جانسون در انتخابات انگلیس پیروز شد

براساس نتایج منتشر شده از شمارش آراء انتخابات مجلس انگلیس، حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» توانست با کسب اکثریت قاطع مجلس عوام، به پیروزی شگفت‌آوری دست یابد و به سکان‌داری دولت ادامه دهد.
براساس آخرین نتایج شمارش آراء، حزب محافظه‌کار با کسب 368 کرسی از 650 کرسی مجلس عوام، توانسته است به عنوان حزب غالب در مجلس انگلیس برای پنج سال دیگر و بدون نیاز به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچک‌تر، سکان دولت را به دست بگیرد.در این انتخابات محافظه کاران 53 کرسی بیشتر از دور قبل کسب کردند و در مقابل حزب کارگر با از دست دادن 55 کرسی شکست سنگینی را تجربه کرد و موفق شد تنها 191 کرسی به‌دست آورد.
براساس نتایج، حزب لیبرال دمکرات نیز 8 کرسی، حزب ملی اسکاتلند 45 کرسی و سایر احزاب سیاسی و افراد مستقل تاکنون موفق به کسب 21 کرسی شده‌اند.به این ترتیب حزب محافظه‌کار به بزرگترین پیروزی خود از زمان «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس دست یافته و حزب کارگر بدترین نتیجه انتخابات در نزدیک به 84 سال گذشته را تجربه کرده است.
به دنبال شکست سنگین حزب کارگر، «جرمی کوربین» رهبر این حزب و اصلی‌ترین رقیب محافظه‌کاران با ابراز تاسف از نتایج انتخابات، اعلام کرد که برای مدت کوتاهی به رهبری حزب ادامه داده اما در انتخابات پارلمانی دور آینده شرکت نخواهد کرد.با این حال بسیاری از هم حزبی‌های او که نتیجه انتخابات را نا امید‌کننده و فاجعه‌بار می‌دانند، خواستار کناره‌گیری سریع وی از قدرت هستند.


از دیگر شگفتی‌های این انتخابات می‌توان به حذف شدن «جو سوینسون» رهبر حزب لیبرال دمکرات اشاره کرد.او که از مخالفان جدی جانسون در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود نتوانست آرای لازم را در حوزه انتخابیه «دانبارتونشایر» برای ورود به مجلس عوام کسب کند و با اختلاف 149 رای کرسی خود را به «امی کالاگان» از حزب ملی اسکاتلند واگذار کرد.
ازسویی هیچ یک از نامزدهای پیشنهادی حزب دست راستی و ضد اروپایی برگزیت به رهبری نایجل فاراژ نتوانستند به مجلس عوام راه پیدا کنند.
هم زمان با این تحولات ارزش پوند در مقابل یورو و دلار در بازارهای مبادلات ارزی به بالاترین حد در یک سال و نیم گذشته رسید.
مردم انگلیس روز پنجشنبه برای شرکت در انتخابات سراسری به پای صندوق‌های رای رفتند تا سرنوشت پارلمانی که قرار است آینده برگزیت را رقم بزند، مشخص کنند.
جانسون پس از آنکه نتوانست در موعد مورد نظرش یعنی 31 اکتبر (9آبان) این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند، برگزاری انتخابات زودهنگام را به عنوان راه مطمئنی به منظور تحقق برگزیت پیش روی انگلیسی‌ها قرار داد.
جانسون: 31 ژانویه بی‌چون و چرا از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم
بوریس جانسون پس از پیروزی در انتخابات انگلیس اظهار کرد، این کشور بی‌چون و چرا در 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.به گزارش ایسنا، وی به هواداران خود گفت، انگلیس در 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جانسون در این باره گفت: تا 31 ژانویه بریگزیت را اجرایی خواهیم کرد. هیچ اگر و شایدی هم در این کار وجود ندارد.د پارلمان عبور داده و انگلیس را در موعد 31 ژانویه (11 بهمن) از اتحادیه اروپا خارج کند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: 90 درصد تامین مالی کشور توسط سیستم بانکی انجام می‌شود ناکامی آمریکا و اروپا در اتهام‌زنی به ایران آیت‌الله سیستانی: نبرد اصلاح سخت‌تر از مبارزه با تروریسم است شمخانی: بیش از 85 درصد از جانباختگان رخدادهای اخیر در هیچ تجمع اعتراضی حضور نداشتند سازمان ملل: قانون شهروندی تازه هند تبعیض علیه مسلمانان است آمریکا درحال سرمایه‌گذاری بر طالبان و داعش در افغانستان است وال استریت ژورنال: عربستان به دنبال کاهش تنش با ایران است وزارت بهداشت اعلام کرد جاسازی قرصهای مشکوک در محصولات بیش‌ از10 شرکت تولید کیک رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز: با نماز، جان را پالایش و از گناه دوری کنیم یادداشت مدیرمسئول تغییر جانسون در انتخابات انگلیس پیروز شد با حضور فرمانده کل سپاه؛ بهره‌برداری از 14 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان ری حضور پررنگ سازمان بهشت زهرا(س) در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند سید عباس موسوی، اظهارات وزیر خارجه آلمان را غیرمسئولانه و مداخله جویانه خواند چهار عضو شبکه سلطنت‌طلبان در اصفهان دستگیر شدند وزیران علوم و صنعت این هفته در مجلس حضور می‌یابند آیت‌الله سیستانی: نبرد اصلاح سخت‌تر از مبارزه با تروریسم است آیت‌الله سیستانی: نبرد اصلاح سخت‌تر از مبارزه با تروریسم است آیت‌الله سیستانی: نبرد اصلاح سخت‌تر از مبارزه با تروریسم است آیت‌الله سیستانی: نبرد اصلاح سخت‌تر از مبارزه با تروریسم است آیت‌الله سیستانی: نبرد اصلاح سخت‌تر از مبارزه با تروریسم است