سردار قاسم سلیمانی از سوی نیروهای آمریکایی به شهادت رسید ایران در سوگ سردار

گروه سیاسی - ساعت ۱:۲۰ بامداد جمعه، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس توسط حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید. ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در رابطه با جزئیات به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: حدود ساعت ۱ بامداد روز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و ‌ابومهدی المهندس‌ را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می‌دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۱۰ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند تماماً به شهادت رسیدند. به دنبال ترور سردار سلیمانی و شهادت این سردار پرافتخار توسط آمریکا، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت به مردم ایران و اعلام سه روز عزای عمومی، بیان کردند: شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌‌الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای این حادثه‌ آلودند.
همچنین روز گذشته مردم سراسر ایران، بعد از اقامه نماز جمعه، با شرکت در راهپیمایی، ضمن تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب، خشم خود نسبت به اقدام کور آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی را اعلام و انزجارشان نسبت به اسرائیل و آمریکا را ابراز کردند.
راه او متوقف و بسته نخواهد شد
درپی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به ویژه مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس، رهبر انقلاب پیامی صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، متن پیام آیت‌الله خامنه‌ای بدین شرح است: ملت عزیز ایران! سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله ‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. او نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی‌(ره) بود، او همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود. با رفتن او به حول و قوه‌‌الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه‌ دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ دوستان‌ و نیز همه‌ دشمنان بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.


ملت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.
روحانی: انتقام جنایت هولناک آمریکا را خواهیم گرفت
درپی شهادت سردار سلیمانی همچنین رئیس‌جمهوری با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس‌ به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.
در متن پیام تسلیت حسن روحانی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی، آمده است: شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.
بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی آمریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور‌ ثبت کرد.
یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والا مقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر‌افراشته خواهد ماند و مسیر پرافتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت.
اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسالت دارم.
عاملان شهادت سپهبد سلیمانی منتظر انتقام سخت و پشیمان‌کننده باشند
ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست جنایتکاران آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت این فرماندهان دلاور و خستگی‌ناپذیر را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم‌(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم دلاور ایران و عراق و تمامی رزمندگان غیور جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.
سردار رشید اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری دست‌نشانده آمریکای جنایتکار و دفاع از کیان اسلام، نقش مهم و بی‌بدیلی را بر‌عهده داشت.
امت اسلامی از جمله ملت عظیم‌الشان عراق، خود به خوبی شاهد فداکاری‌های آن شهید والامقام در کنار ملت مجاهد عراق و حشدالشعبی قهرمان در مقابله با تروریست‌های تکفیری در آن خطّه بوده‌اند و بارها و بارها خون پاک جوانان برومند ایران و عراق در دفاع از اسلام عزیز ممزوج و بر زمین جاری شده است.
ستاد کل نیروهای مسلح اطمینان دارد که مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی با پاسداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام راحل عظیم‌الشان و منویات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای، مشت محکم دیگری بر دهان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و جرثومه فساد، رژیم منحوس صهیونیستی خواهند زد.
بی‌شک دستور‌دهندگان و عاملان این جنایت باید منتظر انتقام سخت و پشیمان‌کننده باشند.
انتقام سخت خون‌های به ناحق ریخته شده را از جنایتکاران می‌گیریم
همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جنایت اخیر آمریکایی‌ها در بغداد، بر تداوم راه این شهید والا مقام و انتقام سخت از جنایتکاران تاکید و تصریح کرده است: سردار سلیمانی نه تنها یک شخص بلکه باور و مکتبی تمام نشدنی است و از این پس جلوه‌گری‌های معنادارتر آن را در جغرافیای سلطه و حضور نامشروع و اشغالگرانه خود در اقصی نقاط عالم تجربه خواهند کرد .
