خشم مردم عراق از جنایت آمریکا علیه حشد الشعبی

حمله وحشیانه آمریکا به مواضع گروه حشدالشعبی خشم مردم عراق را برانگیخته است و هزاران نفر از مردم این کشور با تجمع در محل سفارت آمریکا ضمن ابراز انزجار از این تجاوز ددمنشانه، شعارهایی در محکومیت آن سردادند.
بعد از اینکه مراسم تشییع پیکر شهدای حشد الشعبی که یکشنبه شب در اثر حمله آمریکا به استان الانبار به شهادت رسیدند به حمله به مقر سفارت آمریکا و تحصن در آنجا انجامید، نیروهای امنیتی وارد عمل شدند، نخست‌وزیر عراق از معترضان خواست سفارت را تخلیه کنند، وزیر کشور و وزیر دفاع در مقر سفارت آمریکا حاضر شدند. تمام این اتفاقات درحالی است که سفیر آمریکا و کارمندان اصلی سفارت،‌ عراق را ترک کرده‌اند.
نیروهای عراقی گفتند، تظاهرکنندگان را از داخل سفارت بیرون کرده‌اند. همزمان عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق از همه تحصن کنندگان خواست سفارت آمریکا و اطراف آن را ترک کنند.
یاسین الیاسری، وزیر کشور عراق نیز تاکید کرد، تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع و متفرق کردن تحصن مقابل ساختمان سفارت آمریکا در جریان است.


پیشتر تعدادی از تظاهرکنندگان به اولین ایست بازرسی مقابل سفارت آمریکا در بغداد حمله کردند و بخش‌هایی از دیوار اصلی سفارت و برج‌های مراقبت سفارت را آتش زدند.
معترضان خشمگین در مراسم تشییع شهدای حشد الشعبی بخش‌هایی از دیوار اصلی سفارت را آتش زدند. معترضان همچنین پرچم‌های آمریکا را مقابل این سفارتخانه به آتش کشیدند.
منابع به شبکه آر تی گفتند، بیش از 60 نفردر تیراندازی‌ مقابل سفارت آمریکا در بغداد زخمی شدند.
این منابع افزودند، در اثر شلیک گاز اشک آور برخی تظاهرکنندگان دچار حالت خفگی شدند، 14 خودروی آمبولانس نیز اقدام به انتقال مصدومان کردند.
تظاهرکنندگان خشمگین همچنین پرچم‌های عراق و حشد الشعبی را بر دیوارهای سفارت نصب کردند.
سفارت آمریکا از دولت عراق خواست مداخله کرده و حفاظت از سفارت را افزایش دهد.
یک منبع وزارت خارجه عراق اعلام کرد که سفیر آمریکا به همراه کارمندان سفارت واشنگتن در عراق به دلایل امنیتی از بغداد خارج شدند.
‏همچنین صبح دیروز مراسمی مردمی برای تشییع پیکر شهدای حشد الشعبی برگزار شد.
خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق و هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر در مقابل سفارت آمریکا در میان تشییع کنندگان بودند.
آغاز مراسم تشییع در تقاطع میدان الحریه تا تقاطع دانشگاه بغداد با حضور شخصیت‌های سیاسی، نظامی و امنیتی بود اما تشییع کنندگان به منطقه الخضرا وارد شدند و به سفارت آمریکا رسیدند. تشییع کنندگان در بغداد با حمل تابوت شهدا از مقابل سفارت آمریکا عبور کردند.
آنها در شعارهایی حملات آمریکا به عراق را محکوم کردند و به درب اصلی سفارت آمریکا حمله کردند. تظاهرکنندگان خواستار بستن سفارت و اخراج سفیر آمریکا هستند. تشییع کنندگان پرچم‌های عراق و پرچم‌های حشد الشعبی را مقابل سفارت آمریکا در دست داشتند.
گردان‌های حزب‌الله عراق گفته بود: راهکارهای ممکن و در دسترس برای پاسخگویی به حملات هوایی آمریکا را بررسی می‌کند. این گروه برای پاسخگویی منتظر دستور فرماندهان است. این درحالی است که مجلس عراق در برگزاری جلسه‌ای برای این بمباران ناکام ماند.
اعضای فراکسیون‌های شیعه نزدیک به حشد الشعبی درصدد جمع‌آوری امضا برای بررسی درخواست اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در جلسه مجلس بودند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا، مجلس نتوانست در این باره تشکیل جلسه دهد.
آمریکا در اقدام خصمانه پایگاه‌های نیروهای حشد الشعبی عراق در شهرستان القائم در استان الانبار را هدف قرار داد که این تجاوز آمریکا 28 شهید و 51 زخمی برجای گذاشت.
سه روز عزای عمومی درعراق
نخست وزیر عراق پس از حملات آمریکا به نیروهای حشد شعبی در شهرستان "القائم" واقع در استان "الانبار" سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
دفتر رسانه‌ای عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق اعلام کرد: عبدالمهدی به خاطر احترام به کشته‌شدگان نیروهای ما از تیپ 45 و 46 حشد شعبی و نیرهای ارتش و پلیس در نتیجه حمله آمریکا به منطقه "القائم" از روز سه‌شنبه سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.
عصبانیت ترامپ از اعتراضات ضد آمریکایی مردم عراق
رئیس جمهور آمریکا پس از حملاتی که این کشور در خاک عراق انجام داد، با طرح ادعاهایی درباره ایران، در اظهاراتی فرافکنانه تهران را مسئول ترتیب دادن حمله به سفارت کشورش در عراق خواند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری درباره ایران مدعی شد: ایران یک پیمان‌کار آمریکایی را کشت و بسیاری دیگر را دچار جراحت کرد. ما قدرتمندانه پاسخ دادیم و همیشه این کار را خواهیم کرد.
ترامپ در ادامه ادعاهایش ایران را مسئول ترتیب دادن حمله‌ به سفارت آمریکا در عراق خواند و گفت: کاملا مسئول دانسته خواهند شد. علاوه بر این، ما از عراق انتظار داریم که از نیروهایش استفاده کند تا از سفارت حفاظت کند و بنابراین مطلع باشد!
سایر اخبار این روزنامه
در 9 ماه نخست امسال؛ تراز تجاری ایران مثبت شد خشم مردم عراق از جنایت آمریکا علیه حشد الشعبی با حضور رئیس‌جمهور؛ متروی تهران - کرج به هشتگرد رسید حضرت آیت‌الله جوادی آملی: حکومت باید مردم را کریمانه اداره کند نه فقیرانه! وزیر بهداشت:‌ آمریکا راه تامین داروی بیماران «ام پی اس» را بسته است وزیر ارتباطات: سالانه دو میلیون گوشی همراه داخلی تولید خواهد شد همزمان با سی امین سالروز تاسیس شرکت‌های آب وفاضلاب کشور اولین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در اصفهان آغاز شد ظریف: بعید می‌دانم اروپا از برجام خارج شود سخنگوی قوه قضاییه: تعداد قضات بازداشتی در پرونده طبری به 3 نفر رسید نیویورک‌تایمز: حمله آمریکا به حشد الشعبی عراقی‌ها را متحد کرد مجلس دهم جبران کند رئیس جمهور فرا رسیدن سال نو میلادی را به سران کشورها تبریک گفت پیام تبریک معاون اول رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال نو میلادی بهره‌برداری از 19 هزار و 300 شغل ایجاد شده درخوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به نفع مددجویان محصل بهزیستی