با حضور رئیس مجلس صورت گرفت افتتاح چندین طرح عمرانی در استان کرمانشاه

رئیس مجلس بمنظور افتتاح برخی طرح‌های حوزه وزارت نیرو به کرمانشاه رفت.
در این سفر یک روزه، طرح آبرسانی به 55 روستای استان کرمانشاه، طرح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، ارتقاء توان‌ نیروگاه زاگرس در بیستون و ارتقاء توان نیروگاه اسلام آباد غرب افتتاح و 2 طرح تصفیه خانه صحنه و سنقر بصورت همزمان کلنگ زنی ‌شد.
علی لاریجانی در مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی به 55 روستای استان کرمانشاه، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی تلاش زیادی برای آبادانی ایران و نقاط محروم صورت گرفته است، عنوان کرد: وضعیت تحریم‌ها علیه کشور جدی است اما در این شرایط آبادانی مناطق روستایی رها نشده و باید ادامه یابد.
وی با بیان اینکه برخی از این دست خدمات با تشخیص و تفکر نمایندگان مجلس ساماندهی شده است، ادامه داد: در زمان بررسی بودجه سال 98 منابعی برای آبررسانی به روستاها در نظر گرفته شد تا مشکل آب شرب خانگی آن‌ها برطرف شود.


رئیس مجلس با اشاره به اینکه آمار پیشرفت آبرسانی به روستاها با تصمیم مجلس به نقطه کنونی رسیده است،ادامه داد: نمایندگان در این دوره از مجلس در زمینه آبرسانی، گازرسانی، بهداشت و درمان خدمات زیادی به مردم ارائه کرده‌اند که باید از نیروهای خدمتگزار حمایت کنیم و نگذاریم خدمت رسانی نهادهای کشور به روستاها در فضای غبارآلود سیاسی نادیده گرفته شود، زیرا منفی بافی برای کشور سم مهلک است.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد دل مردم را با منفی بافی خالی می‌کنند درحالی که مردم با عزم خود دشمن را شکست داده اند، تصریح کرد: زمانی در مقابل ستم بین‌المللی موفق می‌شویم که ید واحده باشیم، لذا نباید برای هر انتخاباتی نهادهای کشور را تخریب کرد؛ زیرا نظام اصلی از مجموع همین نهادها تشکیل شده است.
لاریجانی با اشاره به اینکه انتخابات امر مهمی است و باید ادب انتخاباتی در آن رعایت شود، افزود:می توان با وجود تحریم‌ها به شرط با هم بودن دست به اقدامات بزرگی زد و مشکلات مردم را در اولویت قرار داد.
رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: برخی از افراد در زمینه اجرای طرح هادی، آسفالت معابر روستایی و همچنین شبکه فاضلاب روستاها مطالبی داشتند که از استاندار می‌خواهم این مشکلات را برطرف کنند.
* بخش گازی نیروگاه دالاهو افتتاح شد
واحد نخست بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با ظرفیت 310 مگاوات هم با حضور رئیس مجلس به‌بهره‌برداری رسید.در این مراسم از طریق ارتباط تصویری عملیات ساخت تصفیه خانه شهرهای صحنه و سنقر نیز افتتاح شد.
رئیس مجلس در مراسم افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوبی که در کشور صورت گرفته، تشکیل شرکت‌های تخصصی مانند فراب است که سرمایه ملی محسوب می‌شوند، ادامه داد: در ایران باید از این گونه شرکت‌ها حمایت بیشتری شود، چنان که غالب افراد برخوردار از ضریب هوشی بالا به دانشکده‌های فنی می‌روند و می‌توان انتظار داشت که در صورت شکل گیری چرخه مطلوب اقتصادی، جهش خوبی نیز برای کشور فراهم کنند.
لاریجانی با تاکید بر اینکه ملت ایران نیروی انسانی توانمندی دارد که باید به این سرمایه توجه شود، عنوان کرد: شرکت‌های خصوصی که در زمینه تولید برق فعالیت دارند، به دلیل ضعف دولت در خرید تضمینی با کاهش انگیزه مواجه هستند، به طوری که خرید برق توسط دولت و عرضه آن با قیمت پایین موجب این کاهش انگیزه شده است.
