پاکت چیپس های کشنده و موزخوری 120 هزار دلاری !

پاکت چیپس های کشنده!
ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن تاثیر زباله های رها شده در طبیعت بر حیوانات را به تصویر می کشید. در این ویدئو روباهی دیده می شود که سرش در پاکت چیپس گیر کرده است که فیلم بردار او را نجات می دهد. کاربران زیادی این ویدئو را نماد تاثیر منفی انسان بر زندگی حیوانات می دانند. بسیاری از کاربران با این حیوان همدردی کردند و تصویر زجر کشیدن او را جزو ظلم های انسان به حیوانات تلقی می کنند. عده ای دیگر نیز می گویند که بیاییم به تک تک زباله هایی که در طبیعت رها کردیم و تاثیر منفی آن بر حیوانات فکر کنیم تا دیگر این عمل را تکرار نکنیم چراکه زباله های ما از گلوله نیز کشنده ترند و به راحتی جان حیوانات را می گیرند.
 
جابه جایی مرزهای پاچه خواری
با شروع ثبت نام نامزدهای انتخاباتی باید منتظر دیدن ویدئوهایی باشیم که در آن عده ای پاچه خواری برخی از نامزدها را می کنند. یکی از این ویدئو ها که به تازگی هم در فضای مجازی منتشر شده متعلق به نماینده مردم جوانرود روانسرثلاث باباجانی بود که برای ثبت نام دوره جدید مجلس رفته بود که سوژه خنده کاربران فضای مجازی قرار گرفت. کاربری نوشت: «آقا از این به بعد چه سوژه هایی بیاد از پاچه خواری برای نامزدهای انتخاباتی.» کاربری نوشت: «خود نامزد انتخاباتی هم انتظار این حجم از پاچه خواری رو نداشت و خنده اش گرفت.» کاربر دیگری نوشت: «مثل این که دوران نامزدی برای همه شیرینه چه نامزدی قبل از ازدواج باشه چه نامزدی مجلس.» کاربری هم نوشت: «از این به بعد باید منتظر دیدن جابه جایی مرزهای پاچه خواری باشیم!»
 


موز خوری 120 هزار دلاری !
روز گذشته در ستون عکس های پر بازدید از موزی نوشتیم که به عنوان یک اثر هنری به دیواری در موزه میامی چسبانده و ۱۲۰ هزار دلار فروخته شده بود، اما این موز توسط یک هنرمند دیگر خورده شد که این حرکتش بسیار در فضای مجازی بازتاب داشت. دیوید داتونا، یک هنرمند آمریکایی است که این موز را از دیوار کنده و خورده و کار خودش را یک اجرای هنری به نام «هنرمند گرسنه» توصیف کرده است. البته موزه میامی فوری یک موز دیگر جایگزین موز خورده شده کرد. کاربران زیادی به این حرکت هنرمند گرسنه و موزه واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «خوب شد یکی موز رو خورد و الا دو روزه دیگه کاملا سیاه می شد و به درد نمی خورد.» کاربر دیگری هم نوشت: «این هم از هنر خارجی ها که موز رو چسب می زنن 120 هزار دلار می فروشن!»‍
 
مدرسه رفتن با خطر از دست دادن انگشتان!
امروز به رغم گذشت حدود 9 ماه از سیل ویرانگر در لرستان هنوز راه های ارتباطی روستایی برقرار نشده است و پیر و جوان و کودک برخی روستاهای مناطق سیل زده با «گرگر» از روی رودخانه عبور می کنند. وسیله ای که متاسفانه باعث قطع انگشت دست بسیاری از کودکان شده است. به تازگی ویدئویی از عبور دانش آموزان روستای ابراهیم آباد معمولان در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد کودکان این روستا برای رسیدن به کلاس درس مجبور هستند روزانه با «گرگر» از روی رودخانه عبور کنند، که این اقدام می تواند بسیار ترسناک و هراس آور باشد. گرگر در واقع یک سیم بکسل است که از این سوی رودخانه به آن سوی رودخانه کشیده شده و با دو عدد غلتک فلزی سوار شده روی این سیم بکسل، مردم را جابه جا می کند.
 
محاسبه  غلط یارانه معیشتی برای هر نفر
به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن ادعا می شود دولت قصد ندارد همه درآمد حاصل از صرفه جویی بنزین را به مردم برگرداند. در این ویدئو ادعا شده باید یارانه معیشتی حاصل از صرفه جویی بنزین برای 60 میلیون نفر ماهانه چیزی حدود 531 هزار تومان باشد. گوینده دلیل حرف هایش را صحبت های زنگنه، که گفته بود درآمد حاصل از صرفه جویی بنزین 31 هزار میلیارد تومان است می داند اما این مبلغ درآمد یک سال صرفه جویی بنزین است نه یک ماه. حالا اگر 31 هزار میلیارد تومان را به 60 میلیون نفر تقسیم کنید حدود 531 هزار تومان می شود که برای یارانه معیشت یک سال هر نفر است و اگر این رقم را به 12 ماه سال تقسیم کنید رقمی حدود 43 هزار تومان به دست می آید که یارانه هر 60 میلیون نفر در ماه می شود.
 
شیوه جدید کلاهبرداری و خالی کردن حساب مردم
هر روزه در فضای مجازی شیوه های جدیدی از کلاهبرداری و فیشینگ نمود پیدا می کند. به تازگی هم خبرنگار صدا و سیما در ویدئویی از سوء استفاده برخی از نا آگاهی مردم درباره چگونگی فعال کردن رمز دوم یک بار مصرف گفت. او در این ویدئو شگرد جدیدی را که این روزها به وفور دیده می شود نمایان کرد. کلاهبرداران برای این خبرنگار پیامکی ارسال کرده بودند که در آن نوشته شده: «مشتری گرامی بانک ... رمز دوم شما تا 24 ساعت آینده غیرفعال می گردد هم اکنون برای ثبت نام رمز یک بار مصرف اقدام فرمایید.»  لینکی هم ضمیمه این پیام ارسال شده است که در صورت وارد شدن به آن می تواند حساب شما را خالی کند. همان طور که در پرونده دیروز نوشتیم گرفتن رمز دوم یک بار مصرف فقط از طریق مراجعه به شعب بانک صادر کننده کارت و مراجعه به عابربانک های صادر کننده کارت امکان پذیر است.