سخنگوی قوه قضاییه: تعداد قضات بازداشتی در پرونده طبری به 3 نفر رسید

سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت یک قاضی دیگر در ارتباط با پرونده اکبر طبری خبر داد و گفت که تاکنون در این پرونده جمعا سه قاضی بازداشت شده‌اند.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی درنشستی خبری ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال نو میلادی و تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار و تسلیت دو نوجوان کولبر (برادران خسروی)، گفت: امیدوارم این حادثه تلخ آخرین حادثه‌ای باشد برای کسانی که برای به دست آوردن نان حلال سخت‌ترین شغل و کم مزدترین کار را دارند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا یکی از قضات دادسرای کارکنان دولت و فرهنگ و رسانه بازداشت شده و آیا ارتباطی با پرونده طبری دارد؟ گفت: اخیرا یک نفر دیگر از قضات تهران در ارتباط با پرونده‌ای که اشاره شد بازداشت شده و آن را تایید می‌کنم. در این پرونده 3 قاضی بازداشتی داریم. افراد دیگری از حوزه‌های مختلف هم دستگیر شدند که اکثر آنها بازداشتند و پرونده مراحل پایانی‌اش را در دادسرا می‌گذراند.
وی افزود: در آینده نه چندان دور دادسرا تصمیم خود را میگیرد و در مورد تعدادی از متهمان پرونده که مجرمیت آنها را تشخیص بدهد پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.


اسماعیلی گفت: گلایه ما این است که واحدهای درون سازمانی در سازمانها و شهرداری‌ها و وزارت خانه‌ها و... آنگونه باید وظایف خود را انجام نمی‌دهند. در درون قوه قضاییه پرداختن به عیوب و اشکالات سایر دستگاه‌های اجرایی مانع آن نشده که ما به عیوب خود نپردازیم. قبول داریم اگر سوزنی به خود میزنیم باید جوالدوزی به دیگری بزنیم. اهتمام جدی را برای بازرسی‌های درون دستگاهی از قوه قضاییه و شناسایی اشکالات داخل قوه و پرداختن به خود را مدنطر داریم.
وی با بیان اینکه سازمان ثبت رورانه خدمات میلیونی به مردم ارایه می‌دهد ادامه داد: در 9 ماهه امسال 27 هزار و 818 مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی انجام شده که نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته و 302 نفر از سردفتران و دفتر یاران انفصال موقت و 517 نفر به جزای نقدی محکوم و 33 نفر هم سلب صلاحیت شدند. فقط در یک ماه گذشته 30 نفر از پرسنل اداره سازمان ثبت اسناد تهران بازداشت شدند. اینها بدین معنی است که دستگاه قضا پای مبارزه با فساد ایستاده است.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور گفت: این پرونده به دادگاه ارسال شده و تعدادی از جلسات دادگاه برگزار شده و ادامه دارد.
وی افزود: نقایصی مدنظر ریاست دادگاه بود که قرار شد بررسی بیشتری کنند که آیا خود دادگاه اقدام کند یا دادسرا؛ لذا نقایصی در پرونده وجود دارد و روند رسیدگی انجام می‌شود.
وی درباره اینکه چرا دادگاه غیرعلنی برگزار شده است، گفت: دادگاه غیرعلنی نبوده است ضمن اینکه تشخیص علنی و غیرعلنی بودن با ریاست دادگاه است.
محکومیت شبنم نعمت زاده به حبس و شلاق
اسماعیلی ادامه داد: در دو هفته گذشته در ارتباط با این دادگاه‌ها آرای خوبی صادر شده که یکی از این آرا مربوط به پرونده خانم شبنم نعمت زاده و آقای احمدرضا لشکری پور و شرکت تحت امر آنها شرکت توسعه دارویی رسا است که در این پرونده خانم شبنم نعمت زاده و آقای احمدرضا لشکری پور به جرم مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع مایحتاج دارویی است که هرکدام به 20 سال حبس تعزیری 74 ضربه شلاق تعزیری و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.
