مردم از اقدامات معقول حمایت می‌کنند

بیش از 1460 میلیارد تومان پروژه نیروگاهی و آبی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در کرمانشاه افتتاح و کلنگ‌زنی شد. افتتاح بخش گاز نیروگاه دالاهو، ارتقای توان نیروگاه‌های اسلام آبادغرب و زاگرس، آبرسانی به 55 روستا و کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای صحنه و سنقر از جمله این پروژه‌ها بود. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در سطح استان با اعتباری بیش از ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که این پروژه بیش از سه هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند کرد.
افتتاح پروژه خنک کاری و ارتقای توان نیروگاه اسلام آبادغرب با اعتباری در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های افتتاح شده است. این پروژه توان افزایش ۱۷.۵ درصد مگاوات انرژی در پیک را دارد.
واحد ۲ بخش گازی نیروگاه دالاهو با ظرفیت اسمی ۳۱۰ مگاوات را با صرف اعتباری در حدود ۳۰۰ میلیون یورو و ارتقای توان نیروگاه زاگرس از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در کرمانشاه است. همچنین روز گذشته تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای سنقر و صحنه نیز کلنگ زنی شد.مرحله اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر با ظرفیت هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز، ۴۶ هزار نفر را زیرپوشش خواهد برد و اعتبار مورد نیاز برای اجرای گام اول این پروژه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است.
پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صحنه نیز در مرحله اول با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، ۴۰ هزار نفر جمعیت این شهر را زیرپوشش قرار می‌دهد و همانند پروژه تصفیه خانه فاضلاب سنقر و تمامی پروژه‌های تصفیه فاضلاب مزیت‌هایی از قبیل افزایش سطح بهداشت و رفاه عمومی منطقه را به همراه خواهد داشت.



نیاز کرمانشاه به سرمایه‌گذاری و آبادانی
علی لاریجانی، رئیس مجلس در بدو ورود به کرمانشاه، پروژه‌های افتتاح شده و کلنگ زنی‌ها برای پروژه‌های آتی را مهم شمرد و با اشاره به‌وقوع زلزله و مسائل دیگر در کرمانشاه گفت: این استان بیشتر از جاهای دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری و آبادانی دارد.

سم مهلکی به‌نام منفی بافی
لاریجانی علاوه بر تأکید بر توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای کشور، به برخی از مسائل روز کشور نیز اشاره کرد و گفت: عده‌ای تنها منفی‌بافی می‌کنند و دل مردم را خالی می‌کنند اما ملت ما در بدترین شرایط نیز عزم دشمن را شکستند بنابراین به‌جای منفی‌بافی وفاق را گسترش دهیم.
به‌گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه آبادانی روستاها بعد از انقلاب در شرایط سخت انجام شده و وضعیت تحریم‌ها جدی است، بیان کرد: در چند سال اخیر در زمان بودجه منابعی تنها برای آبرسانی به روستاها تخصیص داده می‌شود و همین مجلس در چند سال اخیر بودجه‌ای برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفت و از رهبر معظم انقلاب درخواست کردیم که اجازه دادند از صندوق برداشت شود و این کار مجلس بود.
رئیس مجلس گفت: وقتی ملت ایران در مقابل این ستم بین‌المللی موفق می‌شود که وحدت داشته باشند و یکدیگر و نهادهای مهم کشور را تخریب نکنند.

ادب انتخاباتی باید رعایت شود
وی با تصریح به اینکه برای هر انتخابات نباید دستگاه‌های زحمتکش تخریب شوند بیان کرد: انتخابات مبارک است اما ادب انتخاباتی باید رعایت و برادرانه رفتار شود و تخریب نکنند.

حمایت مردم از اقدامات منطقی
رئیس مجلس با بیان اینکه «هر اقدام معقولی که می‌خواهیم انجام دهیم باید آن را برای جامعه باز کنیم»، گفت: مردم ما مردم فهیمی هستند و اگر بدانند کاری منطقی است، از آن حمایت می‌کنند. به گزارش ایسنا، لاریجانی در مراسم افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو بر لزوم اصلاح چرخه‌های اقتصادی کشور تأکید کرد و گفت: تنها در این صورت است که می‌توانیم سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور ایجاد کنیم.

سیستم غوغاسالار و بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران
رئیس مجلس با بیان اینکه کارها با وجود تحریم و فشار اقتصادی پیش می‌رود، گفت: یک سیستم غوغایی در کشور وجود دارد که حرف‌های یأس‌آلودی می‌زند و در چنین فضایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رغبتی برای ورود و کار پیدا نمی‌کنند.
لاریجانی با بیان اینکه «باید فضا را برای فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم»، گفت: البته اگر چه حمایت از بخش خصوصی ضروری است، اما نباید به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برخی امور به نهادهای غیرتخصصی واگذار شود که متأسفانه در گذشته این کار صورت گرفته و برخی نیروگاه‌ها بابت دیون به نهادهای غیرتخصصی واگذار شده که خلاف قانون است و باید برگردانده شود.