فضای ترس و تفرقه حقیقی اینجا، در فرانسه حاکم است

سرویس خارجی-اعتصاب اتحادیه‌های کارگری در فرانسه که از 26 روز گذشته و در اعتراض به اصلاحات دولت ماکرون در قانون بازنشستگی این کشور شروع شده همچنان ادامه دارد و پلیس این کشور نیز صدای هر اعتراضی را در نطفه خفه می‌کند. «سلین ورزلاتی» دبیر فدرال کنفدراسیون عمومی کار (بزرگترین اتحادیه صنفی فرانسه) در همین زمینه دولت ماکرون را متهم کرده که «فضای واقعی ترس و تفرقه» در ارتباط با اعتراضات به اصلاح قوانین بازنشستگی ایجاد کرده است.
همزمان خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی با‌اشاره به ادامه اعتصاب کارکنان فرانسوی در اعتراض به لایحه اصلاح نظام بازنشستگی دولت نوشته: «در صورتی که اعتصاب‌ها تنها سه روز دیگر ادامه داشته باشد، رکورد اعتصابات ۲۸ روزه سال ۱۹۸۶ نیز شکسته خواهد شد و به نظر می‌رسد که با توجه به مواضع دولت و اتحادیه‌ها، چنین مسئله‌ای کاملا محتمل خواهد بود».
آخرین وضعیت اعتصاب‌ها
«ژان باپتیست»، قائم‌مقام وزیر حمل‌ونقل فرانسه اما گفته مقامات اتحادیه‌‌های کارگری به شکل سیستماتیک با هر اصلاح پیشنهادی مخالفت می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود بحران ادامه یابد. «فیلیپ مارتینز»، رئیس‌اتحادیه کارکنان راه آهن نیز دولت را متهم کرده که با مواضع غیرمنطقی خود به هرج و مرج دامن می‌زند. در میان این دعواها اعتصاب‌ها همچنان ادامه دارد. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، به دلیل اعتصاب‌ها گسترده، مترو پاریس روز یکشنبه تقریبا به طور کامل تعطیل بود و تنها دو خط مترو که دارای قطارهای خودران هستند دارای فعالیت محدودی بودند. علاوه‌بر متروی پاریس، بخش بزرگی از خطوط ریلی سراسر فرانسه، قطارهای سریع السیر به مقصد آمستردام، بروسکل و لندن و همچنین شمار زیادی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی این کشور فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.
گفتنی است، از زمان آغاز اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه تاکنون ۱۲ شهروند این کشور جان خود را از دست داده و بیش از ۲ هزار تن زخمی شده‌اند.