احکام رتبه‌بندی معلمان تا بهمن‌ صادر می شود


وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم احکام رتبه‌بندی تا بهمن ماه صادر شود. بیش از ۷۰۰ هزار معلم مشمول این طرح هستند و بررسی پرونده‌های صلاحیت معلمان در هیأت‌های ممیزه استانی کمی زمانبر است، اما هر زمان احکام صادر شود، اعمال افزایش‌ها از مهرماه خواهد بود.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه گرفتار مشکلات بودجه‌ای هستیم گفت: این مشکلات در گذر زمان ایجاد شده و باید بتدریج از دایره مشکلات خارج شویم. تدابیری نیز به کار بسته شده است. به‌عنوان مثال در سنوات گذشته اعتبار پرداخت حق‌التدریس‌ها در ردیف «سایر» دیده می‌شد اما از امسال در بند «و» که مربوط به حقوق و دستمزد است قرار گرفته و معلمان حق‌التدریس آزاد نیز حقوق خود را همانند معلمان رسمی سر ماه دریافت می‌کنند. پیگیر حل مشکلات قدیمی و مزمن بودجه‌ای هستیم. همچنین مطالبات منتقله از سال ۹۷ به ۹۸، ۶۷۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده و ۱۷۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.
او درباره افزایش حقوق معلمان و برنامه‌های رفاهی این وزارتخانه برای فرهنگیان نیز توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرد:‌ طبیعتاً معلمان مانند مابقی کارکنان دولت مشمول افزایش حقوق سالانه که احتمالاً ۱۵ درصد است خواهند بود؛ علاوه بر آن با اجرای طرح رتبه‌بندی به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد به حقوق آنها افزوده می‌شود و برای معلمان در طرح تمام وقت که شش ساعت اضافه تدریس دارند نیز حدود ۱۷ درصد به فوق‌العاده شغل شان افزوده می‌شود.‌