در متن بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: در شرایطی که دشمنان متکثر و خبیث امت اسلامی با شکست‌های پی‌درپی و زنجیره‌ای در منطقه راهبردی غرب آسیا، ناامید و مستاصل درپی ارتکاب هر جنایت و توطئه‌ای برای نجات از باتلاق خودساخته هستند؛ در بامداد روز جمعه (13 دی ماه 98) جهان بشریت از جمله امت اسلامی شاهد جنایت حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریستی آمریکا به خودروی حامل سردار حاج قاسم سلیمانی، همراهان و جمعی از فرماندهان حشدالشعبی عراق از جمله مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس که برای برنامه‌ریزی مقابله با توطئه جدید آمریکایی‌ها در احیای داعش و گروهک‌های تکفیری و برهم زدن مجدد امنیت عراق، در حال عزیمت به مقر مورد نظر بودند، شهادت افتخارآمیز آنان بود.
به فضل الهی شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی، حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرزندان تربیت یافته در مکتب ولایت فقیه و مقاومت اسلامی، برخلاف نیت و غایت این اقدام شوم، فصل نوین و گشاینده جبهه‌های جدیدی در روند مقاومت ضد صهیونیستی و مقابله با تروریست‌های متجاوز و اشغالگر آمریکایی در منطقه خواهد شد.
این سردار محبوب، مجاهد نستوه، فرمانده مقتدر و سرباز پاکباخته ولایت و عاشق امت اسلامی و ملت ایران، عمر پر برکت خود را در مسیر اعتلای اسلام عزیز و پاسداری از حریم قرآن و عترت و دفاع از امنیت، منافع و مصالح ملی سپری کرد و به عنوان مصداق جامع و کامل «مجاهد فی‌سبیل‌الله»، نقش‌آفرینی‌های افتخارآمیز و ماندگاری در این صراط مستقیم برای همیشه این سرزمین به ودیعت نهاد تا الهام‌بخش نسل‌های امروز و فردای جامعه اسلامی قرار گیرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ولی امر مسلمین، آحاد امت اسلامی به ویژه ملت شهید‌پرور و حماسه‌ساز ایران و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و ضد‌صهیونیستی منطقه اطمینان می‌دهد با انتقام سخت خون‌های پاک و به ناحق ریخته شده این شهیدان والا مقام از جنایتکاران، راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط همرزمان آن عزیز در این نهاد انقلابی و مردمی با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و جبهه مقاومت اسلامی نیز مصمم‌تر از گذشته آرمان‌های بلند او را دنبال خواهد کرد و به دشمنان امت اسلامی به ویژه دولت شرور و تروریست‌پرور آمریکا و رژیم جعلی و منفور صهیونیستی یادآوری می‌کند: سردار سلیمانی نه تنها یک شخص، بلکه باور و مکتبی تمام نشدنی است و از این پس جلوه‌گری‌های معنادارتر آن را در جغرافیای سلطه و حضور نامشروع و اشغالگرانه خود در اقصی نقاط عالم تجربه خواهند کرد‌.
به ارواح تابناک این شهیدان گرانقدر و تاریخ‌ساز درود می‌فرستیم و با عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم (روحی‌له‌الفدا) و نایب بر‌حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، آحاد امت اسلامی و خانواده‌های معظم و سرافراز آنان، از اقشار مختلف ملت قدرشناس و فهیم ایران اسلامی برای حضور حماسی و باشکوه در آیین‌های استقبال، تشییع، خاکسپاری و تکریم و ترحیم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جنایت اخیر آمریکایی‌ها در بغداد که متعاقباً اعلام خواهد شد، دعوت به عمل می‌آید.
پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی امروز صبح (شنبه ۱۴ دی ماه) در بغداد تشییع می‌شود و عصر شنبه به میهن عزیزمان منتقل خواهد شد. صبح یکشنبه نیز پیکر شهید سلیمانی در دانشگاه تهران تشییع خواهد شد و مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان نماز می‌خوانند. روز گذشته همچنین درپی شهادت سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی، آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.