ننگ نسل‌کشی مسلمانان میانمار بر پیشانی «سوچی» ماند

سرویس خارجی-قصه پرغصه مسلمانان روهینگیایی و ظلمی که به آنها طی چهار سال اخیر از سوی برنده یک جایزه نوبل! روانه شده، وجدان هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. آنگ سان سوچی هر چند که برنده جایزه صلح نوبل شده اما ظاهرا هیچ بویی از انسانیت و صلح نبرده است. ارتش و بومیان تندروی تحت امر او طی چند سال اخیر نزدیک به یک میلیون مسلمان را مجبور به مهاجرت اجباری از محل زندگی شان کرده و هزاران نفر را هم وحشیانه قتل عام کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های مستند تنها طی دو ماه سال 2017 میلادی، 3500 مسلمان روهینگیایی به خاک و خود کشیده شدند، آنقدر فجیع که قلم از تشریح آن ناتوان است. با وجود سانسور شدید از داخل مرزهای میانمار، تصاویری که ماهواره‌ها در یک بازه زمانی منتشر کرده‌اند حاکی از به آتش کشیده شدن گسترده خانه‌ها و مزارع مسلمانان به دست مزدوران سوچی بود. تجاوز به زنان، سلاخی کودکان و آتش زدن مردان و...از دیگر گزارش‌هایی است که از این کشور بیرون درز کرده و صدای اعتراض جهانی را بلند کرده است اما عملا کاری برای نجات آنها صورت نگرفته است.
همه این جنایات در سایه انفعال مدعیان همیشگی دفاع از حقوق بشر رخ داده، چرا این جنایات هنوز ادامه دارند!
سوچی با فشار گسترده رسانه‌ها و افکار عمومی به دادگاه لاهه کشانده شد تا در برابر جنایات خود از جمله پاک‌سازی قومیتی و کشتار مسلمانان پاسخ گو باشد. او اما با انکار همه این حقایق، نه تنها اتهاماتی مانند کشتار دسته جمعی، تجاوز، قتل و آواره کردن صد‌ها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین را رد کرد بلکه برای چندمین بار از نظامیانی که سازمان ملل آنها را «بدترین ارتش دنیا» خوانده دفاع کرد!
واکنش مسلمانان


«محمد مهیب‌الله» یکی از چهره‌های مسلمان روهینگیایی در رابطه با دروغ‌های سوچی در لاهه اظهار نظر کرده و گفته: «جهان با استفاده از مدارک مستند دروغ سران میانماری در رد کشتار دسته جمعی روهینگیا را افشا خواهد کرد. یک سارق هیچگاه به جرم خود اعتراف نمی‌کند اما عدالت از طریق ارائه مدارک کافی برقرار می‌شود. جهان از مسلمانان روهینگیا مدارک کافی را جمع‌آوری کرده است».
«نور کمال» یک مسلمان دیگر روهینگیایی در بنگلادش ضمن رد اظهارات رهبر میانمار در دادگاه لاهه گفته: «ارتش میانمار به سوی همه شلیک کرد و سپس اجساد را به آتش کشید. آیا این اقدام کشتار دسته جمعی نیست؟»
گفتنی است گامبیا کشور کوچک آفریقای غربی، ضمن پیگیری جنایات اعمال شده نظامیان میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، پرونده این جنایت را در بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل تشکیل داده بود. سوچی پس از این اظهارات به کشورش بازگشت و این یعنی... روز از نو و روزی از نو!