دلیل صرف نظر حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صدوقی از کاندیداتوری

آفتاب یزد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صدوقی نوه شهید محراب صدوقی با انتشار اطلاعیه‌ای دلایل صرفنظر خود از کاندیداتوری مجلس را تشریح کرده است که بدین شرح است: سلام و درود خالصانه به مردم یزد
مدتی است که گروه‌های اجتماعی، احزاب سیاسی و جمعیت‌های مختلف، پیشنهاد نامزدی مردم شریف یزد در مجلس را به من ارائه کرده اند. لازم دیدم چند نکته را صادقانه با مردم مهربان یزد درمیان بگذارم. همگی در شرایط سختی هستیم، وظیفه همه، کاستن از بار مشکلات مردم و تلاش در این راستا است. به نظرم رسید شاید گفتگوی ملی بتواند بحران‌ها را کم کند. اما نه در میان مسئولان، نه در بین احزاب و نهادها و نه حتی در متن جامعه، عبور از مسیر گفتگو برای حل مشکلات تا حد بسیار زیادی، سخت شده و به همین دلیل، ممکن است بخشی از جامعه، مسائل اجتماعی خود را به زبان خشونت بیان کند که رویدادهای اخیر، نمونه بارز آن بود. مردم یزد به خوبی می‌دانند که پدر مرحومم و جد شهیدم، یک لحظه از فعالیت در عرصه سیاسی و اجتماعی جدا نبودند. آن دو بزرگوار هر جا که احساس می‌کردند، می‌توانند سهمی‌برای کمک به مردم داشته باشند، دریغ نمی‌کردند. من نیز با تاسی به آن بزرگواران، بزرگترین افتخار و آرزویم، بودن در کنار مردم یزد و به خصوص هم نسلانم بوده است. اگر باور داشتم در قامت نماینده مجلس، توان کاستن آلام مردم و جامعه را دارم، بی توجه به نتیجه انتخابات، تمام قد و با همه توانم در صحنه رقابت حاضر می‌شدم.
تامل‌های من برای پذیرش ثبت نام در انتخابات مبتنی بر این واقعیت‌ها بود. اگرچه در برابر این واقعیات سوالات جدی تری هم وجود دارد.
- در این برهه زمانی که برخی می‌کوشند، مجلس نقش تعیین کننده ای در حل مسائل مردم نداشته باشد و از سوی دیگر مشکلات کشور فزون از طاقت شده، احساس می‌کنم به شکل مستقل و بدون داشتن تابلوی خاص و مسئولیت رسمی، بیشتر می‌توانم درون جامعه بوده و در خدمت مردم عزیز باشم.


- در شرایطی که در کشور همه چیز
با متر جناح و سیاست، ارزیابی می‌شود و بی شک در ایام انتخابات، این نگاه غالب تر است و البته با توجه به شرایط امروز این نگاه سیاسی، ممکن است به سرمایه خاندان صدوقی ( که همیشه فراتر از جناح‌ها به مسائل و مشکلات استان و مردم توجه کرده اند) آسیب برساند.
- چهره‌های زیادی در استان از جناح‌های مختلف، مدتها سرگرم مهیا شدن برای این رقابت بوده اند که وجود آنها بار مسئولیت را از دوش من بر می‌دارد.
همیشه کوشیده ام بدون وابستگی به جناح‌های سیاسی، به صورت مستقل به مردم خدمت کنم. فعلا حضور در انتخابات، چنین هدفی را تحت الشعاع قرار می‌دهد. بنابراین ضمن دعوت مردم برای شرکت گسترده در این رویداد مهم سیاسی، تصمیم گرفتم
از نامزدی برای انتخابات مجلس در این دوره صرف نظر
کنم. از همه کسانی که بنده حقیر را به این کنش
سیاسی دعوت کرده و اصرار داشتند، عذر می‌خواهم. هرچند تمام تلاش خود را برای رونق بیشتر و مشارکت افزون مردم در پای صندوق رای به کار خواهم بست. از کاندیداهای انتخابات، تقاضای رعایت قانون، از مردم، درخواست مشارکت بالا و از مسئولان نظارتی و اجرایی، مراقبت از حق الناس را دارم.
خادم مردم یزد/ الاحقر محمد صدوقی