شهیدی که بدون وضو لباس پاسداری تن نمی‌کرد

سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: احمد فرزند علی اصغر در سی‌ام شهریور ۱۳۵۲ در روستای شم آباد دیده به جهان گشود. بعد از هفت سالگی با مهاجرت خانواده به شهر مقدس قم، در ام‌القرای تشیع رشد کرد و به سنین جوانی رسید.
شهید جلالی نسب به دلیل علاقه زیادی که به جهاد و شهادت و خدمت به اسلام و انقلاب داشت در سال ۱۳۷۳ به همراه برادر کوچک‌ترش لباس مقدس پاسداری بر تن کرد و وارد سپاه شد. علاقه حاج احمد به کسوت پاسداری به حدی بود که شرط شهید با همسرش احترام و پاسداشت ویژه به لباس مقدس پاسداری بود، به نحوی که خود هرگز، این لباس مقدس آغشته به خون مطهر شهدا را درطول خدمت بدون وضو نپوشید و همسر مکرمه‌اش نیز هیچ‌گاه این لباس مقدس را به همراه لباس‌های دیگر و بدون وضو نشست.
حاج‌علی‌اصغر جلالی‌نسب پدر شهید نیز از بسیجی‌های جانباز دوران دفاع مقدس بود که در دوران طاغوت خدمت سربازی نرفته و گفته بود: «من و فرزندانم به طاغوت خدمت نخواهیم کرد، اما آرزو دارم خون فرزندانم در راه آزاد‌سازی قدس شریف ریخته شود.» حاج علی‌اصغر پس از شروع جنگ مدت‌ها در جبهه‌های دفاع مقدس حاضر شد و عاقبت نیز در اثر عوارض ناشی از جراحت‌های جنگ در سال ۱۳۹۳ آسمانی شد.
احترام ویژه به والدین، نماز اول وقت و ترجیحاً به جماعت در مسجد و خدمتگزاری خالصانه و بی ریا در هیئات مذهبی و تبعیت محض و مخلصانه از مقام عظمای ولایت از شاخصه‌های اخلاقی شهید جلالی نسب بود. خادمی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت در هیئات مخصوصاً در هیئت رزمندگان اسلام قم و همچنین خدمت افتخاری در واحد تنظیف حرم بی‌بی فاطمه معصومه (س) از جمله افتخارات شهید بود.


در سال ۱۳۹۵ عشق به اهل بیت و دفاع از حریم شان باعث شد تا پس از مدت‌ها پیگیری، توفیق دفاع از حرم آل‌الله نصیب حاج‌احمد شود. این شهید والامقام در اولین مرحله اعزام که به همراه برادر کوچک‌تر پاسدارش (موسی) عازم سوریه شده بود، به فیض جانبازی نائل آمد. باز در این جبهه حضور یافت و در سومین اعزام پی در پی بالاخره دعا و آرزوی پدر، پس از ۴۵ سال در حق ایشان به اجابت رسید و حاج احمد در تاریخ ۲۰ /۹ /۹۵ در شهر تدمر سوریه به شهادت رسید.
مادر شهید نیز پس از اطلاع از خبر شهادت فرزندش، پس از حمد الهی گفت: «خداوند این قربانی را از من قبول فرماید و ای‌کاش پدر مرحوم‌تان زنده بود و این روز را می‌دید، دشمن بداند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و سه فرزند دیگرم نیز آماده شهادتند.» خانواده جلالی‌نسب افتخار دارد که ۱۰ فرزند پاسدار، سه جانباز و چهار مدافع
حرم دارد.