وزیر ارتباطات: سالانه دو میلیون گوشی همراه داخلی تولید خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم‌نامه در راستای حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن هوشمند تولید داخل گفت: پس از راه‌اندازی خط تولید چهار برند معروف گوشی ایرانی، پس از گذشت دو سال، می‌توانیم سالانه 2 میلیون گوشی تولید کرده و در اختیار کاربران قرار دهیم.
محمد جواد آذری جهرمی افزود: با رشد قیمت ارز، قیمت تلفن همراه بسیار زیاد شده است و بسیاری از کاربران وقتی گوشی تلفن همراه خود را از دست می‌دهند و یا می‌شکند دیگر نمی‌توانند گوشی نو خریداری کنند، ضمن این که بعضا امنیت گوشی‌ها با خرید گوشی دست دوم ممکن است به مخاطره بیفتد.
وزیر ارتباطات افزود: روند استفاده از گوشی‌های هوشمند با توجه به پایین آمدن قدرت خرید تلفن همراه پایین آمده و به جای آن استفاده از تلفن‌های دکمه‌ای رونق گرفته است.
وی اشاره کرد: زندگی امروز بدون همراه داشتن گوشی هوشمند دشوار است و مشکل دیگری که در کنار آن داریم بیکاری و ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان کشور است.


آذری جهرمی گفت:با تولید گوشی قیمت مناسب، قدرت خرید مردم بالا میرود و بواسطه دسترسی آنها به تلفن همراه تحول دیجیتال زودتر حاصل می‌شود ضمن این که به بخش اشتغال نیز کمک خواهیم کرد.
وی افزود: مفهوم ساده کاری که قرار است دولت انجام دهد، تحریک تقاضای بازار و کمک به چرخه خرید مردم است برای پیشرفت دراین مسیر،صندوقی باسرمایه گذاری100میلیارد تومانی پست بانک و100میلیارد تومان بانک مرکزی ایجاد میشود، این سرمایه در قالب وام در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد، گوشیهایی که از این طریق قرار است به فروش برسد مشخصاتی درلایه کیفیت تولید و خدمات پس از فروش خواهند داشت.
آذری جهرمی اشاره کرد: منابع مالی این طرح را پست بانک تامین می‌کند و مسئولیت ثبت‌نام و توان خرید متقاضیان این گوشی‌ها را اپراتورها از طریق سایت برعهده می‌گیرند ضمن این که شرایط متقاضیان برای بازگشت پول باید توسط پست بانک ارزیابی شود. بعد از ارائه وام، اپراتورها باید به شکل یک جا گوشی‌هایی که متقاضیان برای دریافت آن ثبت‌نام کرده‌اند را از تولیدکننده بخرند و به فروش برسانند.
سایر اخبار این روزنامه
در 9 ماه نخست امسال؛ تراز تجاری ایران مثبت شد خشم مردم عراق از جنایت آمریکا علیه حشد الشعبی با حضور رئیس‌جمهور؛ متروی تهران - کرج به هشتگرد رسید حضرت آیت‌الله جوادی آملی: حکومت باید مردم را کریمانه اداره کند نه فقیرانه! وزیر بهداشت:‌ آمریکا راه تامین داروی بیماران «ام پی اس» را بسته است وزیر ارتباطات: سالانه دو میلیون گوشی همراه داخلی تولید خواهد شد همزمان با سی امین سالروز تاسیس شرکت‌های آب وفاضلاب کشور اولین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در اصفهان آغاز شد ظریف: بعید می‌دانم اروپا از برجام خارج شود سخنگوی قوه قضاییه: تعداد قضات بازداشتی در پرونده طبری به 3 نفر رسید نیویورک‌تایمز: حمله آمریکا به حشد الشعبی عراقی‌ها را متحد کرد مجلس دهم جبران کند رئیس جمهور فرا رسیدن سال نو میلادی را به سران کشورها تبریک گفت پیام تبریک معاون اول رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال نو میلادی بهره‌برداری از 19 هزار و 300 شغل ایجاد شده درخوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به نفع مددجویان محصل بهزیستی