اگر من مربی تیم‌ملی بودم عراق و بحرین را می‌بردیم

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید اگر او مربی تیم ملی بود،‌ می‌توانستیم عراق و بحرین را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شکست دهیم. به گزارش ایسنا، علی پروین پیشکسوت فوتبال ایران در حاشیه مراسم پیشکسوتان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: ما با همه استقلالی‌ها رفیق و در زمین رقیب هستیم. ما بعضی‌ها مثل علی جباری را هم به این مراسم دعوت کردیم اما کار داشتند و به این مراسم نیامدند. ما این‌قدر فشار آوردیم که یک شرکت دیگر به نام استقلال ایران ثبت کنند چون ما هر جا می‌رفتیم قرارداد ببندیم می‌گفتند که استقلالی‌ها هم هستند و فکر می‌کنم با اتفاقی که افتاده است و حضور استقلالی‌ها موجب می‌شود که مجموعه‌ ما خیلی قشنگ‌تر بشود. امیدوارم که آنها هم حضور پیدا کنند. پروین در خصوص بازی تیم پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در هفته سیزدهم لیگ برتر گفت: پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن خوب بازی کرد و امیدوارم این روند ادامه پیدا کنند. به نظر من از سه تیم استقلال پرسپولیس و سپاهان یک تیم مقام قهرمانی را به دست می‌آورد. او درباره شرایط تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: به نظر من باید مربی ایرانی به تیم ملی بیاید. ما این همه مربی ایرانی خوب داریم. هر کسی بالا سر تیم ملی بیاید راحت به جام جهانی می‌رود. ما باید به مرحله بعد جام جهانی صعود کنیم. در دوران بازیگری ما در جام جهانی در گروه خود چهارم شدیم. در زمان کی‌روش هم چهارم شدیم و هر کسی رفت چهارم شد. امیدوارم که با مربی ایرانی بتوانیم به مرحله بعد جام جهانی صعود کنیم. او درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره حضور برانکو در تیم ملی می‌شود گفت: اگر او به تیم ملی بیاید. دو دستگی پیش خواهد آمد. یک عده می‌گویند او نباید در تیم ملی باشد و بعضی دیگر می‌گویند او باید در تیم ملی حضور پیدا کند. اگر مربی ایرانی باشد، از جنس خودمان است. چرا باید ۴۰ میلیارد مربی خارجی بیاوریم تا به جام جهانی برویم؟ آخر هم تیم ملی به عراق و بحرین ببازد؟ من اگر مربی تیم ملی بودم،‌ در زمین عراق،‌ می‌توانستم تیم ملی عراق را شکست دهم. قول می‌دهم اگر من مربی تیم ملی بودم با سه مهاجمی که در ترکیب می‌گذاشتم،‌ بحرین و عراق را می‌بردیم.
بیرانوند مرد اول آسیاست
لزم به ذکر است ، پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال از علیرضا بیرانوند تقدیر کردند.
به گزارش ایسنا، دیروز (یکشنبه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما مراسمی با میزبانی شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس برگزار شد. در این مراسم پیشکسوتان پرسپولیس نظیر علی پروین، محمود خوردبین، حسین کلانی، محمود کلهر، وحید قلیچ، ضیا عرب‌شاهی، ناصر ابراهیمی و تنی چند از پیشکسوتان پرسپولیس حضور داشتند. همچنین از باشگاه استقلال پیشکسوتانی مانند کاظم اولیایی، حسن روشن، پرویز مظلومی و اکبر کارگر جم حضور پیدا کردند. از دیگر افرادی که در این مراسم شرکت کردند می‌توان به طالقانی و رنگرز از پیشکسوتان کشتی اشاره کرد. در این مراسم رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، محمدحسن انصاری‌فرد، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، علی پروین، حسین کلانی و کاظم اولیایی سخنرانی کردند. از نیمه‌های مراسم، گابریل کالدرون و علیرضا بیرانوند سرمربی و دروازه‌بان تیم پرسپولیس به مراسم اضافه شدند.


در پایان مراسم از علیرضا بیرانوند که به عنوان یکی از سه نامزد بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شده بود تقدیر به عمل آمد. علی پروین در ستایش بیرانوند گفت: او مرد واقعی شماره یک آسیاست.
از حاشیه‌های جالب مراسم می‌توان به حضور خانواده مرحوم هادی نوروزی اشاره کرد. همچنین وحید قلیچ، دروازه‌بان پیشین تیم پرسپولیس - که بین او و بیرانوند کدورتی از گذشته به وجود آمده بود - با بیرانوند دیدار کرد و به نوعی با یکدیگر آشتی کردند. کالدرون، سرمربی پرسپولیس هنگامی که برای تقدیر از بیرانوند به بالای سن رفته بود درباره شرایط پرسپولیس گفت: خیلی خوشحالم که در جمع بزرگان فوتبال ایران هستم. از پروین تشکر می‌کنم. از شرایط تیم راضی هستم ولی دوست داشتیم در جدول بالاتر باشیم. نیاز به زمان داشتیم. از هواداران خیلی و همچنین از بازیکنان بزرگی که در ایران داریم تشکر می‌کنم. از شرایط بد عبور کردیم و حالا در بالای جدول در شرایط خوبی هستیم.