مردم پای نظام ایستاده اند



گروه سیاسی/ مراسم گرامیداشت 9 دی دیروز در شهرهای مختلف کشور و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در تهران، مردم  با حضور در میدان امام حسین (ع) و با سردادن شعارهایی همچون، ملت ما بیدار است/ از امریکا بیزار است، نه سازش/ نه تسلیم/ نبرد با امریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آل سعود و مرگ بر فتنه‌گر، سالروز 9 دی 88  را گرامی داشتند. حجت‎الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع راهپیمایی‎کنندگان ضمن گرامیداشت این روز گفت: ۱۰ سال از این حادثه می‌گذرد اما نورانیت آن نه تنها این فتنه بلکه همه فتنه‌ها را خنثی کرد. او با بیان اینکه تا شما در صحنه هستید و این روحیه جهادی هست، هیچ فتنه‎ای به این انقلاب صدمه نخواهد رساند، ادامه داد: ای مردم شما گفتمان مقاومت و فرهنگ بسیجی را به دنیا صادر کرده‎اید. به گزارش مهر، وی تأکید کرد: جبهه استکبار بداند نه فریب دستکش مخملی و نه دلسوزی و نه تهدیدهای توخالی‌شان در اراده مردم ما خللی وارد نمی‎کند و هرچه بیشتر تلاش کنند، این مردم را علیه نابودی بیشتر خود ترغیب خواهند کرد. نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین گفت: به دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی می‎گوییم از گذشته درس بگیرید، شما امسال فتنه بزرگ‌تری طراحی کردید اما دیدید که مردم چگونه ناامیدتان کردند بدانید که ما خسته نمی‌شویم و شعار مرگ بر امریکا را همواره سرمشق راه خود قرار خواهیم داد. حجت‎الاسلام حاجی صادقی ادامه داد: مردم نمی‎پذیرند افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند در پست و سِمت باشند؛ از این رو باید مراقب نفوذ در ساختار و دستگاه حاکمیتی باشیم.


اما در فیضیه قم همچون سایر مناسبت‏‌ها، مراسم روز 9 دی هم با انتقاد از عملکرد دولت همراه شد. برخی  شرکت‎کنندگان در این مراسم پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، کودتای بنزینی/خیانت و خودبینی، وزیر ارتباطات/سورپرایز داریم برات، تأخیر در محاکمه/ نمک به زخم مردمه. سخنران این مراسم هم آیت‏‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بود که در خلال سخنان خود از پیشنهاد مذاکره به دشمن در خفا، با وصف «احمقانه» یاد کرد و البته گرانی‎ها و بیکاری‎ها را نه تقصیر دولت بلکه یک امتحان الهی دانست. او گفت: این گرانی‎ها و بیکاری‎ها یک امتحان الهی بوده و ما باید ببینیم چه وظیفه‎ای در قبال آن داریم، سختی‎هایی پیش روی ما وجود خواهد داشت که باید در این سختی‎ها از امتحان الهی پیروز بیرون بیاییم، اولین قانون در این شرایط این است که دست خود را به سمت خداوند دراز کنیم. به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید از دشمنان خود قطع امید کنیم، گفت: ما نباید در این شرایط چشم به کمک دشمنان بدوزیم، چرا که آن‎ها تمام قدرت خود را صرف این می‎کنند که ما را نابود کنند، امید به این دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا احمقانه است.
