سخنگوی قوه قضائیه مطرح کرد بازداشت ۳ قاضی در پرونده طبری

سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت یک قاضی دیگر در ارتباط با پرونده اکبر طبری خبر داد و گفت که تاکنون در این پرونده جمعا سه قاضی بازداشت شده‌اند.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی درنشست خبری روز گذشته با اهالی رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا یکی از قضات دادسرای کارکنان دولت و فرهنگ و رسانه بازداشت شده و آیا ارتباطی با پرونده طبری دارد؟ گفت: اخیرا یک نفر دیگر از قضات تهران در ارتباط با پرونده‌ای که اشاره شد بازداشت شده و آن را تایید می‌کنم. در این پرونده ۳ قاضی بازداشتی داریم. افراد دیگری از حوزه‌های مختلف هم دستگیر شدند که اکثر آنها بازداشتند و پرونده مراحل پایانی‌اش را در دادسرا می‏گذراند.
وی افزود: در آینده نه چندان دور، دادسرا تصمیم خود را می‌گیرد و در مورد تعدادی از متهمان پرونده که مجرمیت آنها را تشخیص بدهد پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.
غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره آخرین اخبار از دادگاه‌های مفاسد اقتصادی، گفت: امر مبارزه با مفاسد اقتصادی در قوه قضاییه جزو اولویت‏های ما است. شاید برخی از رویدادهای اخیر تلاش همکاران ما را سایه افکند، اما دادگاه‏ها با تمام توان و قدرت به کار خود ادامه می‏دهند و به‏‏زودی بر تعداد شعب دادگاه‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی افزوده می‌شود.


وی ادامه داد: در دو هفته گذشته در ارتباط با این دادگاه‌ها آرای خوبی صادر شده که یکی از این آرا مربوط به پرونده خانم شبنم نعمت‌زاده و آقای احمدرضا لشکری‏پور و شرکت تحت امر آنها شرکت توسعه دارویی رسا است که در این پرونده خانم شبنم نعمت‏زاده و آقای احمدرضا لشکری‏پور به جرم مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع مایحتاج دارویی است که هرکدام به ۲۰ سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.
سخنگوی قوه قضاییه همچنین خبر داد که در پرونده دیگری علی زرنانی محکوم به ۱۵ سال حبس، ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون تحصیل کرده بود و ۷۴ ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی، محمود رضا اخوت به تحمل ۱۰ سال حبس ضبط کلیه اموال ناشی از جرم ۷۴ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی، یوسف جنت‏مکان به تحمل ۵ سال حبس ضبط کلیه اموال ناشی از جرم ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی، امیر عظیم‏اشرفی به تحمل ۱۰ سال حبس ضبط کلیه اموال ناشی از جرم و ۷۴ ضربه شلاق، کوروش مر به تحمل پنج سال حبس، ضبط کلیه اموال ناشی از جرم ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره گزارش رویترز و آماری که از کشته‏شدگان حوادث آبان‏‏ماه ارائه کرده است، گفت: شاهد دروغ‏سازی‌ها و جعل اخبار از ناحیه رسانه‌های بیگانه هستیم. اینها متخصص جعل خبر در دنیا هستند و اکاذیبی را اعلام می‏کنند که به هیچ عنوان آمار اعلامی آنها با واقعیت انطباق ندارد.
وی افزود: اینکه در حوزه داخلی گفته شده دادستانی باید آمار را اعلام کند این نیز اشتباه است. در این حوزه مسئولیت با شورای امنیت کشور (شاک) و دبیرخانه این شورا است و سیاست‌هایی در رابطه با بررسی جانباختگان اعلام شد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در وضعیت اغتشاشات کسانی که جان باختند توسط اشرار بوده و اسلحه سازمانی نیروی‏های مسلح نبود. اسلحه‌ای که برای بهره‌برداری در این اغتشاشات توسط گروه‌های ضدانقلاب به کشور وارد شد و قرار بود در اغتشاشات از آن استفاده شود، برخی ساخت آمریکا بود و با سفارش آمریکایی‌ها به کشور وارد شد. از ناحیه اغتشاشگران افرادی مجروح و به قتل رسیدند.
اسماعیلی ادامه داد: برابر مصوبه شورای امنیت، شورای امنیت مسئول موضوع حوادث بنزینی است. نتیجه بررسی‌ها توسط شورای امنیت کشور و دبیرخانه آن ارائه خواهد شد. ما به عنوان دستگاه قضا هر آنچه اطلاعات نیاز داشتند در اختیار این مراجع قرار دادیم.
سایر اخبار این روزنامه