رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت: هیچ چیزی از مردم مخفی نماند

رئیس‌جمهوری، ایجاد اشتغال و مبارزه با فقر مطلق را دو هدف مهم دولت دوازدهم توصیف کرد و با تاکید بر این‌که دولت تمام توان خود را برای تحقق آن به کار گرفته است، اظهار کرد: در شرایط خاص منطقه‌ای و جهانی که در آن قرار گرفته‌ایم از همه دستگاه‌ها و رسانه ملی، روزنامه‌ها و فضای حقیقی و مجازی، درخواست می‌کنم که واقعیت‌ را به درستی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
به گزارش ایسنا،‌ حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه در آغاز دولت دوازدهم 2 تعهد اساسی به مردم دادم که بر روی آنها بیش از سایر موارد تلاش و ایستادگی کرده‌ایم، گفت: در راستای تحقق وعده اشتغال، تقویت تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار جدی قرار گرفته است و برای جذب سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدامات بزرگی انجام شده است و تا امروز به وعده خود در این زمینه وفادار بوده‌ایم.
رئیس‌جمهوری گفت: در این ایام موفق شدیم با اصلاح قیمت بنزین کمک جدیدی برای اقشار کم‌درآمد و متوسط به پایین داشته باشیم، البته در این خصوص قصد داشتیم که کارت اعتباری بدهیم تا مردم اجناس ایرانی خریداری کنند، اما از آنجا که اجرای آن با دشواری‌هایی همراه بود، به تاخیر انداختیم و فعلاً کمک نقدی در حساب مردم واریز می‌شود.
روحانی با تاکید بر این‌که کمک‌های معیشتی دولت به مردم در راستای اصلاح قیمت بنزین همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: مردم نسبت به تبلیغات هدفدار که در این زمینه انجام می‌شود، مبنی بر اینکه دولت برای یک الی دو ماه کمک‌های نقدی را ادامه داده و سپس آن را قطع خواهد کرد، توجه نداشته باشند و این صحیح نیست و مطمئن باشند که از طرف دولت این پوشش حمایتی همچنان انجام خواهد گرفت.


رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: تمام مبلغی که از جانب اصلاح قیمت بنزین به دست می‌آید که حدود 30 هزار میلیارد تومان است به خود مردم برگردانده می‌شود و این موجب خوشحالی است.
روحانی با تاکید بر این‌که دولت حتی یک لحظه از برهم زدن نقشه دشمن و تحریم‌ها غافل نبوده است، اظهار کرد: باید یا تحریم‌ها را دور بزنیم و یا دشمنان را وادار کنیم تا توبه کنند و دولت مصمم است، هم با تقویت تولید داخلی و هم از طرق مختلف از جمله مذاکره این توطئه را در هم بشکند و در این راستا دولت در چارچوب خطوط قرمز نظام حرکت کرده و از آن عبور نخواهیم کرد.
رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه مردم به شایعات نباید توجه داشته باشند، گفت: اگر اعلام کنیم که به دنبال تقویت شبکه ملی اطلاعات هستیم، دشمنان چنین تبلیغ می‌کنند که دولت قصد دارد اینترنت خارجی را قطع کند در حالی که اصلاً چنین نیست، بلکه قصد داریم در کنار اینترنت خارجی، شبکه ملی اطلاعات قوی و توانمند داشته باشیم تا مردم بتوانند از هر دو استفاده کنند.
روحانی با تاکید بر این‌که یکی از دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم توسعه شبکه اطلاعات بوده است، گفت: در این دولت پهنای باند افزایش پیدا کرده و توسعه اینترنت، نسل‌های جدید و گوشی‌های هوشمند با گذشته قابل مقایسه نیست. امروز بسیاری از مشاغل و خدمات رفاهی مردم از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.
رئیس‌جمهوری با تاکید بر این‌که نباید هیچ چیزی از مردم مخفی بماند و باید هرکاری که انجام می‌شود، برای مردم توضیح داده شود، اظهار کرد: اگر مشکل تحریم داریم باید خیلی صریح ابعاد آن برای مردم شرح داده شود و دروغ نگوییم که همه چیز گل و بلبل است و باید واقعیت‌ها را هر آنچه است و هر چه درست است، به مردم بگوییم.