آیت‎الله مصباح یزدی در ادامه گفت: جامعه ایرانی ما در طول این 1400 سال اخیر تا به حال موفق نشده دولتی تشکیل دهد که براساس دین و اطاعت از خدا و ارزش‎های اسلام حکومت کند، البته دولت‎هایی بودند، اما اساس آن دین نبوده است، امروز بعد از 40 سال خداوند متعال حکومتی اسلامی به ما داده به هیچ قومی در طول 1400 سال نداده است. برخی‎ها همواره بیان می‌کنند که برخی از ضعف‎ها مربوط به دستگاه رهبری است، این درحالی است که وقتی رسول خدا(ص) نیز هدایت جامعه اسلامی را برعهده گرفتند، مشکلات مادی فراوانی برای مردم به وجود آمد. وی ادامه داد: در حوادثی مانند عاشورا نیز بدترین اتفاقات برای مسلمانان رخ داد، آیا مقصر این اتفاقات رهبری جامعه بود، خداوند متعال همه این سختی‎ها را زمینه‎ای برای ظهور امام زمان(عج) قرار داده است.
در مراسم گرامیداشت 9 دی در مشهد که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، آیت‎الله سیداحمد علم‌الهدی سخنران آن بود که او هم در انتقاد از دولت بار دیگر موضوع گران شدن نرخ بنزین را به میان آورد و غافلگیری مردم را از این اتفاق زمینه‎ساز موج‎سواری دشمن دانست. او گفت: در آبان ۹۸ هم شاهد فتنه‌ بودیم، جریان اقتصادی و غافلگیر کردن به علت گرانی بنزین، جریان موج‌سواری را برای دشمن باز کرد. آیت‎الله علم‌الهدی با بیان اینکه هر زمان که مردم از تصمیم‌ها و تصویب‌ها آگاه نباشند، جریان موج‌سواری دشمن شکل می‌گیرد، اضافه کرد: اگر مسئولان ما با شفافیت و صمیمیت بیشتری با مردم برخورد کنند، تمام فتنه‌های دشمنان خنثی می‌شود. نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز با دو جریان همراه هستیم، گفت: جریان اول جریان خسته‌ای است که تا نیمه راه آمدند اما می‌خواهند به عقب برگردند، جریان دوم  نیز از همان ابتدا به ولایت و نظام معتقد نبودند و منافع خود را در پایین کشیدن نظام جمهوری اسلامی می‌دانند.
بوشهر هم دیروز میزبان سیداحمد خاتمی بود. امام جمعه موقت تهران در سخنرانی خود از تزریق ناامیدی در کشور انتقاد کرد و گفت: طوری وانمود می‎کنند که انگار فرداست که نظام آسیب می‎بیند. می‏‌گویند نظام در شیب سقوط است در حالی که امریکا در منطقه رو به سقوط است و نظام به فضل خداوند توانمند به راه خود ادامه می‌دهد. خاتمی از تزریق دروغ، خیانت و بی‎اعتمادی در نظام اسلامی و به مسئولان نظام به عنوان توطئه دیگری نام برد و گفت: دشمن می‎خواهد کاری کند که دیگر هیچ اعتمادی در این کشور نباشد. در فضای مجازی آلوده فحاشی موج می‎زند. بعضی‎ها پلاس فضای مجازی هستند و کارشان اهانت است و اهانت آنها مرزی هم نمی‎شناسد. ما به مردم می‎گوییم اعتماد داشته باشند اما اعتماد یک امر دستوری نیست. پس مسئولان مراقب حرف‎ها و وعده‎هایشان باشند، چرا که خلف وعده و دروغ از سوی یک مسئول بدتر است.
شرکت کنندگان در گردهمایی ۹ دی در پایان این مراسم در قطعنامه‌‏ای تأکید کردند: یوم‌الله نهم دی روز خروش مردم عاشورایی ایران اسلامی، تحقق وعده حق تعالی و غلبه جنود الهی بر جنود شیطانی است. آنان در این قطعنامه تأکید کردند به رغم دشواری‌ها و سختی‌ها، آنگاه که لازم باشد، فارغ از هر نوع گرایش سیاسی در پای نظام دینی ایستاده و آماده جانفشانی هستیم لکن تمامی مسئولان مکلّفِ به اهتمام حداکثری برای رفع معضل تورم، گرانی، بیکاری و برخورد قاطع با مفسدین هستند.