کشتارهای جمعی در آمریکا به بالاترین سطح در 50 سال گذشته رسید

سرویس خارجی-آمریکا رکورد دار قتل با سلاح گرم در سراسر جهان است و روزانه به طور متوسط 90 نفر در این کشور با اسلحه کشته می‌شوند. بر اساس گزارش رسانه‌های این کشور بیش از 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود. پژوهشی نیز که به تازگی در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد شمار حوادثی که در این کشور در آنها دست‌کم ۴ نفر کشته شده‌اند در سال ۲۰۱۹ «افزایشی بی‌سابقه» نسبت به 50 سال گذشته داشته است.
پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره در این زمینه نوشته: «آمارهای جمع‌آوری شده توسط آسوشیتدپرس با هماهنگی یو اس‌ای تودی و دانشگاه
«نورث ایسترن» حاکی است موارد قتل و کشتار دسته جمعی در آمریکا به بالاترین سطح خود از دهه 1970 میلادی رسیده است و در سال 2019 میلادی حداقل 41 مورد تیراندازی و کشتار دسته جمعی در آمریکا به ثبت رسیده است».
 این گزارش می‌افزاید؛ از این 41 مورد کشتار و قتل دسته جمعی، 33 مورد تیراندازی‌های دسته جمعی بوده است. بیش از 200 نفر در این حوادث مرگبار جان خود را از دست داده‌اند. پس از سال 2019 میلادی که یک رکورد جدید در قتل و کشتارهای دسته جمعی از دهه 1970 میلادی ثبت شده است، بیشترین مورد قتل و کشتارهای دسته جمعی در سال 2006 میلادی با 38 مورد قتل و کشتار دسته جمعی بوده است.
به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخستین حادثه تنها ۱۹روز بعد از سال نو میلادی اتفاق افتاد و در جریان آن مردی با استفاده از تبر ۴ نفر از اعضای خانواده خود را به قتل رساند. پنج ماه بعد، تیراندازی در ایالت «ویرجینیا» ۱۲کشته بر جای گذاشت و در ماه اوت (مرداد) ۲۲ نفر دیگر در فروشگاه «والمارت» در «ال‌پاسو» کشته شدند.