آذر منصوری در گفت وگو با همدلی: هیچ پیش‌بینی از لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان وجود ندارد

همدلی| مرحله اولیه انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی یعنی ثبت نام نامزدها انجام شد و حالا نامزدهای انتخاباتی منتظر نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان هستند. اصلاح‌طلبان هم مانند سایر جریان‌های سیاسی به خط شدند و در این انتخابات ثبت نام کردند. حالا گمانه‌زنی‌ها درباره چگونگی انتشار فهرست انتخاباتی این جریان سیاسی افزایش یافته است. با این حال «آذر منصوری» از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید هیچ پیش‌بینی درباره این که اصلاح‌طلبان فهرست انتخاباتی می‌دهند یا نه، هنوز وجود ندارد. خبرنگار سیاسی همدلی با «علی شکوری راد» و آذر منصوری دو فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیر کل و قائم مقام حزب اتحاد ملت درباره شرایط انتخابات مجلس پیش‌رو گفت وگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.
نماینده مجلس ششم درباره این که آیا مجلس جایگاه سابق خود را دارد، می‌گوید: ما دنبال این هستیم که مجلس به جایگاه واقعی خودش برگردد. همان طور که حضرت امام(ره) گفتند، مجلس در راس امور است، در قانون اساسی هم مجلس تنها نهاد قانون‌گذار کشور است. در اصل ششم قانون اساسی هم گفته شده است که کشور باید بر اساس رای مردم اداره شود.
علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران در گفت وگو با خبرنگار سیاسی همدلی ادامه می‌دهد: مجلس جایگاه بسیار والایی دارد که اگر در جایگاه خودش قرار گیرد، می‌تواند نقش اثرگذاری در اداره بهینه کشور داشته باشد. وی در پاسخ به این سوال که چگونه مجلس را به جایگاه سابق خود بر می‌گردانند؟ می‌گوید: یک تلاش مستمری باید صورت بگیرد تا این موضوع اتفاق بیفتد. ما به آینده تلاش‌های خودمان امیدوارهستیم.
شکوری‌راد افزود: از طریق ممارست سعی داریم که مجلس را به جایگاه واقعی برگردانیم. وقتی ممارست و پیگیری وجود داشته باشد، وقتی خسته نشویم به آن می‌رسیم؛ بالاخره جوینده یابنده است.


آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی همدلی می‌گوید: اصلاح‌طلبان که در یک زمین هموار سیاسی قدم نمی‌زنند. طبیعتا در این مقطع چیزی که اهمیت دارد و در دستور کار است، این موضوع است که از اصلاح‌طلبان دعوت شده و فراخوان داده شده است که بیایند و در انتخابات ثبت نام کنند.
وی ادامه می‌دهد: هیچ پیش‌بینی در مورد اینکه اصلاح‌طلبان لیست می‌دهند یا نمی‌دهند یا اینکه اگر لیست بدهند چه افرادی می‌توانند سر لیست بشوند وجود ندارد. همه این‌ها بستگی به این دارد که نهاد‌های نظارتی و اجرایی به چه شکلی می‌خواهند با این انتخابات مواجه شوند. منصوری عنوان کرد: این تصمیمی است که باید در نهاد‌های اجماعی و ائتلافی گرفته شود و از الان در این مورد قضاوت کردن یا چارچوبی را مشخص کردن غیر دقیق و غیرقابل پیش‌بینی است. در مقطع زمانی خودش قطعا بهترین تصمیمات گرفته می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
همدلی از ماجرای کودکان قربانی، برای دریافت تسهیلات بانکی گزارش می‌دهد وام ازدواج، دام کودک‌همسری گفت‌وگو «همدلی» با پری ملکی به بهانه انتشار کتاب «آوای یک زندگی» هرجا بخوانم،نماینده زنان ایرانم «همدلی» ماجرای توقف صادرات 17 محصول کشاورزی از ایران به عراق را ارزیابی کرد ترمز جالیزی‌ها آیا با توجه به رویارویی جریان راست سیاست ایران، آنها می توانند برای انتخابات مجلس به توافق و لیست واحدی برسند؟ مهلت 15روزه پارلمان به رئیس ‌جمهوری برای معرفی نخست‌وزیر جدید رو به پایان است؛ عراق، قفل شده در تعارضات سیاسی و اعتراضات مردمی آذر منصوری در گفت وگو با همدلی: هیچ پیش‌بینی از لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان وجود ندارد روحانی خطاب به استانداران سراسر کشور: به خانواده‌های آسیب‌دیده در حوادث اخیر سرکشی کنید سخنگوی وزارت خارجه ایران: هر گونه استفاده سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل مردود است رییس مجلس شورای اسلامی: افراد اگر هنری دارند عرضه کنند، نه اینکه دیگران را تخریب کنند در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست روحانی؛ رئیسان جدید هفت دانشگاه انتخاب شدند وکیل مدافع دو تبعه فرانسوی بازداشت شده در ایران خبر داد اختلاف بر سر آزادی فریبا عادلخواه و رولاند مارشال در دادسرا