وی با بیان اینکه مسائل کشور باید با مردم در میان گذاشته شود، تصریح کرد: با شکل‌گیری چرخه اقتصادی، شغل ایجاد می‌شود اما به دلیل اینکه موضوعات ملی و تخصصی دستخوش کشمکش‌های سیاسی است،چرخه اقتصادی مطلوب شکل نمی‌گیرد.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه مجلس، دولت، قوه قضائیه و رسانه‌ها باید بدانند اصلاحات اقتصادی زمانی در کشور رخ می‌دهد که شاهد همگرایی باشیم، افزود: همواره باید کمک به اقشار پایین، اصل قرار گیرد و برای این که اقتصاد کشور بدون نفت باشد، لازم است چرخه اقتصادی به صورت علمی، اصولی و متعارف شکل گیرد.
رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه آمار ارائه شده توسط وزیر نیرو افتخارآمیز است و نشان از پویایی دارد، عنوان کرد: مهندسین و مسئولین اجرایی با وجود فضای یاس آلود زنده اند، اما به دلیل وجود سیستم غوغایی و بادهای موسمی سیاسی در کشور، خدمات آن‌ها به حاشیه رانده می‌شود که جای تاسف دارد.
وی گفت: ملتی می‌تواند مقاومت و ایستادگی کند که امیدوار باشد؛ چرا که از میان حرف‌های یاس آلود انرژی برای کار و پیشرفت حاصل نمی‌شود. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچه افعال کشور از معقولیت برخوردار باشد همکاری ملت نیز بیشتر می‌شود، چرا که مردم ما هوشیار و با تجربه هستند.
لاریجانی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در زمینه گسترش فضای کار در بخش برق تصمیمات خوبی گرفته شد و دولت نیز باید آسیب‌های موجود را برطرف کند، تصریح کرد: واگذاری نیروگاه‌ها به اسم اجرای اصل 44 و یا بابت دیون به نهادهای غیرتخصصی مبنای عقلانی ندارد و تخلف محسوب می‌شود؛ به خصوص که بهره وری را کاهش می‌دهد.
رئیس مجلس با اشاره به این که یکی از ایرادات دولت،عدم اصلاح اشتباهات دولت قبلی است، ابراز امیدواری کرد حرکت مثبت موجود در وزارت نیرو و برنامه‌ریزی آقای اردکانیان با پیشرفت خوبی همراه باشد.
لاریجانی همچنین، سیستم خنک‌کننده هوای ورودی به کمپرسور واحدهای گازی نیروگاه اسلام‌آباد غرب را نیز به‌ بهره‌برداری رساند.
در اجرای این طرح 95 درصد صرفه جویی اقتصادی صورت گرفته و 17 و نیم درصد توان تولیدی نیروگاه اسلام آباد غرب در پیک بار را افزایش می‌دهد.
* دیدار امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با لاریجانی
ماموستا ملامحمد محمدی در جریان سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان کرمانشاه با وی دیدار کرد.
در این دیدارامام جمعه اهل سنت کرمانشاه، برخی مشکلات روحانیت اهل سنت این استان را مطرح کرد و رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع آنها قول مساعد داد.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس مجلس صورت گرفت افتتاح چندین طرح عمرانی در استان کرمانشاه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: موضع متحد طرف‌های برجام برای اتحادیه اروپا مهم است رئیس جمهور در دیدار استانداران سراسر کشور: استانداران به خانواده‌های آسیب‌دیده در حوادث اخیر سرکشی کنند پاسخ منفی مردم عراق به فراخوان حمله به مراکز دولتی واشنگتن پست افشا کرد: دولت‌های آمریکا درباره افغانستان دروغ گفته‌اند خاخام اعظم رژیم صهیونیستی در دیدار با پادشاه بحرین بر عادی سازی روابط تاکید کرد مجلس طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور را تصویب کرد ربیعی در جمع دانشجویان دانشگاه شریف؛ تصمیمی برای معافیت سلبریتی‌ها در دولت گرفته نشده است وزیر اقتصاد: فساد را افشا کنید، جایزه بگیرید در دیدار سفیر چین با رئیس اتاق ایران مطرح شد؛ مخالفت چین با تحریم‌های آمریکا علیه ایران در انتظار صدقه سوّم! در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر روحانی؛ روسای جدید هفت دانشگاه انتخاب شدند برگزیدگان «همایش ملی ایثار اجتماعی» هفته آینده معرفی می‌شوند پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید در پی درگذشت پدر شهیدان «بهادری زاده» سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه نماینده جدید اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی: ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را مردود می‌داند اخبار کوتاه