ضرب‌الاجل یک ماهه کنگره آمریکا به سیا برای اعلام قاتلان قاشقچی

کنگره آمریکا به سازمان اطلاعات این کشور (سیا) یک ماه مهلت داده تا مشخص کند که ولیعهد عربستان مسئول قتل جمال قاشقچی است یا خیر.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، سازمان سیا باید ظرف مدت 30 روز قاتلان جمال قاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را مشخص و معرفی کند. همچنین باید تعیین کند که آیا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مسئول قتل قاشقچی، بوده است یا خیر؟ مساله‌ای که در صورت تایید در سطح بین‌المللی برای عربستان پیامدهایی خواهد داشت.
به گفته رسانه‌های آمریکا جارد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ مذاکراتی را با اعضای کنگره به نیابت از کاخ سفید برای حذف بندهایی که عربستان را در قتل جمال قاشقچی و جنگ یمن متهم می‌کند انجام داد اما این بندها در نسخه اخیر پیش‌نویس بودجه دفاعی سالانه به نام "قانون اختیارات دفاع ملی" باقی مانده است.
تام مالینوسکی، نماینده حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد: در گزارش‌های سیا محمد بن سلمان مسئول قتل قاشقچی است. ما خواهان توضیح دقیقی از مدیر سازمان اطلاعات ملی درباره این مسئله هستیم. اگر کاخ سفید بر مدیر اطلاعات برای ارائه یک نتیجه متفاوت فشار بیاورد، جای تعجب ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
موافقت بانک مرکزی با افزایش سقف وام مسکن تلاش مخالفان FATF برای به بن‌بست کشاندن دولت پس از ماه‌ها معطلی استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت ماهاتیر محمد: مالزی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند ساکنان اوکیناوای ژاپن خواستار برچیدن پایگاه‌های آمریکا شدند اعتراض هزاران الجزایری به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری انتقاد شدیداللحن وزیر خارجه چین از آمریکا با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموز تصویب نهایی 8 قطعنامه علیه اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل رونمایی از ربات اجتماعی در هفته پژوهش «سورنا» شناسنامه‌دار شد ضرب‌الاجل یک ماهه کنگره آمریکا به سیا برای اعلام قاتلان قاشقچی نهادها و موسسات وابسته به مقتدی صدر در عراق به مدت یک سال تعطیل شد انصارالله: ادعای عربستان درباره پایان جنگ در یمن تبلیغات رسانه‌ای است عمر البشیر به 2 سال حبس در یک مرکز اصلاح اجتماعی محکوم شد معرفی کتاب دادرسی در یک مرحله براساس فقه امامیه و قواعد حقوقی محمد علی نجفی به هفت سال و نه ماه حبس محکوم شد تمامی مدارس استان تهران امروز تعطیل است در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ راههای توسعه و تقویت شبکه ملی اطلاعات بررسی شد نقشه راه دشمنان عراق