استقبال بی‌سابقه استان‌های غربی از دکتر حسن روحانی افشاگری روحانی

همدلی| حسن روحانی در ادامه مبارزات انتخاباتی‌اش دیروز به همدان و سپس به کرمانشاه رفت و در کلامش همچون دو روز پیش که به ارومیه رفته بود، شوری انتخاباتی دیده می‌شد. شوری که انگار قرار است برای 4 سال دیگر در قوه اجرایی کشور اعتدال را حاکم کند. او در سخنرانی‌های دیروزش چهره ای جدید از آن سوی کارزار رقابت‌ها معرفی کرد؛ چهره‌ای که در پشت پرده تصمیم گرفته بود پیاده‌روهای تهران را تفکیک جنسیت کند و این چهره در انظار عمومی به گونه دیگری است.
منطق شما ممنوع کردن است
حسن روحانی پیش از ظهر دیروز در سالن ابن‌سینای همدان گفت: ما آمده‌ایم تا به بداخلاقی‌ها پایان دهیم و به خشونت‌ورزان و افراطیون بگوییم. دوره شما تمام شده است. شما هشت سال در این کشور بودید و مردم دیدند که در این کشور چه کردید. روحانی با بیان اینکه ما دنبال آزادی هستیم با اشاره به رقبای انتخاباتی خود گفت: منطق شما ممنوع کردن است و چیز دیگری ندارید. منطق شما هوچی‌بازی است و چیز دیگری ندارید. به گزارش جماران، او ادامه داد: شما در طول این چهار سال در همه جلسات آمدید تا همه شبکه‌های اجتماعی را ببندید. شما در مسیر پیشرفت و آزادی جوانان ما نخواهید بود.
ملت آنهایی را که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، قبول ندارند


روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ملت ما در انتخابات خرداد ۹۲ اعلام کرد خشونت را قبول ندارد، گفت: ملت ما خرداد ۹۲ اعلام کرد که راه حصر و انزوای ایران را نمی‌پذیرد. ملت ایران یک‌بار دیگر هم اعلام کرد که مسیرش مسیر آزادی است و آن اسفند ۹۴ بود. اردیبهشت ۹۶ هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی را که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، قبول ندارند.
اجازه نمی‌دهم خانه عدالت به خانه اتهام و دروغ تبدیل شود
او در ادامه سخنان خود گفت: روزی که ۷۵۰میلیارد تومان پول نفت در دست‌تان بوده است، برای مردم ایران چه کردید؟ چه شده است که سخنگوی یک نهاد در این دو سه هفته سیاه‌نمایی دولت را یاد گرفته است؟ اجازه نمی‌دهم خانه‌ای که باید خانه عدالت باشد به خانه اتهام و دروغ تبدیل شود. البته شما نمی‌خواهید روحانی این مسیر را ادامه دهد.
آنهایی را که پشت میز نشسته‌ و حکم صادر کرده‌اند نمی‌خواهیم
روحانی ادامه داد: ما انحصارگرایان را نمی‌خواهیم. ما آنهایی را که پشت میز نشسته‌اند و حکم صادر کرده‌اند، نمی‌خواهیم. راه ما همزیستی مسالمت‌آمیز میان اقوام ایرانی است. روحانی همچنین از هوادارانش خواست در روز رای گیری همراه با ۱۱ نفر دیگر به پای صندوق بروند.
در جلسه‌ای خواستند در پیاده‌روهای تهران دیوار بکشند
او افزود: اگر شما جوانان در خانه بنشینید بدانید در پیاده‌روهای ما هم دیوار خواهد بود. شما آنها را نمی‌شناسید، من آنها را می‌شناسم. آنها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده‌رو دیوار بکشند. آنها می‌خواستند پیاده‌روی زنانه و مردانه ایجاد کنند، همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را صادر کردند.
آیا می‌خواهیم جامعه ما از بیانات خاتمی عزیز استفاده نکند؟
روحانی در ادامه پرسید: آیا می‌خواهیم باز چهره‌هایی که مرحوم‌ هاشمی را مخدودش کردند به کارشان ادامه دهند؟ آیا می‌خواهیم جامعه ما از بیانات خاتمی عزیز استفاده نکند؟ چرا عزیزان و چهره‌های عزیز ما و آنهایی را که به ملت خدمت کردند و گفت‌وگوی میان ملت‌ها را به ارمغان آوردند و آنها چهره واقعی ایران را به دنیا نشان دادند، خانه‌نشین می‌کنید؟ با چه قانونی؟
روحانی: آمده‌ام که چهارسال دیگر در مقابلتان بایستم
روحانی در سفر دوم دیروز خود در کرمانشاه نیز از رقبایشان خواست سخنانشان در جلسات خصوصی را بیان کنند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه یک عده از پیشرفت ایران نگران هستند، گفت: عده‌ای از آزادی جوانان نگران هستند. چرا حرف‌های دلتان را به جوانان نمی‌گویید و چرا حرف‌هایی را که در جلسه خصوصی می‌گویید، نمی‌گویید؟ می‌خواهید ایران در حصر و محاصره باقی بماند و ارتباط جوان ایرانی با دنیا قطع شود. روحانی در این چهار سال در مقابل شما ایستاد و من با کمک شما آماده‌ام چهار سال دیگر هم بایستم.