وی افزود: خانم شبنم نعمت زاده مشخصاً به ردمال معادل 45 میلیارد ریال آن در حق آقایان محمدرضا وحیدی و علی زردکف محکوم شده است و همچنین خانم شبنم نعمت زاده و احمدرضا لشکری پور متضامناً به رد مبالغ زیر محکوم شده‌اند:
36 میلیارد ریال در حق شرکت استراژن دارو-177 میلیارد و 44 میلیون ریال در حق داروسازی اسوه-175 میلیارد و 801 میلیون ریال در حق شرکت داروسازی جابربن حیان-5 میلیارد و 318 میلیون ریال در حق شرکت دارویی ایران سرنگ-26 میلیارد و 917 میلیون ریال در حق شرکت دارویی رابو فارمین - 137 میلیارد و 15 میلیون ریال شرکت داروسازی زهراوی-462میلیارد و 726 میلیون ریال در حق شرکت داروسازی فارابی -37 میلیارد و 855 میلیون ریال در حق شرکت لابراتور - رازن - 168 میلیارد و 378 میلیون ریال در حق شرکت پارس دارو - 56 میلیارد و 274 میلیون ریال در حق شرکت دارویی کاسپین تامین - 27 میلیارد و 501 میلیون ریال در حق شرکت دارویی ریحانه اصفهان - 22 میلیارد و 919 میلیون ریال در حق شرکت فارما شیمی،علاوه بر آن شرکت‌داروسازی رسا محکوم شده است به 3700 میلیارد و 296 میلیون و 759 هزار و 198 ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت.
سخنگوی قوه قضاییه همچنین خبر داد که در پرونده دیگری علی زرنانی محکوم به 15 سال حبس، ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون تحصیل کرده بود و 74 ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی، محمود رضا اخوت به تحمل 10 سال حبس ضبط کلیه اموال ناشی از جرم 74 ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی، یوسف جنت مکان به تحمل 5 سال حبس ضبط کلیه اموال ناشی از جرم 74 ضربه شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی، امیر عظیم اشرفی به تحمل 10 سال حبس ضبط کلیه اموال ناشی از جرم و 74 ضربه شلاق، کوروش مر به تحمل پنج سال حبس، ضبط کلیه اموال ناشی از جرم 74 ضربه شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.
وی گفت: این پرونده مربوط به یکی از پرونده‌های اخلال در نظام ارزی بود که شرکت‌های صوری را تحت عنوان واردات ورق داغ به ثبت رساندند.
اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده تخلف شهرداری و شورای شهر پاکدشت گفت: عدد بازداشتی‌ها در این پرونده به 25 نفر رسیده است. این جای تاسف دارد که برگزیدگان مردم چنین تخلفاتی دارند. به طور کلی، بیست شهردار، پنجاه عضو شورای شهر، صد کارمند شهرداری در شهرهای مختلف تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و برخی هم محکوم شده‌اند. در اراک هجده نفر، گچساران 20 نفر، در چهار باغ 15 نفر، و در بوشهر هشت نفر از این مجموعه‌ها تخت تعقیب قرار گرفتند. من لیست بلندبالایی از شهرداران و اعضای شورای شهر دارم.
تکذیب ضرب و شتم نرگس محمدی بدون اطلاع نبود
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره خبر ضرب و شتم نرگس محمدی در انتقال به زنجان گفت: ایراد و ضرب هم ازسوی اداره زندان‌های تهران تکذیب شد. من به لحاظ ماموریتم بررسی‌هایی هم کردم و با تعدادی از افرادی که در صحنه حضور داشتند صحبت کردم. غیر از گزارش زندان‌ها با تعدادی از افراد که در آن زمان مورد ادعا حضور داشتند اعم از عوامل زندان وغیر زندان صحبت و بررسی کردم. مقرر شده بود از طرف قاضی به زنجان منتقل شود. تمام پرسنل بند نسوان زن هستند. برای دستور قاضی برای اعزام مامورین وزارت اطلاعات بودند و من با تعدادی از افراد ورود کردم و مشاهدات را پرسیدم و اگر تکذیب کردیم بدون اطلاع نبوده است.‌ کما اینکه برخی اوقات به صرف ادعای فرد برخی اشخاص می‌ایند و ادعای بدون دلیل را تایید می‌کنند.