جیب زنی ویلموتس و موبایل قاپی بوریس!

موبایل‌قاپی بوریس
«چه راحت مشکل رو حل کرد!» به‌تازگی عکسی از یک کودک انگلیسی که به علت کمبود تخت در یکی از بیمارستان‌های این کشور، روی زمین بستری شده، مورد توجه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها قرار گرفته است و بحث‌های زیادی درباره وضعیت درمانی این کشور به وجود آمده است. خبرنگاری همین عکس را روی صفحه گوشی‌اش به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نشان می‌دهد و درباره آن سوال می‌کند. بوریس ابتدا سعی می‌کند از پاسخ طفره برود و خبرنگار را دست به سر کند. اما خبرنگار همچنان پاپیچ جانسون می‌شود تا پاسخی از او بگیرد و آقای نخست وزیر که کلافه شده، گوشی خبرنگار را از او قاپیده و توی جیبش می‌گذارد. کاربری در این باره نوشت: «به این می‌گن حل مسئله به روش انگلیسی و پنهان کردن کامل صورت مسئله!»


بزرگ‌ترین خسارت فوتبال ایران
«ویلموتس چه خسارتی به ایران زد؟» برکناری ناگهانی ویلموتس پس از بازی ایران مقابل عراق موضوعی بود که روزهای زیادی درباره آن بحث شد. اما آن چه پس از رفتن این سرمربی بلژیکی مشخص شد این بود که طبق قرارداد، فدراسیون فوتبال مکلف است بابت دوره حضور ویلموتس و فسخ قرارداد با او، خسارت زیادی پرداخت کند. به‌تازگی یک اینفوگرافی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد با معادل پولی که به ویلموتس داده‌ایم، چه کارهایی می‌شد انجام بدهیم. بابت هفت ماه حضور ویلموتس به او معادل 36 میلیارد تومان مقروض شده‌ایم که می‌شود ساعتی هفت میلیون تومان و روزی 167 میلیون تومان. این مبلغ نصف بودجه بنیاد بیماری‌های خاص و پنج برابر بودجه حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم است. در ضمن با این پول می‌توانستیم 180 کلاس درس تجهیز شده و 45 تخت مجهز بیمارستانی احداث کنیم.   
 
زلزله‌زدگان در سرمای آذربایجان


فیلمی در فضای مجازی از چادرهای زلزله زدگان یک روستای آذربایجان شرقی در زیر برف منتشر شد که واکنش های احساسی زیادی را به همراه داشت. همان طور که می‌دانید حدود یک ماه از زلزله در شمال غرب کشور گذشته است؛ زلزله‌ای که حدود 6 ریشتر شدت داشت و باعث خرابی تعدادی از خانه‌های روستایی و شهری شد و شش کشته و نزدیک به 400 زخمی به جا گذاشت. حالا به ‌رغم وعده‌هایی که برای بهبود سریع‌تر اوضاع مردم زلزله‌زده داده شده، هنوز افرادی که خانه‌شان را از دست داده‌اند درگیر مشکلات مختلفی هستند. برخی کاربران  به این ویدئو واکنش نشان داده اند.کاربری نوشت: «این اصلا رسم مسلمانی نیست که بعضی مسئولان در خانه‌های گرم خودشان شب را صبح کنند و از مردم آسیب‌دیده این کشور یادشون نیاد».‍
 
تبلیغات گول‌زننده تلویزیونی
همه ما تجربه این را داریم که وقتی تبلیغ محصولی را در تلویزیون می‌بینیم، راغب می‌شویم آن را بخریم اما وقتی محصول به دست‌مان می‌رسد سرخورده می‌شویم. خیلی وقت‌ها متوجه می‌شویم کالایی که به دست‌مان می‌رسد با آن چه تبلیغش را دیده بودیم خیلی تفاوت دارد. خیلی وقت‌ها این مشکل به این دلیل پیش می‌آید که تبلیغات تلویزیونی در واقع فریب‌دهنده و ظاهرسازی هستند. در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است پشت صحنه تبلیغ محصولات افشا می‌شود. مثلا برای تبلیغ یک قهوه از مایع ظرف شویی استفاده می‌شود تا حباب‌های روی قهوه زیادتر به نظر برسد و نظر بیننده را جلب کند. یا در تبلیغ پیتزا از نوعی چسب استفاده می‌شود تا در تصویر، پیتزا بیشتر کش بیاید.
 
بمب‌های متحرک گازی
گازسوز کردن خودروها یکی از روش‌هایی است که برای کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا پیشنهاد می‌شود. اما همواره یکی از دغدغه‌های موجود بر سر راه گازسوز شدن خودروها، خطراتی است که مخزن گازی خودروها دارند. افراد زیادی درباره لزوم بالا بردن امنیت خودروهای گازسوز صحبت می‌کنند. به ویژه افرادی که در مکان‌های غیرمجاز اقدام به گازسوز کردن خودروشان می‌کنند، خطرات‌شان بیشتر می‌شود. هر از گاه فیلمی در فضای مجازی منتشر می‌شود که در آن خودرویی در پمپ گاز دچار حادثه انفجار شده است. به‌تازگی فیلمی از یک نیسان‌وانت منتشر شده که در حال گاز زدن منفجر می‌شود. کاربری نوشت: «حداقل نکات ایمنی رو هنگام گاز زدن باید رعایت کنیم. حتی بعضی‌ها خانواده‌شون رو موقع گاز زدن از خودرو خارج نمی‌کنن». کاربر دیگری هم نوشت: «وقتی چیزی رو تبلیغ می‌کنیم، امنیتش رو هم ببریم بالا».
 
دشمن پشت خاکریز مجازی
 تعدادی از قدرت‌های جهان که پس از انقلاب، استقلال و قدرت گرفتن کشور ما را برنمی‌تابند همواره به دنبال راهی هستند که با توطئه و دخالت اختلالی در کشور ما ایجاد کنند. به‌تازگی هم ویدئویی از سایتی در اسرائیل منتشر شده که در آن کاربرانی مشغول کار هستند تا در فضای مجازی علیه کشور ما به انتشار مطالب معاندانه بپردازند. این افراد ضمن داشتن امکانات هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای ترجمه به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به فعالیت مجازی و انتشار مطلب در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند. کاربری در این باره نوشت: «فعالیت در فضای مجازی نیاز به سواد رسانه‌ای داره که معمولا این موضوع مورد غفلت واقع می‌شه. بعضی وقت‌ها کاربران به علت آگاهی کافی نداشتن فریب جهت‌دهی‌های دشمن در فضای مجازی رو می‌خورن».