همرزمان سردار سلیمانی خواب راحت را از ترامپ می‌گیرند

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران در واکنش به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه ابراز داشت: چهار دهه است با این مرد بزرگ آشنا بودم. اولین بار در عاشورا با او آشنا شدم، دهه اول محرم در کرمان مهمان او بودم که خانه خود را فاطمیه کرده بود.
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه او متولد سال ۱۳۳۵ بود و دقیقا در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسید، افزود: از ۲۴ سالگی رزمنده بود و ۴۰ سال مجاهد خستگی‌ناپذیر بود. بزرگی بود که جای‌ جای جبهه او را می‌شناختند.
وی با بیان اینکه گویا نام «سلیمانی» با جنگ گره خورده بود، اظهار داشت: بارها تا مرز شهادت پیش رفت ولی خدا خواست زنده بماند تا در این مقطع بسیار حساس تاریخ اسلام، داعش را نابود کند اما او به امید شهادت زنده بود.
به من بگویید سرباز ولایت


امام جمعه موقت تهران گفت: شهید سلیمانی بزرگ مردی بود که وقتی در جلسات مختلف به او می‌گفتند سرلشکر سلیمانی، می‌گفت؛ به من بگویید سرباز ولایت.
وی تاکید کرد: راه و کار «سردار سلیمانی» بدون هیچ تردیدی ادامه دارد و همرزمان او راهش را به فضل خدا ادامه می‌دهند و خواب راحت را از چشم ترامپ و اذنابش می‌گیرند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و به خصوص ترامپ مطمئن باشند، خون شهید سلیمانی خواهد جوشید و اقدامی خواهیم کرد که روزشان را به شام سیاه تبدیل خواهیم کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدانند فتحی نکرده‌اند بلکه گام به گام به سقوط نزدیک شدند، بیان داشت: اعلام می‌کنم آمریکایی‌ها دیگر در دنیا آرامش نخواهند داشت. امروز جریان مقاومت در عراق، سوریه و لبنان داغ دار و خونخواه سلیمانی هستند و حال به فضل خدا وقت آن رسیده است که منطقه از لوث وجود این جانورهای موزی قطع شود.
آیت‌الله خاتمی خطاب به شورای نگهبان، اظهار داشت: از شورای نگهبان خواهش می‌کنم رصد کنند و اگر کاندیداهایی پای خود را فراتر از قانون گذاشتند، با آنها قانونی برخورد کنند.
امام جمعه موقت تهران خطاب به رد صلاحیت‌شدگان هم، گفت: رد صلاحیت شده‌ها و آنهایی که صلاحیتشان احراز نشده است، بدانند رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت در مجلس به معنای آن نیست که در جای دیگر به درد نمی‌خورند. اگر اعتراض دارید به صورت قانونی اعتراض‌تان را انجام دهید اما سرانجام تسلیم قانون باشید و از این امتحان سخت الهی با موفقیت بیرون بیایید.
وی با بیان اینکه فضای غیر آمریکایی در عراق ایجاد شده و زمینه اخراج آنها از عراق فراهم شده است، اظهار داشت: وقت آن است که غیرتمندان عراقی در پی شهادت  «سردار سلیمانی» و
«ابومهدی المهندس» کلک آمریکایی‌ها را در عراق بکنند. این فضای مقدس باید تا اخراج آخرین نیروی آمریکا از عراق ادامه پیدا کند.
ترامپ؛ نشئگی با نجاست‌خواری
امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به اینکه «ترامپ» در این عرصه بار دیگر دروغ گفت، تصریح کرد: این آدم گویا تا روزی یک دروغ نگوید نشئه نمی‌شود، مانند مرغ نجاستخواری که با نجاست نشئه می‌شود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این آدم نما هم باید روزی یک دروغ بگوید، اظهار داشت: او گفت این کار ایران است و جانانه‌ترین جواب از سوی رهبر معظم انقلاب داده شد  که «غلط می‌کنید» و این بیان ما را یاد امام و جمله امام(ره) انداخت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. سردمداران بی‌خرد آمریکا، دشمن و آمریکای مستکبر نیز حقش تحقیر شدن است.
خروش نمازگزاران جمعه سراسر کشور
در محکومیت ترور سردار سلیمانی
نمازگزاران جمعه سراسر کشور پس از پایان نماز جمعه و در محکومیت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در راهپیمایی باشکوهی ضمن محکومیت این اقدام آمریکای خبیث، بر «انتقام سخت» تأکید کردند.
به گزارش فارس، جمعی از راهپیمایان تهرانی با در دست داشتن تصاویر مقام معظم رهبری، حضرت امام خمینی(ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی «حسین حسین گویان» این دست نوشته را حمل کردند: «شهادت افتخار ملت بزرگ ایران است»
همچنین دست‌نوشته‌هایی با نوشته‌های
«انتقام سخت»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دستان نمازگزاران وجود داشت. ضمن اینکه «شهید سلیمانی چهره بین‌المللی بود»، «شهادت پاداش و تلاش بی‌وقفه حاج قاسم سلیمانی در همه سالیان بود»، «نه سازش، نه تسیلم» از دیگر دست‌نوشته‌های حاضران در این راهپیمایی بود.
جمعیت انبوه راهپیمایان با شعار «ترامپ جانی، روانی شده، مرگ بر آمریکا جهانی شده» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» موضع خود را نسبت به آمریکا اعلام کردند.
در پایان این مراسم، نمازگزاران طی بیانیه‌ای ضمن تبریک شهادت حاج قاسم سلیمانی این سردار با شهامت به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که ملت عزیز و انقلابی ایران و پاسداران عزیز و همکارانش قطعا انتقام سخت را از آمریکایی‌ها می‌گیرند؛ ضمن اینکه در این مراسم اعلام شد سردار حاج قاسم سلیمانی در تاریخ عصر فعلی‌مان بی‌نظیر بوده است و شهادت این سرباز ولایت در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) مزد مجاهدت‌های وی بوده است.
در این بیانه همچنین با تاکید بر اینکه مدال پر افتخار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سربازی ولایت بود، اعلام شد: آمریکایی‌ها با اقدام خبیثانه خود مرتکب حماقت راهبردی شده و یقینا جبهه مقاومت در اسلام ادامه‌دهنده راه حاج‌قاسم سلیمانی خواهد بود و فصل جدیدی در مقاومت اسلامی شکل خواهد گرفت.
راهپیمایان تهرانی همچنین تأکید کردند با شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی مرگ اسرائیل نزدیک‌تر شده و یقینا فرزندان این سردار رشید اسلام انتقام خون وی را می‌گیرند.
راهپیمایان تهرانی همچنین تأکید کردند: تروریسم جهانی از این پس باید شب و روز خود را با کابوس انتقامی که سربازان ایرانی از آنان می‌گیرند سپری کنند.