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده بازداشت‌شدگان حوادث آبان ماه گفت: اکثرا رسیدگی‌های دادسرایی انجام شده و بیشتر کسانی که بازداشت شده بودند، آزاد شدند و از تعداد قابل توجهی از آنها رفع اتهام شده است. نسبت به کسانی که دلایل کافی برای مجرمیت بوده، دادسراها کیفرخواست‌هایی را صادر کردند و در برخی از استان‌ها تعدادی از دادگاه‌ها برگزار شده و دادگاه‌های دیگری نیز بزودی برگزار می‌شود و نتیجه رسیدگی‌های قضایی را در ارتباط با عناصر اصلی و اغتشاشگرانی که عامل تخریب و منابع عمومی بودند و عناصر مرتبط با خارج را با تمام شدن فرایند رسیدگی، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره گزارش رویترز و آماری که از کشته شدگان حوادث آبان ماه ارائه کرده است، گفت: شاهد دروغ سازی‌ها و جعل اخبار از ناحیه رسانه‌های بیگانه هستیم. اینها متخصص جعل خبر در دنیا هستند و اکاذیبی را اعلام می‌کنند که به هیچ عنوان آمار اعلامی آنها با واقعیت انطباق ندارد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در وضعیت اغتشاشات کسانی که جان باختند توسط اشرار بوده و اسلحه سازمانی نیروی‌های مسلح نبود. اسلحه‌ای که برای بهره‌برداری در این اغتشاشات توسط گروه‌های ضدانقلاب به کشور وارد شد و قرار بود در اغتشاشات از آن استفاده شود. برخی ساخت آمریکا بود و با سفارش آمریکایی‌ها به کشور وارد شد. از ناحیه اغتشاش گران افرادی مجروح و به قتل رسیدند.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی در ارتباط با آخرین وضعیت رسیدگی به ابربدهکاران بانکی و اینکه چند ابر بدهکار بانکی داریم که وام گرفته‌اند اما وصول نکرده‌اند تصریح کرد: حسابهای همه بانک‌ها دست ما نیست باید بانک‌ها به ما اعلام کنند که چند بدهکار بانکی دارند و ما کمکشان کنیم. اکنون تعدادی از پرونده‌ها در این مورد در دادگاه مطرح است و ما مجموع بدهکاران بانکی را در اختیار نداریم و صرفاً هرجا پرونده‌ای تشکیل شود رسیدگی می‌کنیم‌.
سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سیف و عراقچی گفت: رسیدگی به پرونده این آقایان متوقف نشده است.این پرونده بعد از برگزاری چند جلسه دادگاه به دادسرا اعاده شده تا موضوعات مطروحه دیگر در ارتباط با این پرونده را دادسرا رسیدگی کند و مجموع تخلفات ارزی منسوب به این افراد به دادگاه فرستاده شود.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه آیا از افرادی که در سامانه ثبت اموال مسئولین ثبت‌نام کرده‌اند آماری داریم و آیا با کسانی که در این این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند برخورد می‌شود یا خیر گفت: آماری از تعداد ثبت‌نام کنندگان این سامان ندارد اما استقبال بسیار خوبی از آن انجام شد به صورتی که همکاران ما به قسمت‌های مختلف مراجعه کردند تا همه به سهولت در این سامانه ثبت‌نام کنند.
سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سکه ثامن گفت: این پرونده در دادگاه تعیین وقت شده است و در تاریخ 18/10/ 98 اولین جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 1064 انجام می‌شود.
غلامحسین اسماعیلی درباری بازداشت خانواده پویا بختیاری نیز گفت: در این قضیه ما کاری به این که آن‌ها خانواده چه کسی هستند نداریم وقتی می‌بینیم ضد انقلاب وارد می‌شود و افرادی در کشور را تشویق به اقدام مجرمانه می‌کند و این اقدامات امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند وارد می‌شویم.
سایر اخبار این روزنامه
در 9 ماه نخست امسال؛ تراز تجاری ایران مثبت شد خشم مردم عراق از جنایت آمریکا علیه حشد الشعبی با حضور رئیس‌جمهور؛ متروی تهران - کرج به هشتگرد رسید حضرت آیت‌الله جوادی آملی: حکومت باید مردم را کریمانه اداره کند نه فقیرانه! وزیر بهداشت:‌ آمریکا راه تامین داروی بیماران «ام پی اس» را بسته است وزیر ارتباطات: سالانه دو میلیون گوشی همراه داخلی تولید خواهد شد همزمان با سی امین سالروز تاسیس شرکت‌های آب وفاضلاب کشور اولین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در اصفهان آغاز شد ظریف: بعید می‌دانم اروپا از برجام خارج شود سخنگوی قوه قضاییه: تعداد قضات بازداشتی در پرونده طبری به 3 نفر رسید نیویورک‌تایمز: حمله آمریکا به حشد الشعبی عراقی‌ها را متحد کرد مجلس دهم جبران کند رئیس جمهور فرا رسیدن سال نو میلادی را به سران کشورها تبریک گفت پیام تبریک معاون اول رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال نو میلادی بهره‌برداری از 19 هزار و 300 شغل ایجاد شده درخوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به نفع مددجویان محصل بهزیستی