خاخام اعظم رژیم صهیونیستی در دیدار با پادشاه بحرین بر عادی سازی روابط تاکید کرد

خاخام اعظم قدس در نشستی در بحرین از سران کشورهای خاورمیانه خواست که «بدون هراس» به سمت سازش با رژیم صهیونیستی حرکت کنند.
"شلومو عمار" خاخام اعظم رژیم صهیونیستی در سفری کم سابقه‌ای به بحرین رفته و در آنجا با پادشاه این کشور دیدار کرد.به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، وی در بحرین با رهبران مذهبی از کشورهایی نظیر قطر،‌ کویت، اردن، لبنان، مصر،‌ روسیه،‌ آمریکا، ایتالیا،‌ هند و تایلند نیز دیدار داشت.
شلومو عمار که خاخام اعظم رژیم صهیونیستی نیز بوده،‌ در سخنانی گفت: «ملت‌های خاورمیانه خواستار صلح با اسرائیل بوده و رهبران باید این موضوع را بدون ترس به پیش ببرند.» وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آینده چنین سفرهایی نیاز به مقدمات ویژه‌ای نداشته باشد.
در ماه‌های اخیر دولت آمریکا و چند دولت عربی از جمله عربستان سعودی و بحرین، تلاشی آشکار را برای عادی‌سازی تدریجی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند. سفر هیات‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی و پزشکی از رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی و آغاز روابط در سطح «گروه‌های مردم‌نهاد» از جمله این تلاش‌ها بوده است.


«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که تل‌آویو با بسیاری از کشورهای عربی روابط پنهانی دارد، با این وجود این دولت‌ها از بیم واکنش منفی مردمی، فعلا از علنی کردن این روابط بیمناکند.
خاخام اعظم رژیم صهیونیستی در دیدار با پادشاه بحرین و چهره‌های دینی خاورمیانه و خاور دور با طرح این ادعا که "مردم منطقه خواستار صلح با اسرائیل هستند"، عادی‌سازی روابط با این رژیم را خواستار شد.
به گزارش ایسنا، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد، شلومو موشه خاخام اعظم رژیم صهیونیستی در کنفرانس بین‌المللی چهره‌های دینی که به دعوت حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین برگزار شد، مدعی شد: مردم منطقه خواستار صلح با اسرائیل هستند و سران و رهبران منطقه باید بدون هیچ هراسی به جلو قدم بردارند.
موشه خطاب به پادشاه بحرین نیز گفت: برکات صلح در قدس به عادی‌سازی روابط شما با اسرائیل منجر خواهد شد.
خاخام اعظم رژیم صهیونیستی در ادامه نسبت به امکان هموارسازی راه تحقق روند سیاسی در منطقه که به بهبود روابط ملت‌ها و صلح با اسرائیل منجر شود، ابراز امیدواری کرد.
این شبکه تلویزیونی صهیونیستی گزارش داد، موشه در دیدار با چهره‌های دینی که از کشورهای قطر، کویت، اردن، لبنان، مصر، روسیه، آمریکا، ایتالیا، هند و تایلند در این کنفرانس حضور داشتند، از "ارزش‌های یهودی که به صلح تشویق می‌کنند"، سخن گفت و ضمن تقدیر از پادشاه بحرین برای برگزاری این کنفرانس، ابراز امیدواری کرد ساکنان تمامی کشورهای عربی بتوانند بدون هماهنگی‌های خاصی به اراضی اشغالی سفر کنند.
گرچه وزارت خارجه آمریکا و کمیته بین‌المللی آزادی‌های دینی این کشور، بحرین را به دلیل دست داشتن در نقض آزادی‌های دینی در گروه دوم دسته‌بندی کرده‌اند، شهر منامه میزبان نشست منطقه‌ای گروه میزگردهای بین‌المللی درباره آزادی‌های دینی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بود.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس مجلس صورت گرفت افتتاح چندین طرح عمرانی در استان کرمانشاه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: موضع متحد طرف‌های برجام برای اتحادیه اروپا مهم است رئیس جمهور در دیدار استانداران سراسر کشور: استانداران به خانواده‌های آسیب‌دیده در حوادث اخیر سرکشی کنند پاسخ منفی مردم عراق به فراخوان حمله به مراکز دولتی واشنگتن پست افشا کرد: دولت‌های آمریکا درباره افغانستان دروغ گفته‌اند خاخام اعظم رژیم صهیونیستی در دیدار با پادشاه بحرین بر عادی سازی روابط تاکید کرد مجلس طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور را تصویب کرد ربیعی در جمع دانشجویان دانشگاه شریف؛ تصمیمی برای معافیت سلبریتی‌ها در دولت گرفته نشده است وزیر اقتصاد: فساد را افشا کنید، جایزه بگیرید در دیدار سفیر چین با رئیس اتاق ایران مطرح شد؛ مخالفت چین با تحریم‌های آمریکا علیه ایران در انتظار صدقه سوّم! در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر روحانی؛ روسای جدید هفت دانشگاه انتخاب شدند برگزیدگان «همایش ملی ایثار اجتماعی» هفته آینده معرفی می‌شوند پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید در پی درگذشت پدر شهیدان «بهادری زاده» سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه نماینده جدید اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی: ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را مردود می‌داند اخبار کوتاه