تلاش ظاهری مسئولان استقلال برای بازگرداندن استراما چونی

آفتاب یزد – گروه شبکه: هنوز تلاش‌ها برای بازگرداندن استراماچونی ادامه دارد، مربی‌ای که چند روز پیش تیم استقلال تهران را به خاطر عدم پرداخت مطالباتش ترک و به ایتالیا رفت. آخرین خبرها حاکی از آن است که ظرف 24 ساعت آینده مشخص خواهد شد که استراماچونی به ایران باز می‌گردد یا خیر. البته این موضوع را استراماچونی در آخرین مصاحبه‌اش(روز سه شنبه) با سایت رادیو 105 کشورش مطرح کرده است. وی گفته است:«با وجود مشکلات و درخواست‌هایی که تحقق نیافتند،‌استقلال صدرنشین لیگ برتر شد. از این بابت که همراه تیم نیستم، متاسف و البته عصبانی هستم.ظرف 48 ساعت آینده با کمک وکلا همه چیز مشخص خواهد شد.» همچنین نیکولا اسچورا، خبرنگار ایتالیایی مدعی شده است که وکیل استراماچونی با وکلای استقلال در حال مذاکره است. گام‌های خوبی برای برگشتن او به روی نیمکت مربیگری تیم ایرانی برداشته شده است و مذاکرات مثبت پیش می‌رود.
> مشکلات حل شود به قرارداد دو ساله پایبندم
از سوی دیگر سرمربی آبی‌ها می‌گوید فقط منتظر چراغ سبز ویکلش برای بازگشت به استقلال است. او طی مصاحبه‌ای گفته است: «قبلا هم گفتم مشکلات حل شود به ایران باز می‌گردم. من فقط منتظر چراغ سبز وکیلم هستم تا با اولین پرواز به ایران بیایم.» سرمربی ایتالیایی آبی‌ها در خصوص کاهش قرارداد با استقلال از دو سال به یک سال عنوان کرد: «من به دنبال حل مشکلات هستم. پرداختی که به من صورت گرفت باعث مشکلاتی برای من شد. من مشکلاتم با استقلال حل شود به قراردادی که در تابستان بستم پایبند خواهم بود.» وی در خصوص این مورد که از باشگاه به او گفتند که تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و آیا از این اتفاق نیز ناراحت است، گفت:« به هیچ عنوان. تمام مشکلات من همان مشکلات مالی و پرداختی‌هاست. من از قبل هم می‌دانستم باید در پلی آف بازی کنیم.» در نهایت استراماچونی در خصوص اینکه قبل از دیدار با پیکان تیمش را ترک کرده است، آیا این تصمیم حرفه‌ای بود، خاطرنشان کرد:
«ما 4 بار به باشگاه هشدار داده بودیم. هربار هم می‌گفتند مشکلات حل می‌شود اما نشد. وکیلم گفت در تمرینات شرکت نکنم. من حتی اگر می‌خواستم نمی‌توانستم در تمرینات حضور پیدا کنم. من این قدر به بازگشت به استقلال امیدوارم که با وریا غفوری صحبت کردم و گفتم چگونه تیم را تمرین دهد.»


> افشاگری استراماچونی
اما نکته جالب توجه اینجاست که مسئولان باشگاه استقلال ظاهرا در تلاش هستند تا به هواداران بگویند که در تلاش هستند استراماچونی را بازگردانند ولی به نظر نمی‌رسد، خواست واقعی این باشد. چرا که استقلالی‌ها اعلام کردند خلیل‌زاده سرپرست استقلال، عازم ترکیه شده تا با این مربی دیدار و توافق کند. حتی تصویری از خلیل‌زاده هم منتشر شد که اصلا حواسش به دوربین نبود. این در حالی است که استراماچونی فاش کرده که اصلا قراری با مسئولان این باشگاه در ترکیه ندارد! بدین ترتیب برای همه این سوال به وجود می‌آید که سرپرست استقلال در ترکیه به دیدار چه کسی
رفته است؟!
> پست یک نماینده مجلس
علیرضا رحیمی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس نیز با انتشار پستی در توئیتر به ماجرای پرداخت نشدن طلب آندره‌آ استراماچونی پرداخت. او استعفای سرمربی آبی‌پوشان را اینگونه تحلیل کرد: «آقای عراقچی در جلسه کمیسیون عمران مجلس در بیان محدودیت تبادل مالی، گفت که سه نوبت از ۳ مبدا تلاش شد طلب آقای استراماچونی به حسابش در ایتالیا واریز شود که هر سه اقدام ناموفق بود و بانک ایتالیایی حساس شده و طبق ضوابط FATF حساب بانکی او را به ظن پولشوئی مسدود کرده است.» این توئیت رحیمی، با واکنش‌هایی از سوی برخی کاربران
روبه‌رو شد.»