ساکنان اوکیناوای ژاپن خواستار برچیدن پایگاه‌های آمریکا شدند

ساکنان اوکیناوای ژاپن در نزدیکی محلی که قرار است پایگاه هوایی آمریکا به آنجا منتقل شود، با برپایی اعتراض در آب‌های منطقه خواستار برچیدن همه پایگاه‌های آمریکا و نجات جزایر مرجانی شدند.
به گزارش خبرگزاری کیودو، معترضان سوار بر قایق‌ در آب‌های اطراف منطقه ساحلی "هینوکو"، همصدا با هم اعلام کردند: هیچگاه تسلیم نخواهیم شد، همه پایگاه‌ها را تعطیل کنید و جزایر مرجانی را نابود نکنید.
دولت مرکزی ژاپن با وجود مخالفت شدید ساکنان اوکیناوا، مبادرت به ساخت باند فرودگاه برای انتقال تفنگداران پایگاه هوایی آمریکا در فوتینما به منطقه "ناگو" کرد.
بسیاری از مردم اوکیناوا که خواستار انتقال این پایگاه آمریکایی از فوتینما هستند، با طرح جابجایی آن در اوکیناوا مخالف هستند.طبق اعلام دفتر وزارت دفاع اوکیناوا، ساخت حدود 70 درصد این باند فرودگاه به اتمام رسیده است.


فرماندار اوکیناوا با استناد به نتیجه همه پرسی فوریه و مخالفت 70 درصدی مردم این جزیره با طرح جابجایی پایگاه آمریکا، از "آبه شینزو"، نخست‌وزیر ژاپن خواست کار ساخت این باند را متوقف کند اما، دولت آبه همچنان طرح جابجایی را تنها راه حل خطرات پایگاه فوتینما می‌داند.
پایگاه هوایی فوتینما در بخش مسکونی و پرجمعیت جزیره اوکیناوا قرار دارد و به علت ایجاد آلودگی و سروصدا در منطقه و نیز خطر وقوع حوادث و جرایمی ازسوی کارکنان آمریکایی این پایگاه همواره با مخالفت شدید مردم ژاپن مواجه بوده است. براساس توافقنامه امضا شده بین توکیو و واشنگتن در سال2006 میلادی، قرار بود پایگاه نظامی فوتینمای آمریکا از مرکز شهر جینووان به محلی در نزدیک منطقه هینوکو در منطقه ساحلی جزیره منتقل شود اما، این قطعه زمین پیشنهادی نیز جنجال برانگیز شده است.
سایر اخبار این روزنامه
موافقت بانک مرکزی با افزایش سقف وام مسکن تلاش مخالفان FATF برای به بن‌بست کشاندن دولت پس از ماه‌ها معطلی استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت ماهاتیر محمد: مالزی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند ساکنان اوکیناوای ژاپن خواستار برچیدن پایگاه‌های آمریکا شدند اعتراض هزاران الجزایری به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری انتقاد شدیداللحن وزیر خارجه چین از آمریکا با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموز تصویب نهایی 8 قطعنامه علیه اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل رونمایی از ربات اجتماعی در هفته پژوهش «سورنا» شناسنامه‌دار شد ضرب‌الاجل یک ماهه کنگره آمریکا به سیا برای اعلام قاتلان قاشقچی نهادها و موسسات وابسته به مقتدی صدر در عراق به مدت یک سال تعطیل شد انصارالله: ادعای عربستان درباره پایان جنگ در یمن تبلیغات رسانه‌ای است عمر البشیر به 2 سال حبس در یک مرکز اصلاح اجتماعی محکوم شد معرفی کتاب دادرسی در یک مرحله براساس فقه امامیه و قواعد حقوقی محمد علی نجفی به هفت سال و نه ماه حبس محکوم شد تمامی مدارس استان تهران امروز تعطیل است در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ راههای توسعه و تقویت شبکه ملی اطلاعات بررسی شد نقشه راه دشمنان عراق