روحانی خاطر نشان کرد: اگر تصمیمی گرفته شده و هر سه قوه آن را پذیرفته‌اند، صراحتاً بگوییم که همه نسبت به این تصمیم یکی بودیم، البته ممکن است، کسی مطرح کند که با شیوه بهتری نیز امکان اجرای این تصمیم وجود داشت و این هیچ اشکالی ندارد.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دولت به وعده‌هایی که به مردم در زمینه‌های مختلف از جمله آزادی مردم، فضای مجازی، علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، خودکفایی در زمینه کشاورزی و انرژی، توسعه رفاه مردم و افزایش خطوط ریلی داده است در حد توان عمل کرده است و چنانچه تحریم نبود و شرایط سال‌های 95 و 96 وجود داشت، بی‌تردید، سرعت اقدامات دولت نیز بیشتر بود
روحانی با تاکید بر این‌که توطئه‌های آمریکا نسب به ایران، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، یمن و سایر کشورهای منطقه با حضور ملت‌ها، شکست خواهد خورد، اظهار کرد: بدون تردید ملت عراق، سوریه، لبنان و ایران می‌توانند در مقابل توطئه‌های آنان ایستادگی کنند و ملت ایران نیز در این زمینه همواره پیشتاز بوده و پیشتاز خواهد بود.
وی تاکید کرد: مبارزه با فساد و توسعه سلامت در جامعه را باید از زیربنا آغاز کنیم و لوایحی که دولت ارائه داده همه زیربنایی است.
رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: لوایح 4 گانه‌ای هم که قبلاً به مجلس ارائه کردیم که برخی از آنها تصویب شده و برخی هنوز در پیچ و خم‌های اداری است و همچنین برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بوده و جایگاه ایران را در دنیا برای همه روشن می‌کند که این کشور ضد تروریسم و قربانی تروریسم است و کشور ضد فساد هستیم.
روحانی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم روز 16 آذر به روز بیان مطالبات و نقادی دانشجویان تبدیل شده است و این اقدامی پسندیده و ارزشمند محسوب می‌شود، اظهار کرد: نقادی بسیار ارزشمند است، اما باید بدانیم که همه مسئول هستیم و تنها دولت مجلس و نیروهای مسلح، مسئول نیستند، بلکه همه جامعه باید احساس مسئولیت کنند در این زمینه حوزه‌ها و دانشگاه‌ها هم بار سنگینی بر دوش دارند و باید با بیان صریح و بدون لکنت نقادی کنند.
روحانی با بیان این‌که در 7 سال گذشته، 7 بار به مناسبت 16 آذر در دانشگاه‌های مختلف در جمع دانشجویان حضور یافته است، گفت: برایم بسیار خوشحال‌کننده است که دختر و پسر جوان، نظرات خود را بدون هیچ دغدغه‌ای بیان می‌کند و این حد از آزادی بیان و انتقاد در کشورهای دیگر بویژه در کشورهای منطقه سراغ نداریم.
رئیس‌جمهوری با تاکید بر این‌که صداقت، صراحت و دلسوزی دانشجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: تنها چیزی که از دانشجو می‌خواهیم این است که به لشکر حزب و یا جناحی تبدیل نشوند، دانشجو باید استقلال خود را حفظ کند و جنبش دانشجویی و نهاد دانشجویی بایستی مستقل باشند و از دریچه علم، نه از دریچه حزب و سیاست، پرسشگری و نقدهای خود را مطرح کند و مسئول بایستی به دانشجو احترام و اعتماد کند و نسبت به دانشگاه و دانشجو پاسخگو باشد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر راه و شهر‌سازی: طرح مسکن ملی برای قشر متوسط به پایین نیست در حسرت یک سقف! علیرضا صدقی یک فاجعه با طرح «ما» و «آن‌ها» «ابتکار» چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس را بررسی می‌کند شورای ضد همکاری آیا طرح جدید شهرداری پایتخت می‌تواند رفتارهای موتورسواران را ساماندهی کند؟ اما و اگرهای «موتورسوار خوب» «ابتکار» برخی از نمایشگاه‌های هنری هفته آینده را مرور می‌کند رنگی از طبیعت بر بوم هنر بر‏اساس قانون‌های توسعه کشور، دولت‌ها‏ موظف به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی هستند مخالفان دیروز مردم، مخالفان امروز دولت لیگ قهرمانان برای شاگردان کالدرون بعد از دربی آغاز می‌شود زمستان سخت در انتظار پرسپولیس آیات یزدی و مصباح برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند شیخین در سودای خبرگان رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت: هیچ چیزی از مردم مخفی نماند تذکر آیت‌الله جنتی به هیئت‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها با دقت عمل کنند معاون اول رئیس‏جمهوری: تجهیز ناوگان حمل‏ونقل عمومی پایتخت و کلان‏شهرها ضروری است گزارش قاطع گوترش و سکوت عربستان امیر سیاری: ارتش خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار و روحیه جهادی پر کرده است