هیات دولت هم در اطلاعیه‌ای شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
این اطلاعیه افزود: چهار دهه مجاهدت مخلصانه و مبارزه بی‌امان با تروریسم بین‌المللی، پاداشی کمتر از شهادت به دست ناپاک‌ترین افراد بشر و سردمدار تروریسم جهانی ندارد.
اطلاعیه هیات دولت عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه را شدیدا محکوم و به پیروی از رهبری معظم انقلاب اسلامی، سه روز عزای عمومی اعلام می‌کند.
*ستاد کل نیروهای مسلح: سردار سلیمانی نقش مهم و بی‌بدیلی در دفاع از کیان اسلام داشت
ستاد کل نیروهای مسلح هم در پیامی اعلام داشت: سردار رشید اسلام سپهبد پاسدارحاج قاسم سلیمانی در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری دست‌نشانده آمریکای جنایتکار و دفاع از کیان اسلام، نقش مهم و بی‌بدیلی را بر عهده داشت.
در اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: سردار رشید اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری دست‌نشانده آمریکای جنایتکار و دفاع از کیان اسلام، نقش مهم و بی‌بدیلی را بر عهده داشت.
این اطلاعیه عنوان کرد: امت اسلامی ازجمله ملت عظیم الشان عراق، خود به خوبی شاهد فداکاری‌های آن شهید والامقام درکنار ملت مجاهد عراق و حشدالشعبی قهرمان در مقابله با تروریست‌های تکفیری در آن خطّه بوده‌اند و بارها و بارها خون پاک جوانان برومند ایران و عراق در دفاع از اسلام عزیز ممزوج و بر زمین جاری شده است.
این اطلاعیه افزود: ستادکل نیروهای مسلح اطمینان دارد که مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی با پاسداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام راحل عظیم الشان و منویات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مشت محکم دیگری بر دهان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و جرثومه فساد، رژیم منحوس صهیونیستی خواهند زد.
ستادکل نیروهای مسلح در این اطلاعیه خاطرنشان کرد: بی‌شک دستوردهندگان و عاملان این جنایت باید منتظر انتقام سخت و پشیمان‌کننده باشند.
*ظریف: اقدام ‌آمریکا مصداق تروریسم دولتی و نقض حاکمیت عراق است
وزیر امور خارجه کشورمان هم در خصوص شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: اقدام‌ آمریکا بدون تردید یک اقدام تروریسم دولتی و نقض حاکمیت عراق است.
محمدجواد ظریف اظهار داشت: سردار سلیمانی مردی بزرگ با درایت و رشادت و همچنین شجاع بود. فردی بود که همواره منتظر شهادت بود و به آرزوی خود رسید. اقدام آمریکا بدون تردید یک اقدام تروریسم دولتی است. نقض حاکمیت عراق و اقدام به قتل افرادی که تمام زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم، استبداد، ترور و تکفیر کردند.
وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرحوم «ابومهدی المهندس» همرزم شهید او، نقش برجسته‌ای در مبارزه مردم عراق و سوریه علیه داعش داشتند. شاید این اقدام آمریکا نشان دهنده داغی باشد که آمریکایی‌ها از یک بزرگمرد دیده بودند. ساخته و پرداخته سردار سلیمانی آمریکا را نابود کرده بود البته با تلاش و مجاهدت مردم سوریه، عراق و منطقه، این درد گرانی برای آمریکایی‌ها بود.
وی عنوان کرد: خون پاک و مطهر سردارسلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر و مردم ایران را متحدتر و منسجم‌تر می‌کند و سیاست‌های آمریکا در منطقه را هر روز مفتضح‌تر و بی‌اثر‌تر از روز قبل می‌شود. این یقین ماست و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به وقوع خواهند پیوست. یکبار دیگر برای روح بلند شهید قاسم سلیمانی آرزوی علو درجات دارم.
دکتر ظریف افزود: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.
وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق‌العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
*واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشور به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی
جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری و نهادها، جمعیت‌ها و احزاب در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،رئیس مجلس خبرگان رهبری، معاون اول رئیس جمهور، فرمانده کل ارتش، وزارت اطلاعات، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره)، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی،حزب توسعه ملی، حزب اتحاد ملت ایران، نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر کشور، وزیر نفت،شورای راهبردی روابط خارجی،ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی، حزب موتلفه اسلامی،حزب مردمی اصلاحات،فراکسیون ولایی مجلس، سازمان بسیج مستضعفین،حزب ندای ایرانیان، جامعه روحانیت مبارز، شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان، فراکسیون امید مجلس،شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سخنگوی دولت،اساتید و تشکل‌های مختلف دانشگاهی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بسیج اساتید کشور، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی،سازمان بسیج دانشجویی کشور،مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، سازمان پدافند غیرعامل کشور، حزب همبستگی ایران اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی،فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرمانده نیروی هوایی ارتش،شورای نگهبان،بانک مرکزی،فرمانده نیروی انتظامی،معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس سازمان صدا و سیما،سازمان بسیج حقوق دانان کشور،سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا،سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان اورژانس کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، هیات اسلامی هنرمندان، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام پرستاری کشور، اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بیمه مرکزی ایران، حزب اراده ملت، حزب کارگزاران سازندگی ایران، جهاد دانشگاهی، جامعه اسلامی مهندسین، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حزب مردم سالاری، حزب اعتدال و توسعه، حزب اعتماد ملی، ستاد بازسازی عتبات عالیات، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان تامین اجتماعی، سازمان پزشکی قانونی کشور، در پیام‌های جداگانه شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.
سایر اخبار این روزنامه
واکنش بازارهای جهانی به خبر شهادت سردار سلیمانی انتقام سختی در انتظار جنایتکاران خواهد بود شورای‌ عالی امنیت ملی: ترور سردار سلیمانی بزرگ‌ترین خطای راهبردی آمریکاست پیام تسلیت سرپرست بنیاد 15 خرداد به ‌مناسبت شهادت سردار سلیمانی آیت‌الله سیستانی: جنایت اخیر نقض حاکمیت عراق و منشور قوانین بین الملل است فتوای تحریم حضور نظامیان آمریکا در عراق صادر شد تزریق خون به جبهه مقاومت فتوای تحریم حضور نظامیان آمریکا در عراق صادر شد با حکم فرمانده کل قوا؛ سردار سرتیپ قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه شد حضور رهبر انقلاب در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نگرانی آمریکا از قدرت گرفتن مردم عراق به دستور رئیس جمهور آمریکا سردار سلیمانی در بغداد ترور شد به دستور رئیس جمهور آمریکا سردار سلیمانی در بغداد ترور شد به دستور رئیس جمهور آمریکا سردار سلیمانی در بغداد ترور شد به دستور رئیس جمهور آمریکا سردار سلیمانی در بغداد ترور شد به دستور رئیس جمهور آمریکا سردار سلیمانی در بغداد ترور شد به دستور رئیس جمهور آمریکا سردار سلیمانی در بغداد ترور شد