موسوی قهار در محل مناجات خوانی‌اش آرام گرفت

بخش ادب و هنر-مراسم تشییع پیکر استاد سیدقاسم موسوی‌قهار با حضور نماینده دفتر مقام معظم رهبری، مقامات لشکری و کشوری، مدیران و کارکنان رسانه ملی و مردم قدرشناس کشورمان صبح دیروز سه‌شنبه 19 آذر ماه ابتدا از مقابل منزلش در پردیس تهران به سمت خانه مداحان اهل‌بیت(ع) برگزار شد و سپس در این مکان با حضور خیل واعظان و ذاکران مراسم بدرقه پیکر وی برگزار
شد.
نماینده دفتر مقام معظم رهبری، محمدتقی میرزاجانی معاون اجرای شورای عالی قرآن، نماینده حجت‌الاسلام ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما، مجتبی ایزدی مدیر رادیو قرآن، سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و جمعی از مدیران و همکاران رسانه ملی در این مراسم حضور داشتند.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و دعای فرج مرحوم موسوی قهار آغاز شد و پس از آن حسن سلطانی مجری صداوسیما دقایقی در وصف مداح و شاعر گرانقدر کشورمان، سخنانی بیان کرد.


خانواده مرحوم استاد سیدموسوی‌قهار از دفتر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران برای حضور در این مراسم قدردانی کردند.
در مراسم بدرقه این مناجات خوان، امین پویا به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و سیدعلی سادات‌رضوی، محسن اعتمادیان، مهدی ارضی و امیر عباسی به مدیحه‌سرایی پرداختند و نهایتاً پیکر این«صدای ماندگار سحرهای ماه رمضان» به سمت خانه ابدی‌اش در حرم عبدالعظیم‌حسنی(ع) بدرقه شد.
براساس گزارش فارس، در حرم  عبدالعظیم‌حسنی(ع) مراسم تشییع پیکر استاد موسوی قهار با حضور خیل عظیم جمعیت که بیش‌ از جمعیت حاضر در دو مکان قبلی بود، برگزار شد و نماز میت نیز به امامت حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید شهاب قرائت
شد.
همچنین در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، مداحان و واعظان اهل بیت(ع) همچون شهروز حبیبی، علی فراهانی و ... به مدیحه‌سرایی پرداختند.
در نهایت پیکر استاد موسوی‌قهار در صحن دارالرحمه حرم عبدالعظیم‌حسنی(ع) که سالیان سال در شب‌های ماه رمضان در آن‌جا به مناجات‌خوانی پرداخته بود، آرام گرفت.
سیدقاسم موسوی‌قهار، مداح و شاعر گرانقدر کشورمان روز دوشنبه 18 آذر 98 پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در بیمارستان توس تهران به لقاء‌الله پیوست.
گفتنی است مراسم ختم آن مرحوم روز پنج‌شنبه 21 آذر از ساعت 14 تا 15:30 در مسجد بلال سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با حضور خانواده آن مرحوم، ملت شریف ایران، همکاران رسانه ملی، قاریان و مداحان برجسته کشورمان برگزار می‌شود.