ماهاتیر محمد: مالزی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند

نخست وزیر مالزی گفت: تحریم‌های آمریکا ضد ایران نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.
ماهاتیر محمد در سخنرانی خود در نوزدهمین نشست گفتگو‌های دوحه گفت: نشست سازنده‌ای با امیر قطر داشتیم. نشست امسال ثابت می‌کند قطر در مسیر درست قرار دارد. ما در مالزی به دنبال ورود به جبهه بندی‌ها نیستیم بلکه ما در مالزی به شراکت نیاز داریم. باید اعتراف کنیم که در جهان امروز، انزوا طلبی غیرممکن شده است. جهان امروز با نگرانی بزرگی روبروست که مربوط به رشد پایدار اقتصادی است. مالزی درباره وضع اقتصاد جهانی به ویژه تقویت شدن رویکرد‌های راستگرا، به شدت احساس نگرانی می‌کند.
ماهاتیر محمد افزود: کشور‌هایی که رویای سلطه بر جهان را دارند، جز بی‌ثباتی و تنش چیز دیگری در جهان ایجاد نمی‌کنند. به اعمال تحریم بر کشور‌ها برای وادار کردن آن‌ها به پذیرفتن بعضی ایدئولوژی‌ها و تغییر دولت‌ها باور نداریم و در قوانین بین‌المللی هم چیزی وجود ندارد که این گونه خط مشی را تایید کند. جنگ تجاری مانند دیگر جنگ‌ها، تصمیمی است که زورگو‌ها می‌گیرند و مردم فقیر متحمل بیشترین آسیب از آن می‌شوند.
نخست وزیر مالزی گفت: مالزی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند و فقط سازمان ملل است که حق اعمال تحریم را دارد.


*کویت با اعمال تحریم علیه ایران مخالفت کرد
"منصور العتیبی" نماینده دایم کویت در سازمان ملل با اشاره به این که کشورش نمی‌خواهد ایران را در محاصره ببیند، تاکید کرد که ایران کشور همسایه و مسلمان ما است و هیچکس طرفدار نظام و شیوه تحریم نیست.
العتیبی در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه "الجزیره" قطر با ابراز امیدواری از این که اختلاف‌های موجود در بین کشورهای منطقه برطرف شود، تاکید کرد که نشانه‌هایی مثبت پیرامون امکان مذاکره دوجانبه تهران و واشنگتن به چشم می‌خورد.
وی این سخنان را چند روز پس از بیانیه پایانی شورای همکاری خلیج فارس عنوان کرد. این شورا در بیانیه خود ادعا کرده بود که ایران به اقدامات خصمانه در منطقه ادامه می‌دهد.
سایر اخبار این روزنامه
موافقت بانک مرکزی با افزایش سقف وام مسکن تلاش مخالفان FATF برای به بن‌بست کشاندن دولت پس از ماه‌ها معطلی استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت ماهاتیر محمد: مالزی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند ساکنان اوکیناوای ژاپن خواستار برچیدن پایگاه‌های آمریکا شدند اعتراض هزاران الجزایری به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری انتقاد شدیداللحن وزیر خارجه چین از آمریکا با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموز تصویب نهایی 8 قطعنامه علیه اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل رونمایی از ربات اجتماعی در هفته پژوهش «سورنا» شناسنامه‌دار شد ضرب‌الاجل یک ماهه کنگره آمریکا به سیا برای اعلام قاتلان قاشقچی نهادها و موسسات وابسته به مقتدی صدر در عراق به مدت یک سال تعطیل شد انصارالله: ادعای عربستان درباره پایان جنگ در یمن تبلیغات رسانه‌ای است عمر البشیر به 2 سال حبس در یک مرکز اصلاح اجتماعی محکوم شد معرفی کتاب دادرسی در یک مرحله براساس فقه امامیه و قواعد حقوقی محمد علی نجفی به هفت سال و نه ماه حبس محکوم شد تمامی مدارس استان تهران امروز تعطیل است در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر روحانی؛ راههای توسعه و تقویت شبکه ملی اطلاعات بررسی شد نقشه راه دشمنان عراق