هنرمندان کم‌درآمد نباید مالیات پرداخت کنند

به‌گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت گفت: «بخش وسیعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، کمتر از حقوق کارمندان درآمد دارند و حقوق‌های آنان به‌صورت منقطع است؛ چون گاهی کار می‌کنند و گاهی کار نمی‌کنند و مانند بسیاری از بخش‌های دیگر می‌توانند مشمول معافیت مالیاتی قرار گیرند.»
سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره معافیت مالیاتی برخی هنرمندان اضافه کرد: در این زمینه دو بحث را باید به‌صورت متفاوت پیش ببریم. یکی بحث قانون مالیاتی است که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و اصلاح آن در فضای وزارت امور اقتصادی و دارایی است که بعداً مسیر خود را طی می‌کند و در مسیر بودجه تبصره‌ای آمده بود که می‌توانست برای جامعه وسیعی از اهالی فرهنگ و هنر خیلی خطرناک باشد.
طبق بودجه سال ۹۹، کارمندانی که کمتر از سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند، معاف از مالیات هستند. بخش وسیعی از اهالی فرهنگ و هنر در سال به‌طور متوسط و میانگین ۲ و نیم میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند.
در حالی که حقوق کارمندان به‌طور میانگین بالای سه میلیون تومان است. آنچه در بودجه آمده بود و به‌نظر می‌رسید قابل دفاع نیست این است که یک سره ۵۰درصد تمام این معافیت‌ها لغو شود.»


وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: «چنین پیشنهادهایی باید در مسیر قانون اصلاح مالیاتی بحث شود و کارشناسی کاملی در آن صورت بگیرد.
بر همین اساس، گفت‌و‌گوهایی که در مقدمات لایحه و بعد در داخل دولت مطرح شد، دوستان متقاعد شدند که فعلاً جای این بحث در لایحه بودجه نیست.
اگــــر بخواهــد بحثــــــی صورت بگیرد در بحث قانون اصلاح مالیاتی است.»