3 گام تا انجام معاملات سهام پدیده در فرابورس

مسعود حمیدی
 شرکت فرابورس ایران با انتشار خبری رسمی، توضیحاتی را درباره ورود پدیده به این حوزه اقتصادی منتشر کرد.
در خبر منتشر شده روی پایگاه اطلاع رسانی فرابورس آمده است : «نماد معاملاتی شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز «گتوشا» هم اکنون صرفا ‏ایجاد ‏نماد شده تا فرایند مربوط به سپرده‌گذاری سهام طی شود.
‏ درج نماد پدیده شاندیز در فرابورس ایران نیاز به طی مراحلی ‏دارد ‏که در حال پیگیری است.‏ همچنین ضروری است آثار مربوط به احکام قضایی صادر شده در صورت‌های مالی این شرکت، افشا و ‏اطلاع‌رسانی ‏کامل از طریق سامانه کدال انجام شود.‏ از سوی دیگر از الزامات گشایش نماد معاملاتی شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز، ‏درج ‏نماد این شرکت است که تا کنون صورت نگرفته است».‏


جزئیات اقدامات لازم
به دنبال انتشار این خبر و اعلام رسمی فرابورس بر ضرورت تکمیل مقدمات لازم درباره این موضوع، جزئیات اقدامات را از شرکت پدیده پیگیری کردیم. سرپرست مؤسسه پشتیبانی سهام پدیده در این باره گفت : نماد «گتوشا» در فرابورس درج‌شده است و حالا در مرحله بعدی باید اطلاعات سهامداران توسط شرکت سپرده‌گذاری ثبت شود. با این کار کسانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند قادر خواهند بود اطلاعات سهام خود را در فرابورس رؤیت کنند. در مرحله بعد نیز باید آثار ناشی از صدور حکم قضایی برای پرونده این شرکت در صورت‌های مالی شرکت منعکس و از طریق کدال اطلاع‌رسانی شود.
مجمع عمومی تا ۲ هفته دیگر برگزار
 می شود

«عباسعلی طوسیان» افزود: برای انجام این مراحل لازم است مجمع عمومی شرکت برگزار و هیئت‌مدیره و ترکیب سهامداران مشخص شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی لازم برای شرکت به سهامداران انجام خواهد شد و تا دو هفته آینده مجمع برگزار خواهد شد.
انجام معاملات سهام، تا ۲ ماه آینده
وی همچنین گفت : بعد از درج نماد شرکت توسعه پدیده (گتوشا) در فرابورس مراحل اجرایی برای معاملات سهام این شرکت در حال انجام است و تا دو ماه آینده معامله سهام شرکت پدیده شاندیز در فرابورس امکان‌پذیر خواهد شد. سرپرست مؤسسه پشتیبانی سهام پدیده در خصوص تعداد سهامداران باقی‌مانده این شرکت که هنوز در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند نیز اظهار کرد: هنوز حدود 50 هزار نفر از سهامداران این شرکت در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند اما با توجه به اطمینان حاصل شده در خصوص ورود شرکت پدیده به فرابورس، پیش‌بینی می‌شود سهامداران باقی مانده نیز برای ثبت نام اقدام کنند.