تذکر آیت‌الله جنتی به هیئت‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها با دقت عمل کنند

دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا خطاب به هیئت‌های اجرایی تاکید کرد که در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس با دقت عمل کنند تا شاهد شکایت کمتری به هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان باشیم.
آیت‌الله جنتی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۶ هزار نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم و آغاز فرآیند بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی گفت: از اعضای محترم هیئت‌های اجرایی در سراسر کشور می‌خواهیم که بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس را با دقت زیاد انجام دهند و مراقبت کنند تا حق کسی ضایع نشود. وی افزود: در بررسی صلاحیت‌ها، حق کاندیداها و حق مردم هر دو باید حفظ شود و داوطلبانی که دارای شرایط هستند، در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت نشوند و افرادی که آلوده به فساد یا فاقد شرایط هستند نیز تایید نشوند. دبیر شورای نگهبان با تاکید بر نقش نظارتی شورای نگهبان بر عملکرد هیئت‌های اجرایی، ابراز امیدواری کرد که دقت کافی در انطباق شرایط و موانع نمایندگی مجلس با وضعیت داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی صورت گیرد تا شاهد بی‌دقتی در بررسی صلاحیت‌ها از سوی آن‌ها نباشیم. وی خطاب به هیئت‌های اجرایی متذکر شد: اگر دقت کافی در بررسی صلاحیت‌ها صورت بگیرد و نسبت به فساد اقتصادی و فساد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت، مسامحه‌ای نشود، دیگر شاهد شکایت کمتر داوطلبان به شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌هایشان خواهیم بود. وی با تاکید بر این‌که احراز چنین شرایطی در این تعداد از داوطلبان آن هم در این مدت کوتاه، بسیار کار مشکلی است خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه مجلس خبرگان رهبری با دقت، اسناد و شرایط تک تک داوطلبان را بررسی می‌کند و هرگز تحت فشار و درخواست‌های غیرقانونی قرار نمی‌گیرد. در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تاکید می‌شود که کلیه گزارشات با مستندات و ادله کافی همراه باشد و گزارشات مراجع چهارگانه نیز با دقت بررسی می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر راه و شهر‌سازی: طرح مسکن ملی برای قشر متوسط به پایین نیست در حسرت یک سقف! علیرضا صدقی یک فاجعه با طرح «ما» و «آن‌ها» «ابتکار» چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس را بررسی می‌کند شورای ضد همکاری آیا طرح جدید شهرداری پایتخت می‌تواند رفتارهای موتورسواران را ساماندهی کند؟ اما و اگرهای «موتورسوار خوب» «ابتکار» برخی از نمایشگاه‌های هنری هفته آینده را مرور می‌کند رنگی از طبیعت بر بوم هنر بر‏اساس قانون‌های توسعه کشور، دولت‌ها‏ موظف به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی هستند مخالفان دیروز مردم، مخالفان امروز دولت لیگ قهرمانان برای شاگردان کالدرون بعد از دربی آغاز می‌شود زمستان سخت در انتظار پرسپولیس آیات یزدی و مصباح برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند شیخین در سودای خبرگان رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت: هیچ چیزی از مردم مخفی نماند تذکر آیت‌الله جنتی به هیئت‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها با دقت عمل کنند معاون اول رئیس‏جمهوری: تجهیز ناوگان حمل‏ونقل عمومی پایتخت و کلان‏شهرها ضروری است گزارش قاطع گوترش و سکوت عربستان امیر سیاری: ارتش خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار و روحیه جهادی پر کرده است