ربیعی در جمع دانشجویان دانشگاه شریف؛ تصمیمی برای معافیت سلبریتی‌ها در دولت گرفته نشده است

سخنگوی دولت در خصوص معافیت سلبریتی‌ها از مالیات گفت: چنین تصمیمی در دولت گرفته نشده است، این لایحه برای تصویب باید به مجلس می‌رفت و این پیشنهادی ازسوی کارشناسان سازمان برنامه است که آن‌هم نه سلبریتی بلکه بخش فرهنگ و اهل قلم بوده است.
علی ربیعی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف تهران در پاسخ به اظهاراتی در خصوص معافیت سلبریتی‌ها از مالیات افزود: ببینید اصلا چنین تصمیمی در دولت گرفته نشده است، این لایحه برای تصویب باید به مجلس می‌رفت و این پیشنهادی از کارشناسان سازمان برنامه است که آن‌ هم نه سلبریتی بلکه بخش فرهنگ بحث اهل قلم بوده و نه سلبریتی.
وی اضافه کرد:این از آن بحث‌هایی است که یک بخش را می‌گیرند و می‌خواهند بحث را به جایی ببرند و به آن نظریه بازنمایی می‌گوییم. موضوع را روی چند سلیبریتی می‌برند که با پول نفت می‌خواهد به خارج برود، این به دولت نیامده به مجلس نرفته و رای نیاورده است و اصلا چنین موردی پایه و اساس ندارد.
سخنگوی دولت افزود: درباره قانون مالیات آقای دژپسند هم صحبت کردند و مفاد آن را تازه می‌آورند که باید بحث شود و بعد به مجلس برود بنابراین به موقع و در زمان طرح این موضوع من هم نظراتم را در این باره اعمال خواهم کرد.


وی صهیونیست‌ها را شادکامان علیه خروج‌ آمریکا از برجام عنوان کرد و گفت: وقتی پول در بخش اقتصاد برای ایجاد تولید کم می‌شود و تحریم‌ها افزایش می‌یابد ورژیم صهیونیستی از خروج آمریکا از برجام شادکام می‌شود. اینکه اگر امروز به اینجا رسیدیم به این دلیل است که تحریم یک واقعیت است. اگر نمی‌توانیم به یک مربی پول دهیم به خاطر تحریم بانک‌های ماست فردی هم اگر پول دهد او هم تحریم می‌شود.
سخنگوی دولت اضافه کرد: وقتی ما درباره پالرمو صحبتی می‌کنیم و می‌گویم وضعیت پالرمو به این شکل است و می‌بینیم که از این صحبت ما برداشت سیاسی می‌کنند که نتیجه آن همین می‌شود.
ربیعی با تبریک روز دانشجو عنوان کرد: 16 آذر هر سال را جشن می‌گیریم ولی این روز نمادهای مهمی دارد که نباید آن را به جرگه فراموشی بسپاریم. اولین مفهوم نهفته در 16 آذر آرمانگرایی است. متاسفانه براساس آمارهایی که براساس رشته‌ام مطالعه کرده ام، روند غم خوارگی، غصه خوردن و در فکر دیگران بودن بسیار پایین آمده و همه چیز به مسائل سیاسی خلاصه می‌شود.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری در بخش دیگر از سخنانش گفت: خوشحالم زمینه‌ای فراهم شد تا آنچه می‌خواستید را امروز مطرح کنید اما می‌خواهم این را یادتان بیاورم که آیا کسی جرات داشت در سال‌های 84و 85در همین سالن، اینگونه دولت را نقد کند؟
ربیعی اضافه کرد: این حسن این دولت است که شما اینجا نشستید و آزادانه دولت را نقد می‌کنید، نماینده دولت اینجا نشسته و شما فرصت نقد دولت را دارید و این دستاورد مهمی است که ما قطعا باید این روند را ادامه دهیم و موضوع بسیار حائز اهمیتی است.
ربیعی در پاسخ به سوال یکی دانشجویان که آیا رئیس جمهور واقعا از اصلاح قیمت بنزین خبر داشت یا خیر گفت: من در نشست سخنگویی مفصل توضیح دادم. ما چهارشنبه این تصمیم را گرفتیم، البته این موضوع در برج 6 و 7 سران سه قوه مطرح شد و همه امضا کردند. آخرین گفت‌و‌گوی رئیس جمهور با رحمانی فضلی این بود که آقای رحمانی فضلی رئیس شورای امنیت که نماینده همه دستگاه‌ها هستید، شما مخیر هستید تصمیم نهایی را بین یکی از این پنجشنبه‌ها اتخاذ کنید.
وی افزود: من نمی‌خواهم دفاع بیخود کنم و کسی هم نبودم که چیزی به من اضافه شود که این پست را بگیرم. ولی صادقانه می‌گویم گاهی اوقات لبخندهایی به لب می‌آید که یک سوز در دل است. من متاسفم برای خنده‌های سرمستانه که خیلی‌ها زدند که زدند که دیدید دولت اینطور شد.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس مجلس صورت گرفت افتتاح چندین طرح عمرانی در استان کرمانشاه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: موضع متحد طرف‌های برجام برای اتحادیه اروپا مهم است رئیس جمهور در دیدار استانداران سراسر کشور: استانداران به خانواده‌های آسیب‌دیده در حوادث اخیر سرکشی کنند پاسخ منفی مردم عراق به فراخوان حمله به مراکز دولتی واشنگتن پست افشا کرد: دولت‌های آمریکا درباره افغانستان دروغ گفته‌اند خاخام اعظم رژیم صهیونیستی در دیدار با پادشاه بحرین بر عادی سازی روابط تاکید کرد مجلس طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور را تصویب کرد ربیعی در جمع دانشجویان دانشگاه شریف؛ تصمیمی برای معافیت سلبریتی‌ها در دولت گرفته نشده است وزیر اقتصاد: فساد را افشا کنید، جایزه بگیرید در دیدار سفیر چین با رئیس اتاق ایران مطرح شد؛ مخالفت چین با تحریم‌های آمریکا علیه ایران در انتظار صدقه سوّم! در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر روحانی؛ روسای جدید هفت دانشگاه انتخاب شدند برگزیدگان «همایش ملی ایثار اجتماعی» هفته آینده معرفی می‌شوند پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید در پی درگذشت پدر شهیدان «بهادری زاده» سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه نماینده جدید اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی: ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را مردود می‌داند اخبار کوتاه