از نمایندگان مجلس ما تا نمایندگان مجلس پرتغال

آفتاب یزد – گروه شبکه: به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که بسیار تاثیرگذار است. این فیلم پارلمان کشور پرتغال را نشان می‌دهد که یک نماینده خانم در آن مشغول سخنرانی است، بانویی که لکنت زبان دارد. اما این فیلم بدان جهت حائز اهمیت است که هنگام سخنرانی این نماینده،‌ نظم و سکوت بر پارلمان پرتغال حاکم است تا او صحبت‌هایش را با توجه به مشکلش (لکنت زبان) به پایان برساند. یعنی نمایندگان دیگر نه با تلفن همراهشان حرف می‌زنند و نه با یکدیگر و حتی چرت هم نمی‌زنند! اتفاقاتی که در مجلس کشورمان اغلب از سوی نمایندگان دیده می‌شود. مثلا آخرین مورد آن رفتار نمایندگان مجلس کشورمان هنگام سخنرانی وزیر نیرو بود. وقتی که اردکانیان وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات نمایندگان راهی ساختمان هرمی بهارستان شده بود هنگام پاسخگویی‌اش کمتر گوش شنوایی داشت چرا که نمایندگان یا با تلفن همراه یا با یکدیگر مشغول صحبت‌کردن بودند. در آنجا برای منافع کشورشان ساکت می‌نشینند و گوش می‌دهند تا قانون
تصویب کنند.
اکنون نحوه برخورد نمایندگان پارلمان پرتغال با نماینده زنی که لکنت زبان دارد مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.
یکی از کاربران نوشته است:«چقدر اصالت وخویشتنداری نیاز است که اینچنین زیبا باهم رفتار کنیم؟»


کاربر دیگری گفته است:« چقدر زیبا سکوت کردند تا حرفش را بزند. در این مجلس کسی نمی‌خندد! کسی با گوشی خود بازی نمی‌کند کسى چُرت نمی‌زند... همه حواس‌ها ‌به سخنان این خانم است، چون کشورشان و رفاه مردم برایشان حائز اهمیت است..»
دیگری نوشت:«فقط کافی است که این وضعیت را با نمایندگان مجلس خودمون مقایسه کنیم»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «چقدر خوشحالم برای این خانم که علی رغم مشکلی که داره با اعتماد به نفس در مجلس سخنرانی میکنه و از اون مهم‌تر و زیباتر دیگر نمایندگانی هستند که در سکوت کامل به سخنانش گوش می‌دهند»