شما می‌خواهید آزادی را از مردم بگیرید و مردم در مقابل شما می‌ایستند
به گزارش ایلنا، روحانی با اشاره به اینکه ما اهل شعار نیستیم، بلکه اهل عمل هستیم، گفت: ما در برابر هر نوع متجاوزی می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم بداخلاقی‌های شما ادامه پیدا کند. دوران خشونت پایان یافته است. شما می‌خواهید آزادی را از مردم بگیرید و مردم در مقابل شما می‌ایستند.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: من از شما می‌پرسم آن روز که برای انتقال پول‌مان از صرافی استفاده می‌کردند و درب بانک‌های‌مان بسته شده برای ایران عزت داشت و بهتر بود یا امروز که درب تعامل با جهان باز شده است. شما می‌خواهید ملت ایران را در فشار و انزوا قرار دهید. ملت ایران اجازه نمی‌دهد راه هشت سال گذشته را به ایران باز گردانید.
مگر در ۳۸ سالی که وظیفه‌تان نظارت بود جلوی فساد را گرفتید؟
او تاکید کرد: می‌گویند ما می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم. من از شما می‌پرسم چهار سال دولت در دست ما بوده است، ولی شما در طول ۳۸ سالی که وظیفه‌تان نظارت بود، جلوی فساد را گرفتید؟ مردم می‌خواهند بفهمند ۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون ملت ایران کجا رفته است؟ آنهایی که پشت تریبون‌ها می‌روند و می‌خواهند به مردم گزارش دهند مردم سوالشان از آنها این است که چه کسی اجازه داد این ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون از کشور بیرون برود. چرا به مردم گزارش نمی‌دهید اموال ملت ایران را چه کسانی تاراج کردند؟ آنهایی که دو میلیارد دلار پول ما را به حلقوم آمریکا ریختند چرا این کار را کردند. در سال ۸۶ و ۸۷، ۱۰ ماه فرصت بود این پول و اوراق از امریکا به ایران برگردد ولی چرا این کار نکردید.
اجازه نمی‌دهیم یک اقلیت با بلندگوهای خود اکثریت را منزوی کند
روحانی تاکید کرد: از حقوق نجومی سوال می‌کنید. ما با آنهایی که منصفانه از بیت‌المال استفاده نکرده بودند برخورد کردیم. ما اجازه نمی‌دهیم یک اقلیت با بلندگوهای بلند بخواهند اکثریت را منزوی کنند. شما چند درصد مردم هستید که احساس می‌کنید قیم مردم هستید. ما در ۲۹ اردیبهشت به این اقلیت پاسخ می‌دهیم. روحانی در ۴ سال آینده اجازه نمی‌دهد بلندگوها در دست اقلیت‌ها باقی بماند.
بهشتی حامی مردم ایران بود
رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه ما قانون اساسی را اجرا خواهیم کرد گفت: ما اجازه نمی‌دهیم خون شهید بهشتی و شهدایمان پایمال شود. بهشتی حامی مردم ایران بود. بهشتی نویسنده قانون اساسی بود. شما حاضرید قانون اساسی را اجرا کنید. سایتی گزارش سازمان بازرسی را درخصوص املاک نجومی را منتشر کرد. درخصوص حقوق نجومی خودمان مطرح کردیم و آن را به بیت المال بازگردانیدم ولی املاک نجومی را چه کردید؟ چرا قوه قضاییه در این باره اقدامی نکرد؟ ما ۲۹ اردیبهشت را برای عدالت و مبارزه با فساد می‌خواهیم. ما ۲۹ اردیبهشت را برای تساوی حقوق شهروندی تمام اقوام ایرانی می‌خواهیم. ما می‌خواهیم تمام ملت ایران چه شیعه و چه سنی و چه اهل حق از حقوق مساوی برخودار باشند.
شما می‌خواهید تورم تک رقمی را به تورم ۴۵ درصدی بازگردانید
او در ادامه سخنانش گفت: می‌گویند پول پخش می‌کنند ولی این پول را از کجا می‌آورید. از حقوق معلمان کم می‌کنید؟ از پول کشاورزان کم می‌کنید؟ یا جیب دیگری دارید؟ یکبار مردم ایران تجربه کردند ۴۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برداشتند و تجربه‌اش تورم ۴۵درصدی بود. شما می‌خواهید تورم تک رقمی را به تورم ۴۵ درصدی بازگردانید. این مردم تلاش کردند در سراسر ایران بنگاه‌های اقتصادی را آباد کنند. دوباره می‌خواهید بنگاه‌ها را ببندید. روحانی تاکید کرد: شما می‌خواهید زنان را به خانه بفرستید. ملت ایران و قانون اساسی این اجازه به شما نمی‌دهد. ما امروز اعلام می‌کنیم ۲۹ اردیبهشت بازهم آزادی می‌خواهیم. ما از دروغ و فریب آنها که سال‌ها دیدیم خسته شده‌ایم. انتخابات دوازدهم پیش روی ماست.
نگذارید افراطی‌ها باز گردند
روحانی در پایان سخنانش گفت: مردم ایران می‌خواهند ممنوعیت‌ها تمام شود. بر چه مبنایی عکس بزرگان ایران را ممنوع می‌کنید؟ با چه قانونی؟ آن قانون را اعلام کنید؟ ادعا کردید شورای عالی امنیت ملی این کار کرده است ولی من به صراحت گفتم دروغ است، دروغ است. ما حرفمان را در صندوق آرا خواهیم زد. مردم در روز انتخابات به صندوق آرا نشاط و امید را بگویید. نگذارید تندروها و افراطی‌ها باز گردند. ملت ایران به افراطی‌ها اجازه بازگشت نمی‌دهند. دوباره ایران دوباره اسلام دوباره امید دوباره اعتدال.